Scanner.nu Homepage
Forum Home Forum Home > Scanner.nu > Allmänt scannerforum
  New Posts New Posts RSS Feed - Spara ferkvenser?
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Välkommen till vårt nya forum! Vi kommer att ha själva forumsystemet på engelska i fortsättningen för att underlätta kommande uppdateringar av systemet. Alla inlägg och användare finns kvar precis som tidigare. Vi kommer spara ned de övriga sidorna från den gamla sidan och lägga den i ett arkiv.

Spara ferkvenser?

Post Reply Post Reply
Author
Entusiast
Entusiast

Status: Online
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Agentumsilwer Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Spara ferkvenser?
    Posted: 08-Augusti-2019 at 15:00
En sak jag märkt på så kort tid men givet med hjälp av andra sörskilt DRDR, är att frekvenser inom de idag anvönda områdena för företag tex, även om de ör tysta i månader, ta inte bort dem.

Plötsligt ör de tillbaka eller nån annan använder just den frekvensen,kan cara trassligt att namnge en del då det var vakter tex, nu är det bärgare.

Idag blpste ngra lasbilar förbi och en frekvens på 73 mhz som ett företag använt tidigare anvöndes mellan dem, jag hörde dem väl en 15-20min trots allt.

Kort sagt hag lägger hellre avoid på dem än raderar dem, man kan bli riktigt förvånad ibland när nåt som inte använts alls under min tid blrjar köras.

Och budbolag verkar fan flytta runt hur fasen som helst heltokigt.

Betongfabrikerna på 146mhz flyttar och får nytt namn men har samma frekvens tex Upplands Väsby blir Sollentuna.
146mhz är verkligen ett tätt område med anvöndare inte sällan samma frekvens tyvärr.

Dock ör 160-174 i det närmaste stendött hör, för 20 år sen och tudigare var det tätt som tusan, nu finns Securitas och uppsala stadsbuss där typ, jag hör inget annat dör egentlugen, ok FRO kan använda det ibland.

Lustugt hur det kan bli.
Back to Top
Dr Doktor View Drop Down
Certifierad
Certifierad

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Dr Doktor Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 08-Augusti-2019 at 19:34
Betongfabriken ligger precis på gränslinjen, så ibland kallas den Väsby och ibland Sollentuna
men det är samma fabrik, den har inte flyttat på sig.

/DD
Back to Top
Agentumsilwer View Drop Down
Entusiast
Entusiast

Status: Online
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Agentumsilwer Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 10-Augusti-2019 at 10:27
Ok, då förstår jag, just nu heter den Sollentuna.
Back to Top
 Post Reply Post Reply
  Share Topic   

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down