Scanner.nu Homepage
Forum Home Forum Home > Scanner.nu > Frekvenser
  New Posts New Posts RSS Feed - Räddningstj. S70 fortfarande igång 2017
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Välkommen till vårt nya forum! Vi kommer att ha själva forumsystemet på engelska i fortsättningen för att underlätta kommande uppdateringar av systemet. Alla inlägg och användare finns kvar precis som tidigare. Vi kommer spara ned de övriga sidorna från den gamla sidan och lägga den i ett arkiv.

Räddningstj. S70 fortfarande igång 2017

Post Reply Post Reply Page  <123
Author
Stamgäst
Stamgäst

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote poc321 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 31-Januari-2018 at 07:39
Spännande, håll oss uppdaterade här :)
Back to Top
Pelletrospolos View Drop Down
Medlem
Medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Pelletrospolos Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 31-Januari-2018 at 07:43
Någon som vet hur det är i Västerås? Står i frekvenslista.com att den är aktiv, men har aldrig lyckats höra något
Back to Top
Tomas View Drop Down
Entusiast
Entusiast

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Tomas Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 31-Januari-2018 at 11:02
Hur det är i Västerås vet jag ej, MEN Frekvenslista.com ÄR INTE UPPDATERAD PÅ MÅNGA ÅR NU!!!!! (3-4 år sedan?)
73 de SM6XQY JO57TR
Back to Top
Pelletrospolos View Drop Down
Medlem
Medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Pelletrospolos Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 31-Januari-2018 at 11:21
Nej vet att den inte är det. Någon borde förbarma sig över listan och rena rejält bland frekvenserna. Men blev ju lite nyfiken när någon har antecknat att den var aktiv så sent som 2017, Vilket jag säkert mig väldigt tveksam till.
Back to Top
Janne-2017 View Drop Down
Stamgäst
Stamgäst

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Janne-2017 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 31-Januari-2018 at 12:27
Problemet är att frekvenslistorna på nätet är sällan uppdaterade.Jag har på senare år köpt mina via "Pts".Nu bör man komma ihåg att sådana frågor som berör myndigheter,militärt och vaktbolag med mera är oftast bortplockat eller rättare sagt överstryket,dvs det räknas som en icke offentlig handling.
AR-DV1.
AR-DV10.
Inrico TM-7 Network Mobile Radio.
TYTERA MD-2017.
WHISTLER TRX-1.
WHISTLER TRX-2.
Back to Top
Afiag View Drop Down
Entusiast
Entusiast

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Afiag Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 31-Januari-2018 at 21:07
Igår larmade Borlänge ut på kanal 5 :)
Back to Top
poc321 View Drop Down
Stamgäst
Stamgäst

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote poc321 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 01-Februari-2018 at 00:10
Originally posted by Afiag Afiag wrote:

Igår larmade Borlänge ut på kanal 5 :)

Brukar de göra det, eller är det en ny företeelse?
Back to Top
Dr Doktor View Drop Down
Certifierad
Certifierad

Post Options Post Options   Thanks (1) Thanks(1)   Quote Dr Doktor Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 01-Februari-2018 at 00:40
Originally posted by Tomas Tomas wrote:

Hur det är i Västerås vet jag ej, MEN Frekvenslista.com ÄR INTE UPPDATERAD PÅ MÅNGA ÅR NU!!!!! (3-4 år sedan?)

Listan sköter inte sig själv. Vi alla måste in där och uppdatera det vi känner till för att den ska bli aktuell. Så fort jag hittar en frekvens som inte finns med så skriver jag in den. Men jag hör bara begränsat till vad som når ut till Nacka i ett dåligt radioläge. Alla vi som någon gång gör bandscan behöver hjälpas åt.

Det är ju knepigare att försöka sortera bort det som är inaktuellt. Hur vet man att frekvensen har övergivits för gott, speciellt om det är frekvenser som inte finns med i PTS listor.

Eventuellt ska frekvenslistans utseende ändras, admin jobbar med en del förändringar, där man bl.a kan ange senast hörd och i vilken grad frekvensen är aktiv.

Stockholmsdelen är i alla fall uppdaterad till dags dato med allt jag lyckats höra. Det finns knappast någon annan lättanvänd lista så försök att hålla den aktiv och uppdaterad.

/DD
Back to Top
Hawkins View Drop Down
Ny medlem
Ny medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Hawkins Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 22-Februari-2018 at 14:14
Någon som vet om S70 fortfarande används till någonting i Göteborgsområdet?
Och vad används det till i så fall?
Jag har skannat de frekvenser som står listade på frekvenslista.com i 2 dagar utan att ha hört ett enda ljud.
Back to Top
Stand-by View Drop Down
Stamgäst
Stamgäst

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Stand-by Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 22-Februari-2018 at 18:36
Angående K49 i sthlm så hörs det vissa utlarmningar på 23 andra på 49, Järfälla har jag hört fler gånger på 49 ja, så frågan är värför? Jag bor ju i södra sthlm så hör inte med säkerhet, men jag scannrar i.a.f alltid 52, 23, 49 och Arlanda tornets utlarmning på 77.9625 alla dessa frekvenser hörs dagligen för er som är osäkra, men finns det ingen som bor i Norrort som kan anteckna på frekvenslista.com vilka stationer som använder K49 nuförtiden.
Yeasu FT450/ Aor3000A/ Aor8200mk3/ Niros C52/ m.m
Back to Top
21hs1020 View Drop Down
Medlem
Medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote 21hs1020 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 12-Juni-2018 at 02:04
Någon som vet om S70 lever kvar i Malmö, Svedala, Trelleborg och Vellinge? :) ?.

- Har precis programmerat dom frekvenserna i scannern för att se om det snackas något på dessa fortfarande.

Använt mig utav denna listan för att programmera:
http://www.grandevik.se/raddkan.htm
Hytera MD-785G
TYT MD-380
Wouxun KG-UV8D
Wouxun KG-950P
Anytone AT-5555N
Back to Top
Janne-2017 View Drop Down
Stamgäst
Stamgäst

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Janne-2017 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 12-Juni-2018 at 05:47
Vill man få ut något av värde så är det personsökarna som man ska lägga tid på.Det gamla analoga nätet S-70 tror jag inte används längre.
AR-DV1.
AR-DV10.
Inrico TM-7 Network Mobile Radio.
TYTERA MD-2017.
WHISTLER TRX-1.
WHISTLER TRX-2.
Back to Top
Dr Doktor View Drop Down
Certifierad
Certifierad

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Dr Doktor Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 12-Juni-2018 at 11:43
Polisens gamla repeater basstationer, med vad som väl var ett hopplock med gamla Aga mobilstationer, har alla plockats ned. Det kanske har sparats någon i fjällvärlden.

Det som kan finnas kvar är räddningstjänsternas basstationer. Här i stockholms län hörs fortfarande utlarmen från Södertörns brandförsvar.

Brandförsvaren tillhör ju landstingen och sändarna sitter i kommunens fastigheter, oftast vattentorn, så det kostar ju knappt något att ha grejorna kvar.

/DD
Back to Top
cjmedia View Drop Down
Ny medlem
Ny medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote cjmedia Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 21 hours 58 minutes ago at 01:49
S70 finns inte kvar i något av de städerna du nämner. Utlarmning sker via Larmnet och Rakel och presenteras på Blis-skärm.

Skadeplatssamband sker på DMO i iaf Trelleborg, Vellinge och Svedala.
Sepura STP9000 | Swissphone DE935 | Uniden UBC69XLT-2 | Uniden UBC60XLT-2 |
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  <123
  Share Topic   

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down