Scanner.nu Homepage
Forum Home Forum Home > Scanner.nu > Köpråd
  New Posts New Posts RSS Feed - Scanner?
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Välkommen till vårt nya forum! Vi kommer att ha själva forumsystemet på engelska i fortsättningen för att underlätta kommande uppdateringar av systemet. Alla inlägg och användare finns kvar precis som tidigare. Vi kommer spara ned de övriga sidorna från den gamla sidan och lägga den i ett arkiv.

Scanner?

Post Reply Post Reply
Author
Medlem
Medlem

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote jonas.edberg Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Scanner?
    Posted: 02-April-2012 at 10:54
Hej

Jag är på jakt efter en burk som kan visa vad som finns i luften mellan 600-900 MHz.
Antingen en fristående burk eller något man kopplar till datorn!
Kan man lyssna, så är det en bonus, men inte ett måste...

Är det någon som vet vad jag behöver?

/Jonas
Back to Top
Dr Doktor View Drop Down
Certifierad
Certifierad

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Dr Doktor Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 02-April-2012 at 12:37

Behöver du se allt i realtid? Räcker det med 1Mhz per sekund? Hur hög upplösning ska det vara, 100Khz steg eller analogt svepande? Hur känslig ska den vara, 1uV eller 10mV?

Alltså, vad vet du om hur länge signalen finns i luften och håller den sig till ett frekvensraster och vilken signalstyrka kan det röra sig om?

/DD

Back to Top
jonas.edberg View Drop Down
Medlem
Medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote jonas.edberg Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 02-April-2012 at 15:07
Hej

Så realtid som möjligt...
50-100KHz steg
Ang känslighet, så vet jag inte, mina sändare är på 10mW... men det är ju bra om jag kan se grejer ner till 2mW... Vet inte vad det blir i mV

Jag vill veta vart det finns whitespace, så jag kan sända där... (jag har tillstånd, men det finns det ju fler som har)

/J
Back to Top
 Post Reply Post Reply
  Share Topic   

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down