Scanner.nu Homepage
Forum Home Forum Home > Scanner.nu > Förslagslåda
  New Posts New Posts RSS Feed - Raderingslogg
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Välkommen till vårt nya forum! Vi kommer att ha själva forumsystemet på engelska i fortsättningen för att underlätta kommande uppdateringar av systemet. Alla inlägg och användare finns kvar precis som tidigare. Vi kommer spara ned de övriga sidorna från den gamla sidan och lägga den i ett arkiv.

Topic ClosedRaderingslogg

Post Reply Post Reply
Author
Administratör
Administratör

Status: Offline
Direct Link To This Post Topic: Raderingslogg
    Posted: 30-November-2009 at 08:30

Vad hände med idéerna om att skapa en speciell tråd i Off Topic där moderatorerna skriver vad de raderat, vilka användare de stängt av och vad de censurerat?

Det kom fram en del synpunkter under kvällen igår, när jag idag skulle se hur det gått var samtliga trådar raderade. Synd - för det var onekligen givande diskussion. Jag hoppas folk tog till sig av det som skrevs (om de nu hann läsa innan censuren slog till med full kraft)

Jag sade det redan igår kväll, men säger det gärna igen: Att moderera är ett förtroende man ska ta vara på. Att som Kina försöka kväsa synpunkter med strikt censur är inget bra sätt att skapa förtroende år 2009 - jag lovar!

Denna tråden lär raderas den också! Men jag kopierar det som  skrivs (precis som igår) och skickar kopian i PM till Admin (Thomas - inte "sheriffen")

Jag kan bara beklaga - inte minst för er egen skull - att ni är så snabba med censur, raderingsfunktionen och att stänga ner konton. Det ser, på ren svenska, inte bra ut!

Tänk på det! Och logga gärna alla "åtgärder" med en motivering till varför ni valde just den åtgärden. Då kanske en del av er kan få det viktigaste av allt - de övriga medlemmarnas förtroende

Hälsningar
Björn Hansson

\Flyttad till förslagslådan, OttoFunk

Edited by OttoFunk
Back to Top
OttoFunk View Drop Down
Certifierad
Certifierad

Avstängd

Direct Link To This Post Posted: 30-November-2009 at 08:41

Då ämnet kommer upp Björn meddelar jag härmed följande
annvändare avstängda från forumet fr.o.m 2009-11-30.

SHA1337
Hinken
Collins
Alavik

Anledningen för avstängning regleras med stöd av
Netiketten och referensen är upprepande moment som stör
den allmänna ordningen på forumet.

Då scanner.nu är ett öppet forum och inte medlemskap krävs
för besök är moderatorns likt medlemmens uppgift att inte skapa
osämja mellan parterna.

Förhoppningen är att vårt forum inom snart framtid kan återgå att vara en samlingsplats för radiointresserade, snarare än ett forum där anarki och olydnad mot Netiketten förs.

Vi är idag strax över 4500 medlemmar och det finns runt 100.000st inlägg i olika former. Visar det sig sedan att det blir en så stark reaktion när en moderator som sedan flera år tillbaka varit aktiv tystar och uppgiften lämnas över till andra, sker det såklart nyheter.

Det är alltid svårt för både medborgare i ett land, eller medlemmar på ett forum när nya saker sker. Det kan vara en skattehöjning eller skräpta regler på ett forum. Det viktigaste är att ordningen vidhålls och att inte "pöbeln får makten".

Gällande scanner.nu är förhoppningen är att det kommer så vara en samlingsplats för medlemmar med topic som intresse.

Jag anser att det är accepterat vid ett forum att stänga av
1 promille av medlemmarna för att vidhålla ordningen.
Att 4-5st utav 4500 medlemmar dagligen inte kan acceptera den nya ordningen är en tråkig men fullgod åtgärd.

Oavsett vad, är detta inte en samlingsplats för anarki, utan ett forum med hög värdegrund vilket vi ämnar att kvarhålla.

Med hänvisning åt de avstängningar som skett, är vårt beslut fastställt och utfört.
Vi kommer inte ta upp diskussionen samt heller inte tillåta återupprepande ifrågasättande.

Kan man inte acceptera Netiketten och de regler som är fastställda får man lov att söka sig till ett annat forum med högre tollerans och en annan värdegrund.

