Scanner.nu Homepage
Forum Home Forum Home > Scanner.nu > Rakel / Tetra
  New Posts New Posts RSS Feed - TETRA i Skåne
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Välkommen till vårt nya forum! Vi kommer att ha själva forumsystemet på engelska i fortsättningen för att underlätta kommande uppdateringar av systemet. Alla inlägg och användare finns kvar precis som tidigare. Vi kommer spara ned de övriga sidorna från den gamla sidan och lägga den i ett arkiv.

TETRA i Skåne

Post Reply Post Reply Page  <1 234
Author
Stamgäst
Stamgäst

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote effe Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 07-November-2018 at 19:42
Originally posted by Dr Doktor Dr Doktor wrote:

Du installerar GNU Radio och Telive, vilket har ett installationsscript.
Det finns en Mint linux image med Telive du kan boota med
och behöver bara klicka för att ladda ned och automatisk installera lite codecs så är det klart att använda.

Andra Linux installationer kan vara lite besvärliga att få att lira, så börja gärna med Mint booten.
<a href="https://forums.radioreference.com/voice-control-channel-decoding-software/330221-bootable-memory-stick-image-telive-software.html" rel="nofollow">https://forums.radioreference.com/voice-control-channel-decoding-software/330221-bootable-memory-stick-image-telive-software.html</a>

/DD

Tjena. Läst massor från dig här på forum sen jag blev medlem och du kan verkligen det du skriver. Tänkte kolla med dig om du kanske har tid med att hjälpa mig med att få igång tetra? Jag fick igång idag det sär med att få in massa text i en svart ruta med olika infon men det händer inte så mycket. Hur mycket är det möjligt att höra blå personal eller finns det något annat man kan lyssna på? Bor i Värnamo
Back to Top
Odin View Drop Down
Stamgäst
Stamgäst

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Odin Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 07-November-2018 at 21:09
Du behöver inte lägga energi på blåljus tetra du kommer inte höra ett skit, det är krypterat.
Back to Top
effe View Drop Down
Stamgäst
Stamgäst

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote effe Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 07-November-2018 at 22:20
Originally posted by Odin Odin wrote:

Du behöver inte lägga energi på blåljus tetra du kommer inte höra ett skit, det är krypterat.

Ok men vad kan jag höra när jag fixat alla polygons som man behöver? Går det lyssna på föyg eller något annat intressant? Kan inte någon säga vad man kan göra mer med denna sticka förutom att lyssna på vanlig radio och tv heheh?
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  <1 234
  Share Topic   

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down