Scanner.nu Homepage
Forum Home Forum Home > Scanner.nu > Frekvenser
  New Posts New Posts RSS Feed - PR kanaler i Borås.
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Välkommen till vårt nya forum! Vi kommer att ha själva forumsystemet på engelska i fortsättningen för att underlätta kommande uppdateringar av systemet. Alla inlägg och användare finns kvar precis som tidigare. Vi kommer spara ned de övriga sidorna från den gamla sidan och lägga den i ett arkiv.

PR kanaler i Borås.

Post Reply Post Reply
Author
Stamgäst
Stamgäst

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Bagon19 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: PR kanaler i Borås.
    Posted: 12-Augusti-2019 at 07:55
Hej! Jag undrar bara om det finns några som kör på PR bandet i Borås.
Har precis köpt en gammal Lafayette DC 24 som har blivit moddad till 40 kanaler och en antenn som är okej, ej superbra men ej dålig heller. Vet att det är några i Kinna som kör på kanal 12 AM men det är för långt. Hört en kille här i Borås som har pratat på kanal 12 AM till Kinna och han kunde prata med dem men jag kunde ej höra för att jag inte har en tillräckligt bra antenn. Sedan när de var klara så satt han och anropade på kanal 14 FM ett tag. Sedan så pratade jag lite med honom. Det är generellt den enda som jag har haft kontakt med på 2 dagar här. Men finns det några kanaler i Borås som man brukar köra på?

Edit: Har igång min SDR och kollar på bandet hela dagarna.

Edited by Bagon19 - 12-Augusti-2019 at 07:57
Radio enheter: Rtl Sdr, Tecsun Pl 660, Rubicson Pmr radio
Back to Top
Agentumsilwer View Drop Down
Entusiast
Entusiast

Status: Online
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Agentumsilwer Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 13-Augusti-2019 at 19:36
Det är ju det där med antennen, du har ingen yttre fast antenn nu väl?
Back to Top
Bagon19 View Drop Down
Stamgäst
Stamgäst

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Bagon19 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 13-Augusti-2019 at 21:53
Nope inte än. Blir nog en om några veckor , har råd nu men ska fortfarande diskutera med farsan hur jag ska dra kabeln . Väldigt bra stående våg på den som jag har just nu. Bara ca 1:3. Dock så är det en dålig kontakt till antennen så det glappar ofta. Ska försöka tänka på det imorgon och komma på en ny lösning. Just nu så drar jag kabelns ledande metall runt själva gängan och sedan så skruvar jag på en mutter.
Radio enheter: Rtl Sdr, Tecsun Pl 660, Rubicson Pmr radio
Back to Top
 Post Reply Post Reply
  Share Topic   

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down