Edited by OttoFunk
Back to Top
Tomas View Drop Down
Entusiast
Entusiast

Direct Link To This Post Posted: 30-November-2009 at 09:36
Originally posted by OttoFunk OttoFunk wrote:

Då ämnet kommer upp Björn meddelar jag härmed följande
annvändare avstängda från forumet fr.o.m 2009-11-30.

SHA1337
Hinken
Collins
Alavik

Anledningen för avstängning regleras med stöd av
Netiketten och referensen är upprepande moment som stör
den allmänna ordningen på forumet.

Då scanner.nu är ett öppet forum och inte medlemskap krävs
för besök är moderatorns likt medlemmens uppgift att inte skapa
osämja mellan parterna.

Vår förhoppning är att vårt forum inom snart framtid kan återgå att vara en samlingsplats för radiointresserade, snarare än ett forum där anarki och olydnad mot Netiketten förs.

Varför är hela tråden "ARKIV X" raderad?

73 de SM6XQY JO57TR
Back to Top
yupiteru View Drop Down
Administratör
Administratör

Direct Link To This Post Posted: 30-November-2009 at 09:43

< language=> Upprepade tillfällen, säger du... Har han fått sina tre varningar? Är de välgrundade?

Vi har aldrig tidigare haft några som helst problem med någon av de användare du nämner. Det kanske svider, men det är faktiskt så.

"Kunskap - det är det vi har kvar när vi glömt det vi lärt oss"

www.linslusfoto.se
Back to Top
Gummipinnen View Drop Down
Entusiast
Entusiast

Direct Link To This Post Posted: 30-November-2009 at 14:57

Tomas
Det va jag som skapade tråden ArkivX, om att trådar försvinner spårlöst, och hann tyvärr aldrig läsa reaktionerna på den, för tråden FÖRSVANN... Jag va frustrerad innan, och inte blev det bättre nu...
Vore kul om någon loggat tråden, är tacksam för reaktionerna...
Vem tog bort den, och varför?? :o

Skicka gärna PM, annars försvinner väl även denna tråd....

Edited by Gummipinnen
Icom IC-R20
Bor: EDSBYN
Back to Top
Gummipinnen View Drop Down
Entusiast
Entusiast

Direct Link To This Post Posted: 30-November-2009 at 15:21
Det här börjar bli för mycket även för mig... Jag har ett psyke som nästan får berg att ge med sig... Men det här... Hur kan någon vara så egenkär, och vända bort ögonen, och bara skita i vad andra tycker och tänker? Känns det bra...? Känner du dig omtyckt av oss andra här på scanner.nu? Tycker du att du gör ett bra jobb? Varför tror du många här reagerar som dom gör? För att en härskare har tagit en plats där den inte hör hemma... Känner jag dig rätt så rinner det här av dig likt vatten på en gås... Och du hån-ler, och går vidare som ingenting har hänt... Rätta mig om jag har fel...!
Och ja, det här är riktat till dig som Administratör; OttoFunk
Icom IC-R20
Bor: EDSBYN
Back to Top
yupiteru View Drop Down
Administratör
Administratör

Direct Link To This Post Posted: 30-November-2009 at 16:13
< language=> Jag har en sida sparad åtminstone....
"Kunskap - det är det vi har kvar när vi glömt det vi lärt oss"

www.linslusfoto.se
Back to Top
Odur View Drop Down
Stamgäst
Stamgäst

Direct Link To This Post Posted: 30-November-2009 at 16:22
Originally posted by Yupiteru Yupiteru wrote:

Jag har en sida sparad åtminstone....

Lägg ut den på en pastebin så att vi som missade vad som hände också kan bilda oss en uppfattning.
SM6ZCU
Back to Top
DX_Man View Drop Down
Entusiast
Entusiast

Direct Link To This Post Posted: 30-November-2009 at 16:23
Raderar min post här med / Dx_man

Edited by DX_Man
QTH Malmö. Radios ja de har man några he he he
Back to Top
OttoFunk View Drop Down
Certifierad
Certifierad

Avstängd

Direct Link To This Post Posted: 30-November-2009 at 16:24

Med hänvisning åt de avstängningar som skett, är vårt beslut fastställt och utfört.
Vi kommer inte ta upp diskussionen samt heller inte tillåta återupprepande ifrågasättande.

Tråden låses härmed \OttoFunk

Back to Top
 Post Reply Post Reply
  Share Topic   

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down