Scanner.nu Homepage
Forum Home Forum Home > Scanner.nu > Mjukvara
  New Posts New Posts RSS Feed - Whistler Trx.
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Välkommen till vårt nya forum! Vi kommer att ha själva forumsystemet på engelska i fortsättningen för att underlätta kommande uppdateringar av systemet. Alla inlägg och användare finns kvar precis som tidigare. Vi kommer spara ned de övriga sidorna från den gamla sidan och lägga den i ett arkiv.

Whistler Trx.

Post Reply Post Reply
Author
Stamgäst
Stamgäst

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Janne-2017 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Whistler Trx.
    Posted: 09-Februari-2018 at 19:35
Tänkte uppdatera mina Whistler stationer,men när jag laddade ner uppdateringen så varnade virus programmet att det hittat Trojaner,så det blev stopp där.Undra om man ska ta kontakt med Whistler och förklara detta och att dom sedan evt gör en utredning på vad som orsakat detta spektakel?.
AOR AR-DV1.
TYTERA MD-2017.
UBCD-3600XLT.
UNIDEN BCT-15X.
WHISTLER TRX-1.
WHISTLER TRX-2.
Back to Top
Dr Doktor View Drop Down
Certifierad
Certifierad

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Dr Doktor Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 09-Februari-2018 at 21:55
Det är ett känt fenomen att vissa antivirusprogram varnar för whistler programmet. Det är ett visst kodsegment som utför ändring på annan fil som triggar en varning om att det kan vara en trojan som gömmer sig.

Du får whitelista whistlers program. Den här typen av varningar dyker upp med program som gör ändringar i andra filer, typ editorer till radiokodpluggar och scannerprogram m.m.

Jag tror att scannertillverkarna skickar in anmälningar till antivirustillverkarna, jag tror det är en gemensam databas för alla, att de har kod som triggar trojanvarning och antivirusgubbarna lägger in ett undantag i sina databasfiler.

Men nu hade Whistler lite bråttom att få ut sitt program eftersom det hade några allvarliga buggar i första utskicket. Det var väl egentligen inget som ursprungligen behövde uppdateras men det försvann bandplaner för andra länders kanaltabeller och annat som gör att man inte ska ladda ned den version som nu ligger ute innan grafikfel och bandplans har rättats till. Whistler använde tydligen en ny kompilator och lyckades inte flytta över alla fixar och den skapade även krångel i windows garfikrutiner m.m.

/DD
Back to Top
 Post Reply Post Reply
  Share Topic   

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down