Scanner.nu Homepage
Forum Home Forum Home > Scanner.nu > Allmänt scannerforum
  New Posts New Posts RSS Feed - Storm
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Välkommen till vårt nya forum! Vi kommer att ha själva forumsystemet på engelska i fortsättningen för att underlätta kommande uppdateringar av systemet. Alla inlägg och användare finns kvar precis som tidigare. Vi kommer spara ned de övriga sidorna från den gamla sidan och lägga den i ett arkiv.

Storm

Post Reply Post Reply Page  <12
Author
Certifierad
Certifierad

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Agentumsilwer Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: Yesterday at 08:13
Jahaja dags igen uppåt 90 knyck i vindbyarna att vänta enlugt smhi, blir nästan alltid mer och skiljer ju, jag bor utsatt för just sydliga till västluga vindar, från norr finns högre mark och lite skog bla som tar emot.
Och från öst står ju huset bara antennen är över nocken så, iofs helt från väst ger ju samma sak att huset håller mot.

Blåser redan skapligt.

Det är söderfrån så ni söderut har väl fått det redan, medierna är tröttsamma, Monsterlågtrycket Dennis, trams.

Dels namnger Sverige inte oväder och även om andra länder gör måste man inte en gång i veckan ha namn på skiten, och vad fan lägger nan på "monster" är det farliga demonodjur i det eller nåt? Småbarn pratar sådär imo inte vuxet folk och fasen inte officiellt.

Man påmins ständig varför man slutat se och höra på svensk media, ingen är journalust idag utan nån firm av effektsökande skitfolk som vill synas själva, ständiga fel och propaganda, vi skrattar åt CNN, men idag borde vi garva åt den skit som dessutom tvångsbeskattas och tas fram här.
Låt mig slippa betala, jag behöver inte få veta vad jag ska tycka och monster, chock mm är kvällstidningsord möjligen.

En chock ör en allvarlug sak, knappast det som beskrivs av de här lågstående människorna.

Edited by Agentumsilwer - Yesterday at 08:29
Back to Top
Bagon19 View Drop Down
Entusiast
Entusiast

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Bagon19 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: Yesterday at 10:14
Jahopp. Nu kan man inte köra 27 mhz idag då
Rsp1a, Tecsun Pl 660, Rubicson Pmr, Zodiac P 7000, Baofeng Uv 5r, President Grant 2

Antenner
Rtl Sdr Dipol (vhf, uhf), MLA 30 (HF), ML 145 för 27 mhz mobilt.
SM6-8481
O-53
Fox-705
Back to Top
Agentumsilwer View Drop Down
Certifierad
Certifierad

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Agentumsilwer Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: Yesterday at 13:26
Blåser och regnar lätt snöblandat elände bah jag som ville gå ut lite.

Back to Top
PeterK View Drop Down
Certifierad
Certifierad

Status: Online
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote PeterK Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: Yesterday at 17:32
Tar i lite i vindbyarna men verkar ha lugnat sig igen. Fick gå ut och bära in sopsäckarna som blåst iväg över tomten. Få se om det tar i mer eller om man får sova i natt.
Back to Top
Certifierad
Certifierad

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Agentumsilwer Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: Yesterday at 18:02
Det slutade snöregna och blev varmt här 9 grader nu blpser det mest, konstigt vinter nu är det nästan 10 grader i februari, ska det första snöfria året här tro?

Ok lite föll i oktobermen smällte på några dar, de plogade enda gången det behövts den säg 2-3 dagar, sen sandat givetvis men sen blev det barmark helt och är än.
Back to Top
Joohan View Drop Down
Medlem
Medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Joohan Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: Yesterday at 19:09
Borde inte den här tråden ligga under "Off Topic"?
Back to Top
Bagon19 View Drop Down
Entusiast
Entusiast

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Bagon19 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: Yesterday at 19:24
Vet inte. Då det här påverkar antenner och mycket mer.
Rsp1a, Tecsun Pl 660, Rubicson Pmr, Zodiac P 7000, Baofeng Uv 5r, President Grant 2

Antenner
Rtl Sdr Dipol (vhf, uhf), MLA 30 (HF), ML 145 för 27 mhz mobilt.
SM6-8481
O-53
Fox-705
Back to Top
Certifierad
Certifierad

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Agentumsilwer Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: Yesterday at 19:27
Jo fel av mig, jag uppfattar att vissa avdelningar ör svåra att skilja på och att tex tetra/rakel är överspelad tud, udag finns fler digitalmoder och så borde den heta.

Men ingen är moderator här, det är lite som ett bortglömt forum vi använder, men vi slåss ju inte utan det går ju rätt bra tycker jag.
Back to Top
PeterK View Drop Down
Certifierad
Certifierad

Status: Online
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote PeterK Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 10 hours 46 minutes ago at 09:24
Ja då antalet poster inte är överväldigande per dag här på forumet så går det ju bra ändå då man snabbt sållar igenom det som är intressant.
Riktigt kul att forumet vaknat till med lite aktivitet senaste året.

Roslagen klarade sig fint medans Bergslagen verkar ha fått lite mer vind i går kväll. Var ut en bit utanför Uppsala åt Bergslagenhållet och drog igång en linje då beredskapen där hade fullt upp.
Bytt inriktning helt från Tele till Kraftdistribution och stormtrivs
Back to Top
joakim95 View Drop Down
Stamgäst
Stamgäst

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote joakim95 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 7 hours 48 minutes ago at 12:22
Originally posted by Agentumsilwer Agentumsilwer wrote:

Blåser och regnar lätt snöblandat elände bah jag som ville gå ut lite.

Det vet du väl, det finns inget dåligt väder bara dåliga kläder :)
Uniden UBC125XLT
Wouxun KG-UV6D
Wouxun KG-UV9D Plus
Baofeng UV-5R
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  <12
  Share Topic   

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down