Scanner.nu Homepage
Forum Home Forum Home > Scanner.nu > Hårdvara
  New Posts New Posts RSS Feed - Programera Zodiac Proline 400W
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Välkommen till vårt nya forum! Vi kommer att ha själva forumsystemet på engelska i fortsättningen för att underlätta kommande uppdateringar av systemet. Alla inlägg och användare finns kvar precis som tidigare. Vi kommer spara ned de övriga sidorna från den gamla sidan och lägga den i ett arkiv.

Programera Zodiac Proline 400W

Post Reply Post Reply
Author
Ny medlem
Ny medlem

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Ondfrukt Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Programera Zodiac Proline 400W
    Posted: 10-April-2019 at 22:40
Letar med ljus och lykta efter programmeringskabel för att programmera om mina tre Zodiac Proline 400W. Finns förvisso att få tag på via nätbutiker men till ett så pass hiskeligt pris att man ryser till lite med tanke på att jag enbart ska skruva lite på en frekvens.

Har nu googlat mig till vägs ände och skulle vilja höra om det finns någon här som kan tipsa om vart jag kan fortsätta leta efter min kära sladd+programvara?
Back to Top
krisse View Drop Down
Moderator
Moderator

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote krisse Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 10-April-2019 at 23:13
Här är iaf en hint om du vill bygga den själv

https://ham.se/members/sm4wii.2469/#profile-post-91

Finns även en tråd i detta forum som visar att det går att ta hem mjukvaran från Zodiac gratis. Iof från 2010 så det kanske inte går längre.

http://forum.scanner.nu/zodiak-proline-400w-programmering_topic22271.html

Edited by krisse - 10-April-2019 at 23:14
Back to Top
Ondfrukt View Drop Down
Ny medlem
Ny medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Ondfrukt Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 10-April-2019 at 23:26
Nja, de har nog täppt till det kryphålet nu efter ca 8 år. Sannolikt samma mjukvara dock men svårare att få tag på nu. Kabeln däremot kan man ju kanske slöjda till efter din länk. Tack för den!
Back to Top
 Post Reply Post Reply
  Share Topic   

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down