Scanner.nu Homepage
Forum Home Forum Home > Scanner.nu > Hårdvara
  New Posts New Posts RSS Feed - Uniden 536HP Sentinelproblem.
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Välkommen till vårt nya forum! Vi kommer att ha själva forumsystemet på engelska i fortsättningen för att underlätta kommande uppdateringar av systemet. Alla inlägg och användare finns kvar precis som tidigare. Vi kommer spara ned de övriga sidorna från den gamla sidan och lägga den i ett arkiv.

Uniden 536HP Sentinelproblem.

Post Reply Post Reply Page  <12
Author
Stamgäst
Stamgäst

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Agentumsilwer Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 03-Mars-2019 at 23:37
Jag får väk tillägga att jag har Android, då USA är översköljt av vidriga Appleprodukter till överpriser från Kina så kan IOS varianten fungera bättre att kontrollera scannern.
Att bara glo på det den scannnar kan jag göra, lustigt nog visar Siren mer info än vad vad scannerns display gör.

Det är dock livsfarligt att lägga sig i särskilt mycket från siren när det gäller kanalscanring, något bättre när det gäller search fast på 9an saknas obegripligt nog.
Back to Top
Dr Doktor View Drop Down
Certifierad
Certifierad

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Dr Doktor Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 04-Mars-2019 at 11:34
Siren är gjort av en utomstående som Uniden anlitat och därför vill dom inte lägga mer pengar på den efter det att Android versionen
var klar något år efter Apple versionen. Android versionen fungerar bättre än iPhone om man fortfarande använder en äldre Android, annars blir det problem.

Fjärrstyrning till SDS200 finns än så länge bara som ett hack på en windows dator. Vill man använda en bra fjärrstyrning så får man använda ProScan programmet för $50
som har en hel del olika funktioner med bl.a. streaming möjlighet, enbart till sig själv då förstås, och kan användas till en hel drös med andra scanner modeller.

/DD
Back to Top
Agentumsilwer View Drop Down
Stamgäst
Stamgäst

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Agentumsilwer Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 05-Mars-2019 at 05:26
Ok, det låter tråkigt att de inte utnytjar det bra, jag menar samtidigt som man sitter här med Cromecast och glor på tvn utan problem med en dongle och Android.

Appropå gnället om att scannern inte visade namngiven kanal och frekven samtidigt, visade det sig att det helt var mitt fel, man kan ställa om displayen mellan 3 radig info och ett läge med mer info.

Då jag saknar manual hade jag missat det, men läste på onlinemanualen, så jag slog om funktionen och nu fungerar detta, både namnet och frekvensen undertill när den låser på något.

Edited by Agentumsilwer - 05-Mars-2019 at 05:27
Back to Top
Stamgäst
Stamgäst

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Agentumsilwer Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 05-Mars-2019 at 07:35
Problem igen, jag skapar en underlusta till huvudlistan, jag har flera sen förr med sina snabb knappar.

Nu är det en lista med bara AM flyg, där 7an ska vara när man trycker på funktionsknappen är då bara ett * dvs inte 7 som det ska vara, jag har valt 7 som QK.
Denna flyglista är ju enbart AM och stoppar jag med HOLD så jag jan vrida kanalerna manuellt dyker de upp.

Men den absolut vägrar scanna den listan, det käns som det har nåt med AM att göra för jag har kryssat för Aircraft som aktivt department då jag lagt de frekvenserna där.

Jag kan för mitt liv inte förstå vad som är fel, alla andra underlistor funkar men är ju NFN allihop även om en del är DMR.

Nånting måste vara utlåst men jag hittar inget inaktiverat på scannern eller i Sentinel.

Är det nåt särskilt som gäller AM? Måste jag skapa en helt ny huvudlista för AM?

Edit: efter mycket om och men bytte jag QK trots att jag aldrig använt 7an till 8 och då funkar det och 8an är inte utesluten.

"Kliar mig i huvet" ett * ska tydligen betyda att den QK är utesluten, undrar varför i detta fallet.
Nåja jag får undvka 7an tills jag kan hitta varför den är utesluten.

Edited by Agentumsilwer - 05-Mars-2019 at 08:20
Back to Top
Stamgäst
Stamgäst

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Agentumsilwer Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 19-Mars-2019 at 23:56
Jag la till en yttre högtalare en Icom sp20, onödigt stor men allt jag hade nu.
Hittade en gammal 10" android platta typ 5.0 där gpr Siren böttre.
Så den monterade jag vid sängen, lätt att se då vad sim sänder ich signalnuvå med om än udda, avoid funjar med, volym och squelsch.
Tyvärr många brister men jag hade kasserat den där plattan, den ör nu skärm via wifi frpn 536an.

Synd att de inte gjorde med av den, men iaf är det dörför jag lätt ser vad som sänds, jag tittar inte borta på scannern.
Att bara byta till en ytttre högtalare för röster denna även med filter gjorde stor skillnad då den inbygda högtalaren är burkig som fan, och lätt avhjälpt.
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  <12
  Share Topic   

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down