Scanner.nu Homepage
Forum Home Forum Home > Scanner.nu > Rakel / Tetra
  New Posts New Posts RSS Feed - SL TETRA
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Välkommen till vårt nya forum! Vi kommer att ha själva forumsystemet på engelska i fortsättningen för att underlätta kommande uppdateringar av systemet. Alla inlägg och användare finns kvar precis som tidigare. Vi kommer spara ned de övriga sidorna från den gamla sidan och lägga den i ett arkiv.

SL TETRA

Post Reply Post Reply Page  <1 8910
Author
Ny medlem
Ny medlem

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote optoscan Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 23-Januari-2019 at 17:21
Länk till hotfix 3 som är den senaste.You have to enable DMO via Config > Settings in the plug-in.

https://mega.nz/#!mDRE1YDS!gpQRwyu0bXuVfz0VovD6TmMuW4aVuLmIDzaPwS8CiKQ
Back to Top
bodd View Drop Down
Entusiast
Entusiast

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote bodd Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 23-Januari-2019 at 21:47
Tackar för den Optoscan , uppdatera 1.0.8 med denna (1.0.9 v3 fix) nu flyter det på .. Ska bara hitta en eller fler aktuella G/ssi listor på näten :-) Skicka gärna det ni har till mig i pm eller här :-) DMO mode kolla jag inte på är det lönt och kryssa i den det är väl inte mycket trafik på dmo och svårt och pricka dem utan aktuella frekvenser . ?
Yaesu , Motorola , Aor ,Swissphone, Sepura mm...
Back to Top
Dr Doktor View Drop Down
Certifierad
Certifierad

Post Options Post Options   Thanks (1) Thanks(1)   Quote Dr Doktor Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 24-Januari-2019 at 11:37
Jag återställde till standard v1.0.8 eftersom hotfixarna gjorde att talgrupperna GSSI ibland istället visade radionummer ISSI och såg ut som att en radio pratade med sig själv.

/DD
Back to Top
RobinMalmo View Drop Down
Ny medlem
Ny medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote RobinMalmo Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 24-Januari-2019 at 19:10
Är där någon som har en spyserver man kan bli insläppt på naturligtvis mot betalning   
Back to Top
raft3780 View Drop Down
Ny medlem
Ny medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote raft3780 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 26-Januari-2019 at 00:24
Skulle va najs om någon kunde streama på någon plattform.
Back to Top
Tobed View Drop Down
Stamgäst
Stamgäst

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Tobed Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 10-Februari-2019 at 15:00
Tjena! Någon som vet vad 10006218 är?
Lät som att dom pratade om Alvik
Motorola MTP850s
Motorola DM4600
Icom F61
Hytera PD785G
Hytera PD685
Motorola DP4800
Motorola DP2400
Back to Top
Dr Doktor View Drop Down
Certifierad
Certifierad

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Dr Doktor Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 10-Februari-2019 at 18:26
Hela 62xx serien verkar vara vikt åt tunnelbanans vagnhallspersonal, typ rangerare, reparatörer, städare osv.

61xx verkar vara personal för tunnelservice av ljus, signaler, radio, mobiltele osv.

63xx är tunneltågförarnas egna portabla säkerhetsradio.

/DD
Back to Top
Tobed View Drop Down
Stamgäst
Stamgäst

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Tobed Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 11-Februari-2019 at 08:11
Tack för det!

Det enda jag vet är 63xx och det stämmer som du skriver.
Motorola MTP850s
Motorola DM4600
Icom F61
Hytera PD785G
Hytera PD685
Motorola DP4800
Motorola DP2400
Back to Top
DX-Kungen View Drop Down
Certifierad
Certifierad

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote DX-Kungen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 12-Februari-2019 at 11:48
Originally posted by DX-Kungen DX-Kungen wrote:

Jag är nyfiken på om någon har en lista på bussarna TL-områden? Främst Ekerö jag är ute efter.

Jag svarar mig själv, och ställer samtidigt en fråga.

90% av alla Ekerö-bussar jag hört har varit på GSSI 10005000 (vilket väl är allanrop buss). Där ropar man ut att man passerat vissa hållplatser, ifall det är olyckor, halka, osv.
Kan det vara så att det inte finns en egen talgrupp? Alla meddelanden som allanrop borde ju vara irriterande för övriga områden kan man tycka?
Eller så går kanske bara allanropet ut över en viss site? (Jag lyssnar på LA73 Hässelby i detta fall).
Back to Top
kdst View Drop Down
Certifierad
Certifierad

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote kdst Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 12-Februari-2019 at 13:12
Denna talgrupp heter "#H EKERO" så den som skrivit att det är en talgrupp för allanrop till bussarna har nog gissat lite fel.

Eller så var det så tidigare, jag vet att jag för länge sedan sett något bussforum där de skrev att Ekerös trafik gick ut till alla bussar i hela länet, så man kanske har ändrat något för ett antal år sedan.

Back to Top
DX-Kungen View Drop Down
Certifierad
Certifierad

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote DX-Kungen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 12-Februari-2019 at 22:21
Originally posted by kdst kdst wrote:

Denna talgrupp heter "#H EKERO" så den som skrivit att det är en talgrupp för allanrop till bussarna har nog gissat lite fel.

Tack kdst för svaret! Det låter ju logiskt. Jag har bara utgått från Dr Doktors fina lista från tidigare i denna tråden. Men jag har hört meddelanden för helt andra områden (i alla fall som jag tolkat det) på denna talgrupp också. Det är dock kanske 10% av trafiken bara, och jag kan ju ha misstolkat att det skulle gälla andra områden (linjerna 176 och 177 t.ex. går ju ända från Ekerö/Färingsö till Mörby via Solna mm men bör rimligen hänga ihop med Ekerötrfiken).
Back to Top
Dr Doktor View Drop Down
Certifierad
Certifierad

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Dr Doktor Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 12-Februari-2019 at 22:58

En talgrupp för ett bussområde har ingen möjlighet att prata/patchas ihop med ett annat bussområdes talgrupp.
För att ekeröbussarna ska kunna passa övergångar där en del passagerare ska byta till buss som tillhör annat bussområde/talgrupp
så måste de använda den gemensamma allanrops talgruppen 5000.

När bussföraren loggar in sig på sin bussdator så tilldelas radion vissa talgrupper och 5000 ligger alltid i radion men beroende på bussområde
så plockas den bort vid inloggning så att talgrupper som inte har samtrafik med ekeröbussar slipper lyssna på den.
Så det är rätt, det finns egentligen ingen talgrupp som numera används som allanrop vid normaltrafik.
Klappar hela tetrasystemet ihop så finns den kvar eftersom den alltid finns med på en radio när en buss startas upp och inte kan få kontakt med servrarna.

/DD
Back to Top
DX-Kungen View Drop Down
Certifierad
Certifierad

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote DX-Kungen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 13-Februari-2019 at 16:25
Tackar Dr Doktor, det var en bra förklaring!
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  <1 8910
  Share Topic   

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down