Scanner.nu Homepage
Forum Home Forum Home > Scanner.nu > Förslagslåda
  New Posts New Posts RSS Feed - Moderator ämne...av högsta klass.
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Välkommen till vårt nya forum! Vi kommer att ha själva forumsystemet på engelska i fortsättningen för att underlätta kommande uppdateringar av systemet. Alla inlägg och användare finns kvar precis som tidigare. Vi kommer spara ned de övriga sidorna från den gamla sidan och lägga den i ett arkiv.

Moderator ämne...av högsta klass.

Post Reply Post Reply Page  12>
Author
Entusiast
Entusiast

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote AOR-AR Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Moderator ämne...av högsta klass.
    Posted: 12-Januari-2007 at 21:13

Vad gjorde alla vi frågvisa amatörer utan: Dr Doktor:s medverkan här på forumet. 

Han finns alltid på plats i nödens stund. Lämnar alltid väl genomtänkta korrekta svar..som oftast leder till en optimal lösning av problemet. Hans kunskapsförråd verkar vara helt utan begränsningar. Samt alltid lika trevlig & hjälpsam.

Varför är ej han Dr Doktor utsedd till moderator för Scanner.nu ??? Tänk vad den killen kunde höja Scanner.nu till skyarna..varför inte ge honom chansen? Hur många tycker likadant som mig? Rösta på Dr Doktor som ny moderator.  Kom igen nu...

Edited by AOR-AR
AOR-AR8200MK III. BR330T. SBE SENTINEL 1.
Back to Top
_QRP View Drop Down
Certifierad
Certifierad

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote _QRP Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 12-Januari-2007 at 21:20

Instämmer helt!
Men vem är han?
//QRP

Back to Top
bjorndan View Drop Down
Entusiast
Entusiast

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote bjorndan Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 12-Januari-2007 at 21:28

Japp, kan bara hålla med. Han verkar kunna sin sak.

Hjäpte mig med mitt commanderfilter som jag trodde var kasst. Han mätte upp det och det var helt ok. Detta för endast returporto.

Använder: UBC 780xlt, UBC 3500xlt , SRS Discone. Icom R75 + 70 m antenn. Bor i Dals Långed.
Back to Top
Dr Doktor View Drop Down
Certifierad
Certifierad

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Dr Doktor Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 12-Januari-2007 at 23:02
Doktorn har avböjt erbjudandet i scanner.nu's ungdom och även på senare tid.

Om jag någongång tecknar mig för bredband så kanske det kan övervägas men är alltså en fråga för framtiden.

Jag tackar för lovorden som värmer i snöslasket. Men det är väl en självklarhet att man ska hjälpa varandra i denna underbara hobby, så länge den nu kan utövas.

/DD
Back to Top
DX-Kungen View Drop Down
Certifierad
Certifierad

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote DX-Kungen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 13-Januari-2007 at 11:20

Jag kan bara hålla med! Bara att se på antalet poster - 3401!

Ganska ovanligt att en person med den tekniska kompetensen också är så trevlig och dessutom har humor!

Så tack för att du finns doktorn. Kanske får vi se en intervju med dig när du passerar 5000 poster

Back to Top
DXKungenII View Drop Down
Entusiast
Entusiast

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote DXKungenII Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 13-Januari-2007 at 12:36

Jag instämmer! Tack för all hjälp genom åren. Kanske dags att skaffa bredband Doktorn?

Back to Top
Greven View Drop Down
Entusiast
Entusiast

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Greven Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 13-Januari-2007 at 13:22
Instämmer med ovanstående. Den gode Doktorn har man haft många roliga diskussioner med (även om vi långt ifrån alltid har varit eniga). Man kan hoppas han ändrar sig i framtiden.
/Leo
Back to Top
27mhz View Drop Down
Stamgäst
Stamgäst

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote 27mhz Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 13-Januari-2007 at 19:00
Vem som är mod är egentligen skit samma, bara att det tillkommer några aktiva, för nu verkar forumet mer eller mindre omodererat...
Back to Top
yupiteru View Drop Down
Administratör
Administratör

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote yupiteru Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 13-Januari-2007 at 19:25
hrm... modererar vi riktigt aktivt gnäller folk för det.... Hur ska ni ha det egentligen? ;)
"Kunskap - det är det vi har kvar när vi glömt det vi lärt oss"

www.linslusfoto.se
Back to Top
Karlsson View Drop Down
Certifierad
Certifierad

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Karlsson Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 13-Januari-2007 at 19:42

Originally posted by 27mhz 27mhz wrote:

Vem som är mod är egentligen skit samma, bara att det tillkommer några aktiva, för nu verkar forumet mer eller mindre omodererat...

