Scanner.nu Homepage
Forum Home Forum Home > Scanner.nu > Rakel / Tetra
  New Posts New Posts RSS Feed - SL TETRA
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Välkommen till vårt nya forum! Vi kommer att ha själva forumsystemet på engelska i fortsättningen för att underlätta kommande uppdateringar av systemet. Alla inlägg och användare finns kvar precis som tidigare. Vi kommer spara ned de övriga sidorna från den gamla sidan och lägga den i ett arkiv.

SL TETRA

Post Reply Post Reply Page  <1 789
Author
Stamgäst
Stamgäst

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Nisse Nudel Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 10-Januari-2019 at 22:53
Jag hör två, rätt svaga men fullt läsbara, stationer här i Helsingborg, på just 427.1 o 427.4 MHz. Trodde dessa låg i Malmöregionen. Kan det vara möjligt att det är dina NKT-stationer i Karlskrona jag hör? Det är svenska, med MCC 240. Skall lyssna lite mer rejält, men verkar vara glest med trafik.

//NN
73 de Nisse, Helsingborg
Back to Top
Tobed View Drop Down
Medlem
Medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Tobed Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 11-Januari-2019 at 06:48
Aha okej, då är jag med.
Motorola MTP850s
Motorola DM4600
Icom F61
Hytera PD785G
Hytera PD685
Motorola DP4800
Motorola DP2400
Back to Top
Odin View Drop Down
Stamgäst
Stamgäst

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Odin Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 11-Januari-2019 at 07:29
Originally posted by Nisse Nudel Nisse Nudel wrote:

Jag hör två, rätt svaga men fullt läsbara, stationer här i Helsingborg, på just 427.1 o 427.4 MHz. Trodde dessa låg i Malmöregionen. Kan det vara möjligt att det är dina NKT-stationer i Karlskrona jag hör? Det är svenska, med MCC 240. Skall lyssna lite mer rejält, men verkar vara glest med trafik.

//NN

Nej det kan jag inte tänka mig att det skulle gå så långt som från Karlskrona till Hbg. Det är nog nått annat företag..
Back to Top
Janne-2017 View Drop Down
Stamgäst
Stamgäst

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Janne-2017 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 11-Januari-2019 at 14:23
Vill minnas att "Copenhagen Malmö Port" använder sig av 427.100.
AR-DV1.
AR-DV10.
Icom IC-R30.
Inrico TM-7 Network Mobile Radio.
UNIDEN SDS-100E.
WOUXUN KG-818 66-88MHZ.
WOUXUN KG-UV9D Plus.
WHISTLER TRX-1.
WHISTLER TRX-2.
Back to Top
nissenudel View Drop Down
Ny medlem
Ny medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote nissenudel Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 11-Januari-2019 at 15:22
Precis! Blev ju själv överraskad av min "orimliga" fråga, men tyckte det var lustigt att just de två frekvenserna hördes här i HBG. Det är mycket riktigt Sydkraft och Malmö hamn som står för dessa två. Hamnen har rätt mycket trafik, men Sydkraft är väldigt sporadisk. Sen har jag också Copenhagen Hamn på 429.150, MCC238 o MNC1006
//NN

Bästa 73
Nissenudel, Helsingborg
Back to Top
DX-Kungen View Drop Down
Certifierad
Certifierad

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote DX-Kungen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 18-Januari-2019 at 12:23
Jag är nyfiken på om någon har en lista på bussarna TL-områden? Främst Ekerö jag är ute efter.
Back to Top
putte View Drop Down
Medlem
Medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote putte Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 18-Januari-2019 at 23:55
Vet någon vad 5039XXX är?
Hörde 5039608 idag, lät på formuleringen som en polispatrull.
Har även 5039619 i min logg.
Back to Top
TRX3001 View Drop Down
Stamgäst
Stamgäst

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote TRX3001 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 20-Januari-2019 at 21:45
Originally posted by putte putte wrote:

Vet någon vad 5039XXX är?
Hörde 5039608 idag, lät på formuleringen som en polispatrull.
Har även 5039619 i min logg.

Den så kallade samverkanspolisen.
Back to Top
bodd View Drop Down
Entusiast
Entusiast

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote bodd Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 20-Januari-2019 at 22:20
Testar TTT med min airspyserver och sharp plugin, kör ver v0.99.6s och ställer den på tex 428.250 i sharp den tuffar på och jag sätter base freq på 428 och park på 250 i TTT

När samtalen kommer in så går den över och "följer" call id för att byta till en frekvens som inte är aktiv 428.058 mhz och den klagar då i TTT fönstret att NO MCC/MNC/LA SEEN sen blir den i manual D-release occured and UI reset ..

Skulle ju vilja ha TTT så den prioriterar visar vem som pratar .. istället för sharp pluginet.    Någon som har en susning vad jg gör för fel . Vill ju inte den ska följa samtal till frekvenser/LA den inte når utan gå tillbaka till en aktiv La eller bara stanna på en LA ..

Yaesu , Motorola , Aor ,Swissphone, Sepura mm...
Back to Top
Dr Doktor View Drop Down
Certifierad
Certifierad

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Dr Doktor Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 21-Januari-2019 at 00:09
TTT 1.0.8 kör jag med. Den sätter alla parametrar automatiskt och blinkar under de sekunder den kollar vad som gäller.
400MHz är base i Tetra på 400MHz bandet med 0 offset och 300MHz i 300MHz bandet med +12,5.

/DD
Back to Top
Dr Doktor View Drop Down
Certifierad
Certifierad

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Dr Doktor Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 21-Januari-2019 at 00:18
Originally posted by DX-Kungen DX-Kungen wrote:

Jag är nyfiken på om någon har en lista på bussarna TL-områden? Främst Ekerö jag är ute efter.

TetraTrunkTracker samlar alla radionummer ihop med talgruppen så att man enkelt ser vilka individer som hör hemma på vilken talgrupp.

/DD
Back to Top
DX-Kungen View Drop Down
Certifierad
Certifierad

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote DX-Kungen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 7 hours 40 minutes ago at 19:23
Tack för svar Doktorn, dock var det egentligen inte det jag undrade. Jag slant lite på tangentbordet ser jag nu

Det jag egentligen undrar är ifall någon sitter på en lista över trafikledningsområdena för bussarna? Vet man vad trafikledningsområdet heter så kan man lätt lista ut vilket GSSI det är.
Back to Top
Dr Doktor View Drop Down
Certifierad
Certifierad

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Dr Doktor Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 3 hours 3 minutes ago at 00:00
Jag har några Bussområden på sidan 7 i denna tråden.

/DD
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  <1 789
  Share Topic   

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down