Scanner.nu Homepage
Forum Home Forum Home > Scanner.nu > Mjukvara
  New Posts New Posts RSS Feed - POC32 problem(?)
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Välkommen till vårt nya forum! Vi kommer att ha själva forumsystemet på engelska i fortsättningen för att underlätta kommande uppdateringar av systemet. Alla inlägg och användare finns kvar precis som tidigare. Vi kommer spara ned de övriga sidorna från den gamla sidan och lägga den i ett arkiv.

POC32 problem(?)

Post Reply Post Reply
Author
Stamgäst
Stamgäst

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Berto Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: POC32 problem(?)
    Posted: 28-April-2004 at 02:10

Ska det vara så här, eller har jag för dålig mottagning, eller fel inställningar ? Megasvårt att ställa in rätt volym ?

Edited by Berto
Uniden Bearcat UBC220XLT, 79mhz gp antenn
Back to Top
zaccer View Drop Down
Certifierad
Certifierad

Status: Online
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote zaccer Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 28-April-2004 at 07:24
Mjo det ser väl ok ut, många sökningar är ju kryptiska om dom använder något "eget" protokoll bakom för att tolka texten.

Dock verkar det som du har problem med inställningen av volym eller borde ta discriminator ljud om det är så att du bara få så få meddelanden på 9 minuter på någon av de riks-täckande frekvenserna.

Har definitivt för mig att det brukar vara mer trafik på frekvenserna (om det inte trafikmängden sjukit rejält på kanalerna på sista tiden), kolla i options, där har du ett statistik fönster där du kan se hur mkt meddelanden den INTE lyckats decoda osv.
Back to Top
znappz View Drop Down
Stamgäst
Stamgäst

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote znappz Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 28-April-2004 at 09:59
var laddade du ner programmet? för mig så blir det konstiga tecken, vet någon vad det ska vara eller? ser ut som arabisk text.
Back to Top
 Post Reply Post Reply
  Share Topic   

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down