Scanner.nu Homepage
Forum Home Forum Home > Scanner.nu > Frekvenser
  New Posts New Posts RSS Feed - Uppsala Polisen - Hjälp!
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Välkommen till vårt nya forum! Vi kommer att ha själva forumsystemet på engelska i fortsättningen för att underlätta kommande uppdateringar av systemet. Alla inlägg och användare finns kvar precis som tidigare. Vi kommer spara ned de övriga sidorna från den gamla sidan och lägga den i ett arkiv.

Uppsala Polisen - Hjälp!

Post Reply Post Reply
Author
Ny medlem
Ny medlem

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote SamuelE Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Uppsala Polisen - Hjälp!
    Posted: 18-Maj-2004 at 22:19

Hej på er allihop!

Jag är helt ny användare av Scanners, jag köpte min första idag och det är en Uniden UBC 60XLT-2. Jag har köpte den för att kunna lyssna av polis och annan räddningstjänt. Jag har med hjälp av frekvens listorna på denna sida lyckats få in några polis frekvenser. Mitt problem är detta, jag hör bara en sida av konversationerna. Vad beror detta på, och hur kan jag lösa det. Skulle uppskatta all hjälp, gärna från nån med erfarenhet av denna scannern. Jag inser att detta är säkert en korkad nybörjar fråga, men jag hoppas ni har överseende. Jag bor mitt i centrala Uppsala om detta har någon betydelse. Det verkar inte som jag hör samband centralens frekvens. Det verkar också vara väldigt lite radio trafik, detta kanske är normalt?

Tack för all hjälp!!

Back to Top
Psyknallen View Drop Down
Ny medlem
Ny medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Psyknallen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 18-Maj-2004 at 22:24
Hejsan

Jag bor också i uppsala och är en frekvent scannare.
Den ena parten du hör är polisens sambandscentral, eftersom
de har stor uteffekt på sina sändare vilket polisbilarna inte har. Men när polisen är nära dig, ca 2-3 km så ska du höra dem också. Trafiken på kanalerna går också i vågor så ibland är det mer och ibland mindre, men vänta du bara till
helgen, då ska du nog få höra en hel del.
Back to Top
Karlsson View Drop Down
Certifierad
Certifierad

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Karlsson Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 18-Maj-2004 at 22:28
Satsa på en antenn som du sätter utanför (basantenn tex) så får du ut 1000ggr mer av din radio och både Lkc och bilar!
Dls 200c
Ericsson C602
Ericsson P500
Ericsson Aurora C52
Motorola MT2100
**FALSK POLISLEGITIMATION**

/Karlsson!
Back to Top
SamuelE View Drop Down
Ny medlem
Ny medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote SamuelE Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 18-Maj-2004 at 22:30

Tack så mycket!

Borde jag kunna höra båda delarna av konversationen om bilen är nära mej. Jag använder mej av frekvens: 79.3875.

Back to Top
Karlsson View Drop Down
Certifierad
Certifierad

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Karlsson Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 18-Maj-2004 at 22:31
Ps kolla runnt lite här i forumet kolla under "ANTENNER" så finner du säkert svar på saker du undrar över!
Dls 200c
Ericsson C602
Ericsson P500
Ericsson Aurora C52
Motorola MT2100

/Karlsson!
Back to Top
Psyknallen View Drop Down
Ny medlem
Ny medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Psyknallen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 18-Maj-2004 at 22:35
Jo 79.3875 är kanalen du hör den mesta trafiken på.
Back to Top
Karlsson View Drop Down
Certifierad
Certifierad

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Karlsson Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 18-Maj-2004 at 22:39
Ja det borde du kunna göra inom ca 2-3 km med originalantennen och med en vettig yttre antenn ett par mil!
Dls 200c
Ericsson C602
Ericsson P500
Ericsson Aurora C52
Motorola MT2100

/Karlsson!
Back to Top
200c View Drop Down
Stamgäst
Stamgäst

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote 200c Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 18-Maj-2004 at 22:55

Har du i dessa i radion så borde du höra en del trafik: http://www.scanner.nu/pdf/c_pol_m.pdf

Men satsa på en utomhusantenn så hör du säkert mera av bilarna!

/Danne

Uniden UBC-92XLT,BCT-15,
Back to Top
SamuelE View Drop Down
Ny medlem
Ny medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote SamuelE Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 18-Maj-2004 at 23:17

Tack för alla svar!

Jag är riktigt imponerad över hur fort jag fick svar! Denna fråga är väl egentligen för Antenn forumet, men jag gör ett försök ändå:

Jag bor i en lägenhet utan balkong och jag kan inte öppna fönstrena, jag har bara vädringsluckor. Finns det ganska små antenner man kan sticka ut genom ett litet fönster eller kräver alla antenner riktiga fäst anordningar o.dyl.

Tack igen för alla svar!

Back to Top
200c View Drop Down
Stamgäst
Stamgäst

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote 200c Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 18-Maj-2004 at 23:21

Prova med en magnetantenn på fönsterbläcket det borde hjälpa en hel del!

//Danne

Uniden UBC-92XLT,BCT-15,
Back to Top
Karlsson View Drop Down
Certifierad
Certifierad

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Karlsson Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 18-Maj-2004 at 23:25
Min bror har Teknikmagasinets miniscan magnet antenn och den funkar faktiskt riktigt bra. Det är en liten antenn med en magnetfot och den funkar iallafall bättre än originalantennen så han tar in bilarna som befinner sig längre bort jämfört med orginalpinnen. Ett annat alternativ är att dra fasst en dls antenn i fönserbläcket!
Dls 200c
Ericsson C602
Ericsson P500
Ericsson Aurora C52
Motorola MT2100

/Karlsson!
Back to Top
 Post Reply Post Reply
  Share Topic   

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down