Scanner.nu Homepage
Forum Home Forum Home > Scanner.nu > Allmänt scannerforum
  New Posts New Posts RSS Feed - Vakbolagens lingo?
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Välkommen till vårt nya forum! Vi kommer att ha själva forumsystemet på engelska i fortsättningen för att underlätta kommande uppdateringar av systemet. Alla inlägg och användare finns kvar precis som tidigare. Vi kommer spara ned de övriga sidorna från den gamla sidan och lägga den i ett arkiv.

Vakbolagens lingo?

Post Reply Post Reply Page  <12
Author
Stamgäst
Stamgäst

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Agentumsilwer Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 23-Mars-2019 at 14:03
Edit jo jag känner till betonggänget nu hahaha, de kör snalogt
Tack för svar fö.

Ett vaktbolag använde Orbigo för ett par veckor sen, men tydligen tyckte de inte det gav nåt.

Fö stoppa klockan har löst sig, det handlar om att väktaren inom en bestämd tid kontrollerar ett larm.

Det uttalades "då åker jag och stoppar klockan så får vi i allafall betalt"

DMR snnars använder flertalet bärgare, värmeverk i Stockholm med verkar det som.

Sen givet har vi ju de som självklart ska vara krypterade, jämla skit.

Edited by Agentumsilwer - 23-Mars-2019 at 14:16
Back to Top
scannerman View Drop Down
Certifierad
Certifierad

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote scannerman Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 13-April-2019 at 11:10
Originally posted by Agentumsilwer Agentumsilwer wrote:

460.55000 enligt listan, varför?

Originally posted by ASA01 ASA01 wrote:

Originally posted by Agentumsilwer Agentumsilwer wrote:

G4S uppsala

Står G4S simplex i frekvenslistan.se

G4S finns inte kvar i svergie sen några år....Det som blev kvar av dom kallas nuförtiden "Avarn".....dom kör ingen radio.....så ingen ide ni letar..

Därför att G4S för det första inte längre finns,
för det andra att dom inte använde radio när dom existerade.
Dom körde (enligt uppgift) enbart med PDA.
Det var åtminstone helt dött på repeaterfrekvenserna när G4S startade.
Och har aldrig sett en G4S-väktare med radio.
Det var därför jag undrade hur du kunde höra dom 2019...

Edited by scannerman - 13-April-2019 at 11:33
Back to Top
Agentumsilwer View Drop Down
Stamgäst
Stamgäst

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Agentumsilwer Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 13-April-2019 at 11:39
Nu kan det ju vara nån anann som sänder där, det tror jag du förstår själv, få utsändningar inkluderar ju vad det är för företag, utan det var vad scannerlistan uppgav bara.

Börjar bli lite fånigt det här med petitesskommentarer som man borde kunnat listat ut själv.

Men det är kanske barn det handlar om, eller nån form av personlig förföljelselse där man letar minsta problem för att åter få heltyst på forumet.

Back to Top
PeterK View Drop Down
Certifierad
Certifierad

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote PeterK Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 13-April-2019 at 11:53
Det är lite av nackdelen med frekvenslista.com där folk lägger in vad man gissar sig till att det är eller på hörsägen utan att ha kunnat verifiera det. Samtidigt är det ju också en fördel att aktiva frekvenser kommer in så kan dom verifieras av fler men tyvärr inte många som rättar dom felaktiga uppgifterna. Är inte bättre själv heller på det så ska jag vara korrekt så skulle jag ju inte klaga på det ;) men det är ju alltid kul att gnälla på andra innan man sopat framför egen dörr först
Back to Top
Agentumsilwer View Drop Down
Stamgäst
Stamgäst

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Agentumsilwer Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 13-April-2019 at 11:58
Just man får gissa, ofta hör man ju vad det är inom fölr område, men företagsnamnet vet man inte.

Så därför blev G4S med, uppmana listägaren att ta bort dessa om de inte ens öht existerar.

Och den jag hört nåt på några gånger ör vaktbolag men jag vet inte vad, mycket sparsamnt med utsändningar, kanske Securitas mao.

Edited by Agentumsilwer - 13-April-2019 at 12:01
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  <12
  Share Topic   

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down