Scanner.nu Homepage
Forum Home Forum Home > Scanner.nu > Säljtorg
  New Posts New Posts RSS Feed - Sepura SRG 3500/Swissphone/Simoco
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Välkommen till vårt nya forum! Vi kommer att ha själva forumsystemet på engelska i fortsättningen för att underlätta kommande uppdateringar av systemet. Alla inlägg och användare finns kvar precis som tidigare. Vi kommer spara ned de övriga sidorna från den gamla sidan och lägga den i ett arkiv.

Sepura SRG 3500/Swissphone/Simoco

Post Reply Post Reply
Author
Ny medlem
Ny medlem

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote J.Lindberg Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Sepura SRG 3500/Swissphone/Simoco
    Posted: 09-Juli-2019 at 10:23
Sepura SRG 3500 komplett med display, splitter ny monofon och medföljande kablage kvitto finns och fungerar absolut felfritt, repeterlicens inprogrammerad.
Vid intresse skicka privat pm. Priset är 3500:-

Swissphone Boss 915 155-164Mhz nyskick 1700:- finns laddare och extern antenn pris då 2200:- vid intresse privat pm

Simoco tetraradio stationär komplett, display, monofonen ska jag säga vara lite oklar om den riktigt var hundra men radion fungerar utan anmärkning
pris 1500:- vid intresse skicka privat pm.
Back to Top
Agentumsilwer View Drop Down
Entusiast
Entusiast

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Agentumsilwer Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 09-Juli-2019 at 14:08
Microfon heter det på en mobil eller stationär radio, monofon är för bärbara handapparater.

Är väl iofs ingen som råkar köpa fel.
Back to Top
J.Lindberg View Drop Down
Ny medlem
Ny medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote J.Lindberg Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 09-Juli-2019 at 14:14
Jag tror nog dom flesta förstår vad jag menar.
Men tack så mycket att du noterade detta.
Det är alltså Sepura SRG 3500 med en mic likaså simocon.
Back to Top
Team S-70M View Drop Down
Entusiast
Entusiast

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Team S-70M Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 09-Juli-2019 at 14:27
Nej du Agentumsilwer där har du helt fel!:

Det finns visst monofoner till fasta radio med:)

Har själv Sepura-monofon till Sepura SRG 3500
Samt en monofon till min c50

skit bra är det:)

Googla lite så får du se;)
Uniden 780XLT för enbart PDW/POGSAG Samt 1st Swissphone DE925 P-sökare för RTJ-Larm ... Kan även utföra programmering/omkodning av swissphone sökare

1st Baofeng UV-5R
Back to Top
J.Lindberg View Drop Down
Ny medlem
Ny medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote J.Lindberg Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 09-Juli-2019 at 14:33
Back to Top
Entusiast
Entusiast

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Agentumsilwer Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 09-Juli-2019 at 14:40
De har alltså högtalaren i microfonen?, oK det tänkte jag inte ens på att det faktiskt kunde finnas, men allt blir kompaktare, ledsen för den grejen.

Det är jag som tänker amatörradioaktigt eller vilken annan typ som helst, högtalaren är kvar i radion men knapparna sitter på micken i massor, dvs den andra vägen att göra den kompaktare.

Edited by Agentumsilwer - 09-Juli-2019 at 14:44
Back to Top
plamek View Drop Down
Entusiast
Entusiast

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote plamek Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 09-Juli-2019 at 17:37
Originally posted by Agentumsilwer Agentumsilwer wrote:

Microfon heter det på en mobil eller stationär radio, monofon är för bärbara handapparater.

Jag har monofon till min Aurora, original Ericsson till och med.
Ja då får jag väl använda stavmicken och en lös högtalare istället om det är som du säger...
Back to Top
Entusiast
Entusiast

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Agentumsilwer Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 09-Juli-2019 at 17:42
Jaja, retas på:-)

Jag vet tydligen inget om yrkesradio, mer än att de inte har några knappar och måste programmeras med dator för öht allting.

Högtalare i micken är en monofon ja, men jag trodde bara bärbara maskiner hade det då de ju har har fördel av det.
Att säg ha en mobilburk och sitta med högtalaren i handen käns inte så bra tycker jag.

Dock är yttre högtalare trevligt om man kan ha det tycker jag.

Köp killens grejer i stället nu.

Edited by Agentumsilwer - 09-Juli-2019 at 17:54
Back to Top
 Post Reply Post Reply
  Share Topic   

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down