Scanner.nu Homepage
Forum Home Forum Home > Scanner.nu > Frekvenser
  New Posts New Posts RSS Feed - Pocsag 2018- vad har vi?
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Välkommen till vårt nya forum! Vi kommer att ha själva forumsystemet på engelska i fortsättningen för att underlätta kommande uppdateringar av systemet. Alla inlägg och användare finns kvar precis som tidigare. Vi kommer spara ned de övriga sidorna från den gamla sidan och lägga den i ett arkiv.

Pocsag 2018- vad har vi?

Post Reply Post Reply Page  <1 345
Author
Certifierad
Certifierad

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote aanonymm Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 16-Februari-2019 at 13:42
Originally posted by Trekk Trekk wrote:

Varför skulle det vara svårt?

Har du läst vad som kommer ut?
Och det beror ju på vad du vill veta?
Larm till räddningstjänsten går ju absolut att ta reda på och andra rader där det står i klartext vem det är till är ju inte svårt.
Men rader med telefonnummer/koder är svårare att ta reda på vem det är till.
Back to Top
wowi View Drop Down
Ny medlem
Ny medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote wowi Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 07-Mars-2019 at 17:14
någon som vet vilken frekvens Botkyrka Brandförsvar får sina sökningar på?
Back to Top
Dr Doktor View Drop Down
Certifierad
Certifierad

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Dr Doktor Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 07-Mars-2019 at 20:06
Jag vet att dom en gång i tiden har haft sökare på sin 79Mhz frekvens.
Kan det vara orsaken till att dom fortfarande larmar ut analogt på 79,6625MHz?

/DD
Back to Top
ils26 View Drop Down
Stamgäst
Stamgäst

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote ils26 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 11-Juli-2019 at 16:52
Vi halvtaskigt semesterväder fixade jag igång utrustning efter många års frånvaro från POCSAG. Kul att se att det ändå är en del som är igång fortfarande.

"Förr" skedde utlarmnning av diverse räddningstjänster norr om Stockholm bl.a. via POCSAG. Väntar på att få någon sådan träff, men om någon vet att/om det inte görs i Stockholm längre kan jag ju sluta vänta. Någon som vet?
BCT15, Commander 193, Handic 0080, Realistic Pro-2020, UBC3300, Icom IC-R1 (pensionerad), Icom IC-R10
Back to Top
Agentumsilwer View Drop Down
Entusiast
Entusiast

Status: Online
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Agentumsilwer Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 11-Juli-2019 at 23:04
Är det den där frekvensen på 161 mhz? Den hör jag modemljyden på men kan inte översätta dem med nåt.
Back to Top
ils26 View Drop Down
Stamgäst
Stamgäst

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote ils26 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 12-Juli-2019 at 15:04
Japp. Precis så är det. Har du testat med PDW? https://www.discriminator.nl/pdw/index-en.html
BCT15, Commander 193, Handic 0080, Realistic Pro-2020, UBC3300, Icom IC-R1 (pensionerad), Icom IC-R10
Back to Top
Agentumsilwer View Drop Down
Entusiast
Entusiast

Status: Online
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Agentumsilwer Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 12-Juli-2019 at 19:47
Nej det var nåt annat program nån föreslog men det vill inte läsa av ljuden mer än att den hört dem.
Back to Top
Bagon19 View Drop Down
Medlem
Medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Bagon19 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 12-Juli-2019 at 23:40
Jag sätter igång min sdr sticka med sdr# och pdw. Så går den hela dagen och sedan när jag har kommit tillbaka så har jag oftast fått 5- 10 meddelanden. Detta gäller är i Borås och jag antar att det är hela Västra Götaland . För jag får in många från Tranemo, limmared Osv.
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  <1 345
  Share Topic   

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down