Scanner.nu Homepage
Forum Home Forum Home > Scanner.nu > Allmänt scannerforum
  New Posts New Posts RSS Feed - Securitas norr pådrag.
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Välkommen till vårt nya forum! Vi kommer att ha själva forumsystemet på engelska i fortsättningen för att underlätta kommande uppdateringar av systemet. Alla inlägg och användare finns kvar precis som tidigare. Vi kommer spara ned de övriga sidorna från den gamla sidan och lägga den i ett arkiv.

Securitas norr pådrag.

Post Reply Post Reply
Author
Stamgäst
Stamgäst

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Agentumsilwer Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Securitas norr pådrag.
    Posted: 10-April-2019 at 02:23
Nåt tillslag av två snabba kombibilar där de tar sig in nånstans och stal lådvis med mobiltelefoner och sånt, de hade tappat en hel låda det var bråttom.

Det var andra gången tydligen, samma bilar, första gången kastade de ut fotanglar efter sig för att punktera polisens däck, men inte den hör gången kom de fram till.

Inte ofta Securitas kör med repeater men nu gjorde de det en lång stund.

En blå volvo kombi och en Audi rs6 tydligen, smash and grab på ett fräckt sött får man säga när de satt det i system.
Kommer de bara iväg innan polis eller vakter så kör de helt enkelt från dem.

Ingen aning om var exakt det var tyvärr, slölyssnade bara innan jag hörde hur upphetsade de var.
Men norrort då E4an nämndes som väg.
Back to Top
scannerman View Drop Down
Certifierad
Certifierad

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote scannerman Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 10-April-2019 at 09:12
Originally posted by Agentumsilwer Agentumsilwer wrote:

Inte ofta Securitas kör med repeater men nu gjorde de det en lång stund.

Deras trafik är väl (nästan) alltid via repeater ???
Det lär förekomma viss direkttrafik, men det är väl sällsynt ?
Back to Top
Dr Doktor View Drop Down
Certifierad
Certifierad

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Dr Doktor Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 10-April-2019 at 10:08
Securitas kan välja att gå i repeaterläge där bilarnas ljud repeteras ut eller, som är vanligast, att det inte är uppkopplat i repeaterläge.
Det är väl kanske en säkerhets och trygghetsgrej att det finns medhörning när det är en incident där desperata kriminella är involverade.

/DD
Back to Top
scannerman View Drop Down
Certifierad
Certifierad

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote scannerman Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 10-April-2019 at 10:31
Handlar det om Securitas "Stockholms-system" på 400 MHz-bandet ?

Du menar alltså att dom normalt kör semiduplex ?

Jag antog att det gällde Securitas "vanliga" (Riks)-system på 170 MHz,
där är det som bekant repeater-trafik...
Back to Top
Agentumsilwer View Drop Down
Stamgäst
Stamgäst

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Agentumsilwer Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 10-April-2019 at 17:44
Japp 400mhz, inte mycket trafik där normalt kan jag säga.

Och öven tex Uppsalas frekvenser på 170mhz används extremt sällan, nån har sagt att de kör lokalt bil till bil numera.

Så nej de använder inte repeatrarna här ofta alls.

Jag hålller verklugen inte med om att de främst kör repeatertrafig i mina trakter som de gjorde förr, sitter man mitt i Stockholm är det säkert annorlunda.

Edited by Agentumsilwer - 10-April-2019 at 17:48
Back to Top
 Post Reply Post Reply
  Share Topic   

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down