Scanner.nu Homepage
Forum Home Forum Home > Scanner.nu > Frekvenser
  New Posts New Posts RSS Feed - Radio skog
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Välkommen till vårt nya forum! Vi kommer att ha själva forumsystemet på engelska i fortsättningen för att underlätta kommande uppdateringar av systemet. Alla inlägg och användare finns kvar precis som tidigare. Vi kommer spara ned de övriga sidorna från den gamla sidan och lägga den i ett arkiv.

Radio skog

Post Reply Post Reply
Author
Medlem
Medlem

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote camnis Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Radio skog
    Posted: 02-Oktober-2016 at 19:32
Hejsan

Skulle vilja verifiera om någon har loggat någon trafik på radio-skog basarna i Östergötland, eller om dom ligger nere, eller rent av borta.

//Johan Gustafsson
CRT SS 9900.Motorola GP380.Motorola GM950, Uniden 360clt *2. Kenwood R5000
Back to Top
Firroz View Drop Down
Ny medlem
Ny medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Firroz Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 21-Oktober-2016 at 23:17
Det sista jag hörde så finns dom kvar, dock inte med tel uppk.
Har även hört att dom ska uppgraderas till digitalt, men även ha kvar det analoga.
Ska höra med skogsåkarn runt hörnet, kanske rent av hoppa in i bilen å prova. Återkommer i ärendet.. // J-E
Back to Top
Afiag View Drop Down
Entusiast
Entusiast

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Afiag Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 22-Oktober-2016 at 22:39
På baserna här i Ludvikatrakten kan man höra telefonuppkopplingar titt som tätt men det står väl i deras användarhandledningar att man så långt som möjligt ska använda simplextrafik så så blir det väl inte så mycket som går över baserna.
Back to Top
Afiag View Drop Down
Entusiast
Entusiast

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Afiag Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 26-Oktober-2016 at 19:28
Hörde Radio skog i Norrköping idag på 86,0375 när det var lite konditioner i morse...
Back to Top
Dr Doktor View Drop Down
Certifierad
Certifierad

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Dr Doktor Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 27-Oktober-2016 at 22:42
Jag tror det var radioskog basarna som gör en selfcheck på natten med ett
11-ton anrop och sen ligger i sändning ett tag för att kolla uteffekt och SWR.

Loggar man frekvensbandet under natten så bör man se vilka basar, om några,
som finns kvar i närområdet.

(edit: Fel. Det var vägverkets reläbasar som var utrustade med den finessen)

/DD

Edited by Dr Doktor - 28-Oktober-2016 at 14:31
Back to Top
SDX365 View Drop Down
Entusiast
Entusiast

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote SDX365 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 27-Oktober-2016 at 22:59
Alla telefonabbonemang ska vara uppsagda.

Dr Doktor: det var Vägverkets relästationer som gjorde SWR/uteffektskoll på natten.
R70 C402 C502 C602 C702 C704 C52 C54 C55 P402 P404 P502 P504 P505 F702 F802 F804 F805
Back to Top
Afiag View Drop Down
Entusiast
Entusiast

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Afiag Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 28-Oktober-2016 at 07:20
Trafiken över Norrköping var resonemang om några stolpar som skulle hämtas någonstans som jag hörde.
Back to Top
Pelletrospolos View Drop Down
Stamgäst
Stamgäst

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Pelletrospolos Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 14-Januari-2017 at 17:03
Själv har jag plockat bort RDS ur min scanner. I Västerås används de antingen väldigt sällan eller är helt bortplockade. Någon får gärna rätta mig om jag har fel!
Back to Top
Afiag View Drop Down
Entusiast
Entusiast

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Afiag Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 14-Januari-2017 at 18:47
Den i Kopparberg brukar det kopplas upp samtal på ibland, men den kanske du inte hör?
Back to Top
Pelletrospolos View Drop Down
Stamgäst
Stamgäst

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Pelletrospolos Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 21-Januari-2017 at 16:58
Nope det kan jag nog inte göra. Iof kunde jag få in kortvarigt brus från någon RDS-frekvens. Men kunde aldrig höra något tal
Back to Top
 Post Reply Post Reply
  Share Topic   

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down