Scanner.nu Homepage
Forum Home Forum Home > Scanner.nu > Mjukvara
  New Posts New Posts RSS Feed - Problem med PDW
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Välkommen till vårt nya forum! Vi kommer att ha själva forumsystemet på engelska i fortsättningen för att underlätta kommande uppdateringar av systemet. Alla inlägg och användare finns kvar precis som tidigare. Vi kommer spara ned de övriga sidorna från den gamla sidan och lägga den i ett arkiv.

Problem med PDW

Post Reply Post Reply Page  <12
Author
Entusiast
Entusiast

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Team S-70M Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 12-Oktober-2017 at 14:46
HEj ny på det här..var hämtar man hem sdrsharp??
hoppas på hjälp

ska kör pdw och koda av pocsag
Uniden 780XLT för enbart PDW/POGSAG Samt 1st Swissphone DE925 P-sökare för RTJ-Larm ... Kan även utföra programmering/omkodning av swissphone sökare

Back to Top
MrVips View Drop Down
Entusiast
Entusiast

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote MrVips Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 12-Oktober-2017 at 15:35
Sdrsharp hittar du på airspy.com
Klicka på download och där finner du vad du söker.
//tobbe

SRTmottagare, Icommottagare, Perseus, BCT15X, Yaesu, RTL-SDR och andra SDR bland annat.
Back to Top
Team S-70M View Drop Down
Entusiast
Entusiast

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Team S-70M Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 12-Oktober-2017 at 16:12
Okej ..va där jag hämtade hem den..men funkar tydligen inte på min eee asus pc med win xp 32bits ju:(

Har ej internet på datorn..kanske man måste har
har installerat från usbminne..men får massa fel meddelande

Edited by Team S-70M - 12-Oktober-2017 at 16:16
Uniden 780XLT för enbart PDW/POGSAG Samt 1st Swissphone DE925 P-sökare för RTJ-Larm ... Kan även utföra programmering/omkodning av swissphone sökare

Back to Top
joakim95 View Drop Down
Stamgäst
Stamgäst

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote joakim95 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 12-Oktober-2017 at 16:42
Originally posted by Team S-70M Team S-70M wrote:

Okej ..va där jag hämtade hem den..men funkar tydligen inte på min eee asus pc med win xp 32bits ju:(

Har ej internet på datorn..kanske man måste har
har installerat från usbminne..men får massa fel meddelande
Du måste installera "Virtual audio cable" om du inte redan gjort det ?
UBC125XLT
Wouxun KG-UV6D
Wouxun KG-UV9D Plus
Back to Top
Entusiast
Entusiast

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Team S-70M Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 12-Oktober-2017 at 16:54
NEj tror jag ej läst bar cd som va stickan

va hittar man detta..det här är helt nytt för mig

Jag kört pdw i många år men via scanner då

så hjälp önskas å tar tacksamt emot:)

Back to Top
MrVips View Drop Down
Entusiast
Entusiast

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote MrVips Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 12-Oktober-2017 at 18:25
Team S-70M:

Prova med att hämta en äldre version av SDR# på:
http://www.qsl.net/4/4z4zq//sdrsharp/
eller
https://learn.adafruit.com/getting-started-with-rtl-sdr-and-sdr-sharp/download-and-install-software

Har inte provat någon av dem själv, även fast jag också har en Asus eeePC men med Win7-Ultimate 32bit.

Edited by MrVips - 12-Oktober-2017 at 18:30
//tobbe

SRTmottagare, Icommottagare, Perseus, BCT15X, Yaesu, RTL-SDR och andra SDR bland annat.
Back to Top
joakim95 View Drop Down
Stamgäst
Stamgäst

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote joakim95 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 12-Oktober-2017 at 18:56
Originally posted by Team S-70M Team S-70M wrote:

NEj tror jag ej läst bar cd som va stickan

va hittar man detta..det här är helt nytt för mig

Jag kört pdw i många år men via scanner då

så hjälp önskas å tar tacksamt emot:)
Här kan du ladda ner tillägget : https://www.vb-audio.com/Cable/index.htm#DownloadCable

Kan tipsa om denna video om hur du får det att fungera : https://www.youtube.com/watch?v=gKDRaDwcuG8

Edited by joakim95 - 12-Oktober-2017 at 18:57
UBC125XLT
Wouxun KG-UV6D
Wouxun KG-UV9D Plus
Back to Top
Entusiast
Entusiast

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Team S-70M Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 13-Oktober-2017 at 01:20
Man tackar..tagit hem å lagt in Virtual audio cable nu utan problem

men sen så vill ej sharp programet va ...går ej att få in det:(..tyvärr tror jag att det hära är över mitt huvud faktiskt..aldrig varit med om nåt så grymt bökigt å krånglig

har nu grejat med detta i 2dar utan att ens få igång den..

Back to Top
SM0YYQ View Drop Down
Entusiast
Entusiast

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote SM0YYQ Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 13-Oktober-2017 at 06:41
sdr sharp behöver NET oxo ....

Edited by SM0YYQ - 13-Oktober-2017 at 06:42
Äger: Några RTL donglar.

Bor:   Rimbo / Stockholms Län.
Back to Top
Entusiast
Entusiast

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Team S-70M Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 13-Oktober-2017 at 13:29
Net???

ja som sakt tror ej detta är nåt för mit ..fattar nada

Men tack ändå..så nån som vill ha skiten

Är det net framework så är det 4 i den lagt in det med utan resultat

allt funkar MEn kan ej installera sharp

Edited by Team S-70M - 13-Oktober-2017 at 14:34

Back to Top
Pelletrospolos View Drop Down
Medlem
Medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Pelletrospolos Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 13-Oktober-2017 at 17:34
Skulle gissa att du måste vara uppkopplad medan du installerar. SDR laddar hem fler filer under installationen. För att sedan kunna köra sdr och pdw behöver du inte vara uppkopplad, såvida du inte vill ha mejlnotiser när du får ett meddelande. Följ bara instruktionerna på https://www.rtl-sdr.com/rtl-sdr-quick-start-guide/ så borde det fungera. Sedan kan det vara lite trixigt att få till volyminställningarna för att få bra avkodning. Sedan kan det ju även vara så, som det var för mig när jag köpte en billig sticka, att den ligger lite fel i frekvens, och då blir avkodningen inte heller bra. Då får man justera frekvensen i "vattenfallet" i sdr.

Men om du kört med scanner förut och det fungerar bra, så varför byta?
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  <12
  Share Topic   

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down