Scanner.nu Homepage
Forum Home Forum Home > Scanner.nu > Antenner
  New Posts New Posts RSS Feed - Val av antenn?
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Välkommen till vårt nya forum! Vi kommer att ha själva forumsystemet på engelska i fortsättningen för att underlätta kommande uppdateringar av systemet. Alla inlägg och användare finns kvar precis som tidigare. Vi kommer spara ned de övriga sidorna från den gamla sidan och lägga den i ett arkiv.

Val av antenn?

Post Reply Post Reply
Author
Ny medlem
Ny medlem

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Erib Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Val av antenn?
    Posted: 23-Augusti-2010 at 17:49
Hej jag är väldigt nybörjare på detta och har fått tag på en dls 400 men utan antenn. Och va ska jag ha för antenn? Jag fattade inte så mkt av FAQen. Jag vill i första hand lyssna på polis och brandkår. Nått tips på nån billig antenn man kan köpa?

Tacksam för svar :)
Back to Top
Spectro View Drop Down
Entusiast
Entusiast

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Spectro Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 23-Augusti-2010 at 19:53

Originally posted by Erib Erib wrote:

Jag vill i första hand lyssna på polis och brandkår. Nått tips på nån billig antenn man kan köpa? 

Är du säker på att Polis och Brandkår ligger kvar på S70, och inte har gått över till Rakel där du bor?

Vilken typ av antenn har du möjlighet att sätta upp? Utomhus eller inomhus?

Back to Top
Erib View Drop Down
Ny medlem
Ny medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Erib Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 23-Augusti-2010 at 21:57
Förlåt men jag vet inte va det är. Ligger dom inte på 79mhz? Jag har prova med en 1m bilantenn men jag hörde inget men jag testa bara snabbt och den kan ju bara ha varit tyst just då.

Jag bor föresten i mora.

Edited by Erib
Back to Top
SDX365 View Drop Down
Entusiast
Entusiast