Scanner.nu Homepage
Forum Home Forum Home > Scanner.nu > Rakel / Tetra
  New Posts New Posts RSS Feed - TETRA Detector
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Välkommen till vårt nya forum! Vi kommer att ha själva forumsystemet på engelska i fortsättningen för att underlätta kommande uppdateringar av systemet. Alla inlägg och användare finns kvar precis som tidigare. Vi kommer spara ned de övriga sidorna från den gamla sidan och lägga den i ett arkiv.

TETRA Detector

Post Reply Post Reply
Author
 Rating: Topic Rating: 1 Votes, Average 5,00  Topic Search Topic Search  Topic Options Topic Options
stock View Drop Down
Medlem
Medlem

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote stock Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: TETRA Detector
    Posted: 26-Januari-2019 at 23:00
Ngt jag knepat och knåpat med en stund, varit lite till och från olämligt att ge ut detta men en tanke är att kanske get ut det vid TF
Ngt av intresse ?

Det är en Raspberry PI som avlyssnar
-2 RTL SDR stickor
-Inbyggda Bluetooth Interfacet
> Kan leta efter lite olika saker som kända fabrikat etc
-Ett separat ALFA WIFI kort
> Kan leta efter lite olika saker som kända fabrikat etc

En scannar av lite olika saker och petar sedan in det i en
live fil som man kan accessa via SSH tex fia en Android telefon
och ser ut ungefär såhär

Sensor-1 TETRA Transmission Detected
2019-01-26 22:24:38+01:00
380.7625 UPPLANDS VASBY

Sensor-2 CloseCall TETRA Detected
2019-01-26 16:15:47+01:00
380.0125 DMO EUR-01,RESCUE TABY,UPPLANDS VASBY

Fungerar den ? > JA
Har man nytta av den ? > Beror som sig på

Back to Top
stock View Drop Down
Medlem
Medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote stock Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 26-Januari-2019 at 23:04
Sensor-5 SEPURA/SIERRA Detekterad
2019-01-24 21:18:53+01:00
BLUETOOTH SENSOR

Sensor-4 SEPURA/SIERRA Detekterad
2019-01-24 21:18:55+01:00
WIFI SENSOR
..
ETC ETC
Back to Top
stock View Drop Down
Medlem
Medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote stock Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 26-Januari-2019 at 23:07
Heh, har jag haft använding/nytta av den?
Svar JA!!!
Back to Top
stock View Drop Down
Medlem
Medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote stock Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 26-Januari-2019 at 23:21
Sedan har jag en Sensor-3 för ADSB som man kan använda på lite olika sätt
Jag har fått en fråga hur fan en Raspberry Pi kan hantera allt detta.
Det är inga problem, största problemet är att hålla reda på alla interfacen och att dem inte glappar..

-
# Sensor-3 (ADS-B ICAO Triggers)
tail -f --retry -s 0.1 /home/droid/adsb.log |grep -E "4aaa12|4aaa14|4aaa15|4aaa16|4aaa18" >> /home/droid/hkp-police.out &
tail -f --retry -s 0.1 /home/droid/adsb.log |grep -E "4aaa70|4aaa72|4aab02|4aab03|4aaa69" >> /home/droid/hkp-rescue.out &
tail -f --retry -s 0.1 /home/droid/adsb.log |grep -E "4aab10|4aa90f|4aa924" >> /home/droid/hkp-privat.out &
tail -f --retry -s 0.1 /home/droid/adsb.log |grep -E "4aaa49|4aaa4b" >> /home/droid/hkp-sjo.out &
Back to Top
stock View Drop Down
Medlem
Medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote stock Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 26-Januari-2019 at 23:22
Mer än så säger vi inte idag, men att det går att göra gör det
Jag har gjort det i ett par år nu men av olika anl. har jag vart lite tysst om det
Back to Top
TRX3001 View Drop Down
Stamgäst
Stamgäst

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote TRX3001 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 27-Januari-2019 at 13:29
Spännande!
Kör du denna stationärt eller mobilt?
Back to Top
stock View Drop Down
Medlem
Medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote stock Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 09-Februari-2019 at 01:31
Spännande: Ja kanske det, jag knåpade ihop det pga jag råkade ha ngn typ av övervakning på mig så jag ville veta om det var svenskar eller andra typer, den visade sig bevisa just det.
Både stationärt och mobilt:
Back to Top
stock View Drop Down
Medlem
Medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote stock Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 09-Februari-2019 at 01:42
Eftersom Det inte verkar funka att editera sina inlägg på detta forum vilket jag ser som ett stort problem och undrar om det ens är förenligt med lagarna i vårat land så kommer jag härmed endast att länka vidare till inlägg hoppas ni har ser poängen med det.

Det kommer tex att se ut som såhär
Trisst att det behöver bli så
https://www.dropbox.com/s/40n84h18if1xpdo/0001.txt?dl=0
Back to Top
stock View Drop Down
Medlem
Medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote stock Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 09-Februari-2019 at 01:46
Nåja som jag ser det så är detta forum dött om man inte kan editera sina inlägg eller ta bort sina inlägg så ser jag nog att det kommer att kunna bli juridiska problem good luck with that
Have a nice day
Back to Top
Dr Doktor View Drop Down
Certifierad
Certifierad

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Dr Doktor Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 09-Februari-2019 at 12:48
Originally posted by stock stock wrote:

Nåja som jag ser det så är detta forum dött om man inte kan editera sina inlägg eller ta bort sina inlägg....

Om du är den som postat sist i tråden så kan du radera men annars kan du editera och ta bort all text,
så det låter märkligt att du inte har den möjligheten. Jag vet att det är lite olika inställt i olika forumdelar men jag ska testa vad som gäller här.

/DD

edit: (testat: det ska gå att editera även i denna forumsdelen)

Edited by Dr Doktor - 09-Februari-2019 at 12:50
Back to Top
Agentumsilwer View Drop Down
Entusiast
Entusiast

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Agentumsilwer Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 04-Mars-2019 at 01:04
Dött är det väl inte, bara skriv rättningar eller tillägg, forumet är ju inte direkt nedlastat av trafik.

Du löste detta när du blev förföljd?

Annars ör Tetra som tunnelbanan intressant, om den går att avlyssna, jag vet att SDR sharp har en tetra del från ryssland man kan lägga in, men jag har inte orkat bry mig mer, saken är ju att de inte kör det krypterat vad jag förstår?
Back to Top
Janne-2017 View Drop Down
Stamgäst
Stamgäst

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Janne-2017 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 06-Mars-2019 at 17:53
https://forums.radioreference.com/threads/tetra-demodulator-trunk-tracking-demonstration.370639/ Kolla gärna in dessa radiokillarna som håller på att fixa och dona med tetra,kanske någon av er här på forumet som kan ha nytta av deras info.

Edited by Janne-2017 - 06-Mars-2019 at 17:54
ANYTONE D878UV DMR VHF/UHF.
AR-DV1.
Icom IC-R30.
Inrico TM-7 Network Mobile Radio.
UNIDEN SDS-100E.
UNIDEN SDS-200E.
Back to Top
 Post Reply Post Reply
  Share Topic   

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down