Scanner.nu Homepage
Forum Home Forum Home > Scanner.nu > Off Topic
  New Posts New Posts RSS Feed - R I P    Niclashera
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Välkommen till vårt nya forum! Vi kommer att ha själva forumsystemet på engelska i fortsättningen för att underlätta kommande uppdateringar av systemet. Alla inlägg och användare finns kvar precis som tidigare. Vi kommer spara ned de övriga sidorna från den gamla sidan och lägga den i ett arkiv.

R I P Niclashera

Post Reply Post Reply
Author
Entusiast
Entusiast

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (1) Thanks(1)   Quote mnlink Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: R I P Niclashera
    Posted: 08-Mars-2013 at 19:34

Hej alla Scanner medlemmar 

Jag måste med den största sorg
Berätta att Niclas ( Niclashera )
Har gått bort i Onsdags.
Han var en god o trogen Amatörradio pratare på alla band.

Hans största hobby var att kunna prata och lyssna på alla band även här på  internet / Scanner.nu

Han satsade helhjärtat på detta och åkte runt och hjälpte andra radioamatörer som hade svårt med att montera antenner eller programmering hjälp av sina mottagare eller annan typ av utrustning.

Han var en godhjärtat person som jag har känt över 25 år och även många andra runt om i Malmö regionen 

Jag vill be Er om tystnad av hans bortgång på etern och internet 
Och respektera de sörjande nära och käras tid.

Vila i frid

/Mnlink

Edited by mnlink
Back to Top
DX_Man View Drop Down
Entusiast
Entusiast

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote DX_Man Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 08-Mars-2013 at 19:51
Vila i frid Niclas.
QTH Malmö. Radios ja de har man några he he he
Back to Top
radioamatör View Drop Down
Stamgäst
Stamgäst

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote radioamatör Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 08-Mars-2013 at 19:59
Vila i frid Niclas.
ICOM IC-91A.
Back to Top
Robban Malmö View Drop Down
Stamgäst
Stamgäst

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Robban Malmö Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 08-Mars-2013 at 20:03
Det är med stor sorg jag läser detta, en bra och varmhjärtad man som jag kommer att sakna.  Vila i frid. Niclas
Icom, Hytera, SRA C600 ,Ericsson P500
Back to Top
SolarXray View Drop Down
Entusiast
Entusiast

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote SolarXray Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 08-Mars-2013 at 20:08
Ja Niklas var en god och varm person som tyvärr få utav oss lärde känna och kom in på i livet. Jag talar för mig sjäkv när berättar att jag känt honom i 12år sedan vi möttes som väktare på det bolag vi arbetade åt. Detta 2001 och redan då var han galen i polisradio :)

Jag minns honom och har gråtit under morgonen då jag mottag beskedet om Niklas bortgång.

Vila i frid min gamla kollega och vän

Silent Key
SA7AUZ
Back to Top
RiMaX View Drop Down
Ny medlem
Ny medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote RiMaX Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 08-Mars-2013 at 21:56

Beklagar detta!

Vila i Frid,Niclas!

Back to Top
Uniden View Drop Down
Stamgäst
Stamgäst

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Uniden Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 09-Mars-2013 at 03:10
Vila i frid Niclas.
Back to Top
andreasw View Drop Down
Entusiast
Entusiast

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote andreasw Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 09-Mars-2013 at 10:17
Beklagar! Vila i frid!
Back to Top
Radiotjenst View Drop Down
Certifierad
Certifierad

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Radiotjenst Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 09-Mars-2013 at 11:37
Beklagar sorgen!

*bugar mig*
Lars
C-602 C-52 ACD3 M12000 DECCA-AR1900
Back to Top
Tomas View Drop Down
Entusiast
Entusiast

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Tomas Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 09-Mars-2013 at 12:21

Tråkigt.

73 de SM6XQY JO57TR
Back to Top
yupiteru View Drop Down
Administratör
Administratör

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote yupiteru Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 09-Mars-2013 at 15:09
Vi hade kanske inte alltid samma åsikt i sakfrågan, men Niclas var en mycket kunnig och belevad man som visade ett sällan sinande engagemang för radio. Hobbyn har blivit en betydande röst svagare

Ha det bra uppe i radiohimlen!
"Kunskap - det är det vi har kvar när vi glömt det vi lärt oss"

www.linslusfoto.se
Back to Top
Elvis View Drop Down
Entusiast
Entusiast

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Elvis Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 09-Mars-2013 at 21:57
Mycket tråkigt att höra :(
SA0AZS | SE2517 | SCAxxxx
radio.horisont.net
Back to Top
Nobigdeal View Drop Down
Ny medlem
Ny medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Nobigdeal Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 10-Mars-2013 at 01:41
Fruktansvärt tråkigt.

När jag var till Malmö sist för att köpa en bil, åkt tåg ner från Hudiksvall så jobbade han natt, han var besviken över det i telefon, så vi kunde inte mötas och ta en kaffe.

Men vi hade trevliga Qson på banden, Frn samt massa tok för oss på Forumen på nätet.

En stor plats i mitt hjärta har denna man jag aldrig hann träffa.

Örat är ditt bästa filter...om du inte har inbyggda filter i radion förstås, men du kommer fortfarande att behöva ditt öra.

WWW.27Radio.Eu
Back to Top
quattro kungen View Drop Down
Stamgäst
Stamgäst

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote quattro kungen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 10-Mars-2013 at 14:31
R.I.P
Back to Top
Odin View Drop Down
Stamgäst
Stamgäst

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Odin Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 01-Mars-2016 at 23:23
Vila i frid Minns att jag köpte ett slutsteg för 27 mhz av honom för rätt många år sedan nu, trist :(
Back to Top
 Post Reply Post Reply
  Share Topic   

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down