Det vet jag inte om jag kan hålla med om, tycker nog Yupiteru är inne mest hela tiden och petar i grytan! Inte minst i varenda säljtråd, iaf mina så är han med och petar. Sen att jag tycker karln är precis snurrig i vissa trådar spelar ingen roll, tycker han gör ett bra jobb här för övrigt!

Dls 200c
Ericsson C602
Ericsson P500
Ericsson Aurora C52
Motorola MT2100
**FALSK POLISLEGITIMATION**

/Karlsson!
Back to Top
27mhz View Drop Down
Stamgäst
Stamgäst

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote 27mhz Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 13-Januari-2007 at 21:49
Originally posted by Karlsson Karlsson wrote:

Det vet jag inte om jag kan hålla med om, tycker nog Yupiteru är inne mest hela tiden och petar i grytan! Inte minst i varenda säljtråd, iaf mina så är han med och petar. Sen att jag tycker karln är precis snurrig i vissa trådar spelar ingen roll, tycker han gör ett bra jobb här för övrigt!

Vet inte vad du har för referensmtrl till 'aktiv' men tydligen något annat. Det här var inget personligt mot Yupiteru, han är säkert en trevligt prick o så, utan mer modsen i allmänt.

Ett exempel är väl den här tråden som ligger i Hårdvara och inte i Förslagslådan. Trots att en moderator har svarat i den?

Några till exempel, ifrån licensfri radio.

Trådar med dålig rubrik

http://www2.scanner.nu/forum/forum_posts.asp?TID=12443&PN=4

http://www2.scanner.nu/forum/forum_posts.asp?TID=12715&PN=1

http://www2.scanner.nu/forum/forum_posts.asp?TID=12742&PN=1

http://www2.scanner.nu/forum/forum_posts.asp?TID=12601&PN=1

Exempel på tråd(ar) man skulle kunna slå ihop och KLISTRA!

http://www2.scanner.nu/forum/forum_posts.asp?TID=12583&PN=2

http://www2.scanner.nu/forum/forum_posts.asp?TID=12679&PN=2

http://www2.scanner.nu/forum/forum_posts.asp?TID=12280&PN=5

Testa att göra en sökning på exempelvis "olagligt". Det går inte att ha en teoretisk diskussion utan att dessa puckon ska dyka upp med helt för ämnets ovidkommande inlägg. Jag undrar när dessa muppar minst ska få en varning.

Bara några exempel, finns mer.

Självklart är det upp till admin vad han eftersträvar för kvalite. Själv tycker jag kvaliten blir lidande när man inte håller ordning och reda.

Edited by 27mhz
Back to Top
yupiteru View Drop Down
Administratör
Administratör

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote yupiteru Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 13-Januari-2007 at 22:12
Vill vi slå ihop trådar får vi flytta vart och ett av inläggen separat.,tyvärr
"Kunskap - det är det vi har kvar när vi glömt det vi lärt oss"

www.linslusfoto.se
Back to Top
27mhz View Drop Down
Stamgäst
Stamgäst

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote 27mhz Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 13-Januari-2007 at 22:21

Originally posted by Yupiteru Yupiteru wrote:

Vill vi slå ihop trådar får vi flytta vart och ett av inläggen separat.,tyvärr

Då kanske det är dags att uppdatera mjukvaran. Den här har väl hängt med ett ganska bra tag.

Kan rek. phpBB.

Back to Top
Per62 View Drop Down
Certifierad
Certifierad

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Per62 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 14-Januari-2007 at 07:54

Jag tycker att vi startar en insamling: Alla intresserade pyntar en hundring (beror på hur många som är intresserade) till mitt konto så ombesörjer jag att Doktorn får bredband inkopplat på stört.

Back to Top
AOR-AR View Drop Down
Entusiast
Entusiast

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote AOR-AR Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 14-Januari-2007 at 10:56

Personligen tycker jag att Scanner.nu, istället borde ställa upp med fritt bredband i utbyte mot Doktorns värdefulla tjänster. Jag har en känsla av att mkt positivt skulle hända inom Scanner.nu med doktorn som aktiv moderator. Är det någon som kan lyfta forumet till oanade höjder så är det väl Doktorn själv.

Våga ge honom chansen. Samt erbjud Doktor'n något i utbyte, så han känner sig manad att ta sig an uppgiften. Scanner.nu har allt att vinna på att få en sådan eldsjäl som aktiv moderator.

Edited by AOR-AR
AOR-AR8200MK III. BR330T. SBE SENTINEL 1.
Back to Top
Greven View Drop Down
Entusiast
Entusiast

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Greven Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 16-Januari-2007 at 07:05

Tycker själv att det är ett plus när det inte modereras stup-i-kvarten. Tycker omftast att det kan lösas på användarbasis. Problemet blir ju när folk blandar in sina egna personliga åsikter i modererandet. Minns särskilt en tråd om serviceläget i Auroran. Den låstes på väldigt lösa boliner.

/Leo
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  12>
  Share Topic   

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down