Scanner.nu Homepage
Forum Home Forum Home > Scanner.nu > Hårdvara
  New Posts New Posts RSS Feed - Uniden BC 220xlt
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Välkommen till vårt nya forum! Vi kommer att ha själva forumsystemet på engelska i fortsättningen för att underlätta kommande uppdateringar av systemet. Alla inlägg och användare finns kvar precis som tidigare. Vi kommer spara ned de övriga sidorna från den gamla sidan och lägga den i ett arkiv.

Uniden BC 220xlt

Post Reply Post Reply
Author
Medlem
Medlem

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Agentumsilwer Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Uniden BC 220xlt
    Posted: 17-Mars-2019 at 19:40
Den här har jag haft i 15 år eller 20 och den var begagnad då.

Den har ett gammalt surt nicd batteripack som var slut redan då, så jag körde den mest mmed laddaren, funkade fint som scanner dock, snabb och hörde bra.
Den måste ha rekord i lätt att programmera man skriver in frekvensen med nummer tangenterna väljer minnesplats och enter, klart.

Idag grövee jag fram den efter att inte anvönt den på säg 3 år, men den har ingen mottagning plötsligt, jag lägger in en frekvens o sänder med en annan burk, inget händer just.

Vad tusan har hänt?

Den är stendöv men funkar i övrigt som den ska.

Finns nån form av minnesbatteri i de här som frätt sönder kretskortet? Eller är det kondingar som torkat ut?

Edited by Agentumsilwer - 17-Mars-2019 at 19:46
Back to Top
 Post Reply Post Reply
  Share Topic   

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down