Scanner.nu Homepage
Forum Home Forum Home > Scanner.nu > Rakel / Tetra
  New Posts New Posts RSS Feed - SL TETRA
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Välkommen till vårt nya forum! Vi kommer att ha själva forumsystemet på engelska i fortsättningen för att underlätta kommande uppdateringar av systemet. Alla inlägg och användare finns kvar precis som tidigare. Vi kommer spara ned de övriga sidorna från den gamla sidan och lägga den i ett arkiv.

SL TETRA

Post Reply Post Reply Page  <1 101112
Author
Entusiast
Entusiast

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Agentumsilwer Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 27-Juli-2019 at 00:07
Ja visst är det sjukt varmt!

Jag hörde västmanlands läns Securitas som hör och häpna snackar ned varandra, de jagade några idioter på ett byggområde bla.

Och det ör 170 mhz.

Min ganska risiga antenn gillar VHF men UHF är inget vidare tyvärr.

På er 70 cm hör jag oftast den i Stockholm på samma frekvens, men ok eran hörs med, en karl skrek mitt i natten CQ CQ CQ osv så jag vaknade av den.

Skulle gissa att han tänkte att enorm modulation var grejen.
Alla sätt är bra som de säger.

Back to Top
Johan66h View Drop Down
Medlem
Medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Johan66h Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 27-Juli-2019 at 17:43
ja enorma modulationer förekommer ganska ofta men förklarar man det för dom så brukar det skruvas ner eller dessa transistorsteg som ställer till det, suck! vissa sänder på hela bandet utan att veta om det, men det brukar lösa sej! var i södra svergie en sväng och såg orion, trodde den var upphuggen till flis men icke, vad för logperiodisk antenn sitter på toppen av den? någon som har koll?
Back to Top
Agentumsilwer View Drop Down
Entusiast
Entusiast

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Agentumsilwer Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 27-Juli-2019 at 21:26
En logperiodusk vore nåt, hur stor var den?

Ju större ju lägre frekvenser börjar de på.
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  <1 101112
  Share Topic   

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down