Scanner.nu Homepage
Forum Home Forum Home > Scanner.nu > Hårdvara
  New Posts New Posts RSS Feed - Swissphone - tips och råd
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Välkommen till vårt nya forum! Vi kommer att ha själva forumsystemet på engelska i fortsättningen för att underlätta kommande uppdateringar av systemet. Alla inlägg och användare finns kvar precis som tidigare. Vi kommer spara ned de övriga sidorna från den gamla sidan och lägga den i ett arkiv.

Swissphone - tips och råd

Post Reply Post Reply
Author
Ny medlem
Ny medlem

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote johzjo Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Swissphone - tips och råd
    Posted: 10-Juni-2017 at 21:32
Hej!

Jag skulle vilja köpa en Swissphone personsökare, men jag är osäker på vilken modell som passar mig bäst och jag har ingen aning om vart jag kan köpa en. Jag förstår att kunskapen finns här på scanner.nu, därför skapade jag ett konto och frågar er!

Jag inser att detta verkar vara en ganska vanlig fråga här på forumet, men jag skapar ändå en ny tråd då jag inte hittat svaren som jag önskar.

Finns det några svenska återförsäljare som säljer till privatpersoner eller ska jag rikta in mig på utländska sidor? Eller är det kanske någon här som vill bli av med en Swissphone..? Alla tips och förslag mottages varmt!

Jag har ingen erfarenhet av personsökare, men jag har förstått att Swissphone är kvalité och därmed bästa köp. Jag har koll på vilken frekvens och vilka ric-nummer som jag vill programmera den med. Det handlar endast om 3-5 st ric-nummer.

För att sammanfatta mitt lätt röriga inlägg - Vilka återförsäljare rekommenderas och vilken av Swissphones modeller passar bäst för en nybörjare som bara behöver lägga in några få ric-nummer?

Tack på förhand!
Back to Top
Team S-70M View Drop Down
Entusiast
Entusiast

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Team S-70M Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 11-Juni-2017 at 13:43
HEj ..jag har själv en swissphone de 925 som jag haft i snart 8 år..den börja bli lite sliten här å där..men funkar kanon:) änså länge

Men sen har köpt mig en Alpha Legend dual från Unication Co Ltd med dubbla frekvenser i min lokal samt rixen på 161mhz är en kanon sökare mindre å lättare drar mindre batteri samt så en bra skyddande hållare..även rtj här kör med såna sökare

så jag kan rekomendera båda Men som sakt köpan nån här hemma är nog svårt dom säljer ju inte till privat personer:( längre tyvärr

samt så är det ju va du ska ha den till...samt så måste du ha nån form av proggstation men program ..

så hoppas du fått några svar /mvh knatte
Uniden 780XLT för enbart PDW/POGSAG Samt 1st Swissphone DE925 P-sökare för RTJ-Larm ... Kan även utföra programmering/omkodning av swissphone sökare

Back to Top
 Post Reply Post Reply
  Share Topic   

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down