![]() |
Välkommen till vårt nya forum! Vi kommer att ha själva forumsystemet på engelska i fortsättningen för att underlätta kommande uppdateringar av systemet. Alla inlägg och användare finns kvar precis som tidigare. Vi kommer spara ned de övriga sidorna från den gamla sidan och lägga den i ett arkiv. |
Postens nya avgifter för paket från kina... |
Post Reply ![]() |
Page <12 |
Author | |
PeterK ![]() Certifierad ![]() ![]() Joined: 11-Februari-2004 Location: Norrtälje Status: Offline Points: 1577 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Drygt 2veckor från att paketet kommit till Sverige till att SMS om inbetalningen kom och sen några dagar på det innan det gick vidare till mig. Slinker fortfarande förbi paket utan avgift verkar det som då jag fick ett i går om dom nu inte börjar skicka ut fakturor i efterhand som tex FedEx gör. |
|
|
|
![]() |
|
plamek ![]() Entusiast ![]() Joined: 14-Februari-2007 Location: - Status: Offline Points: 869 |
Beställde en liten Nextion-display till min MMDVM från ebay, det är nu 14 dagar sedan paketet kom till Sverige och jag betalade avgiften till Postnord. Inget paket har kommit ännu och kollinumret går inte heller att spåra.
|
|
![]() |
|
Spectro ![]() Entusiast ![]() ![]() Joined: 05-Juni-2009 Location: Simrishamn Status: Offline Points: 655 |
![]() |
|
a128 ![]() Certifierad ![]() Joined: 04-April-2004 Location: Karlskrona Status: Offline Points: 1055 |
Jag har i dag fått min 3:dje avi från Postmord på tullavgift
den var på ca 81 Riksdaler Riksmynt, troligen för denna produkt: https://www.ebay.com/itm/141778007430 ![]() Lite civilkurage står inte fel, om varje invånare köper en billig pryl från kina för 5-10:- en gång i månaden och inte löser ut den så får Postmord det lite svettigt ![]() |
|
IC-R6,Yaesu VX-7R,AoR AR-8200 Mk3,IC-7100,ICR1500, Uniden UBC355CLT, antenn på taket:CR-8900,MR-77
balkong:mini-Whip samt longwireantenn ca 15m med magnetic balun amatörradio-cert |
|
![]() |
|
Dr Doktor ![]() Certifierad ![]() ![]() Joined: 18-November-2004 Location: Nacka Status: Offline Points: 7507 |
Jag gjorde några stickprov på det som även går att få skickat från europa och det var i princip samma pris
som från Kina +75kr+moms men man slipper väntetiden. Gäller om man köper en pryl och inte om en massa prylar skickas i samma påse, vilket då fortfarande blir billigare från Kina. Men den nuvarande väntetiden på två månader är frustrerande. Man tycker ju att om inte posten hinner med hatneringen på 3-4 dagar så borde dom släppa förbi ett antal hundra säckar varje dag tills de får ordning på logistiken så att inte kunderna drabbas av postens brist på resurser. Så jäkla hårt ska man inte hålla på reglerna om kvaliteten drabbas. /DD |
|
![]() |
|
IC-R10 ![]() Certifierad ![]() ![]() Joined: 01-Juli-2004 Location: Västervik Status: Offline Points: 1471 |
Hej glömde fråga får man ett inbetalnings kort i brevlådan om att man ska betala in moms eller får man ett sms och i så fall hur ska man då betala in måste man ha internet bank då.?
Med vänlig hälsning/ Patrik |
|
jag har: IC-R10 , DLS200c. Maycom FR-100 (På jobbet). + 2st Zodiac PMR-446. En Danita 3000. För 27Mhz. och en uniden 785xlt och en 278clt. och en 92xlt. Även en Puxing-777 VHF. Yaesu VR-120D.
|
|
![]() |
|
a128 ![]() Certifierad ![]() Joined: 04-April-2004 Location: Karlskrona Status: Offline Points: 1055 |
jag har fått hem 3st hem till brevlådan hittils, där man ska gå till en sida och betala med kort
|
|
IC-R6,Yaesu VX-7R,AoR AR-8200 Mk3,IC-7100,ICR1500, Uniden UBC355CLT, antenn på taket:CR-8900,MR-77
balkong:mini-Whip samt longwireantenn ca 15m med magnetic balun amatörradio-cert |
|
![]() |
|
IC-R10 ![]() Certifierad ![]() ![]() Joined: 01-Juli-2004 Location: Västervik Status: Offline Points: 1471 |
ok och tog det ca 2 veckor från att paketet kom till Sverige till att du fick det.? man får hoppas att dom snart har kommit i fas med paket utskicken. Med vänlig hälsning/Patrik
|
|
jag har: IC-R10 , DLS200c. Maycom FR-100 (På jobbet). + 2st Zodiac PMR-446. En Danita 3000. För 27Mhz. och en uniden 785xlt och en 278clt. och en 92xlt. Även en Puxing-777 VHF. Yaesu VR-120D.
|
|
![]() |
Post Reply ![]() |
Page <12 |
Tweet
|
Forum Jump | Forum Permissions ![]() You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |