Scanner.nu Homepage
Forum Home Forum Home > Scanner.nu > Frekvenser
  New Posts New Posts RSS Feed - Nya moderatorer behövs
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Välkommen till vårt nya forum! Vi kommer att ha själva forumsystemet på engelska i fortsättningen för att underlätta kommande uppdateringar av systemet. Alla inlägg och användare finns kvar precis som tidigare. Vi kommer spara ned de övriga sidorna från den gamla sidan och lägga den i ett arkiv.

Nya moderatorer behövs

Post Reply Post Reply Page  <1234>
Author
Stamgäst
Stamgäst

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote sm6mfa Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 11-December-2009 at 19:45
Ett stort Välkommna tillbaka!!!
Ordningen återställd till det trevliga forumet som var innan Otto & Co klampade in.

Tack
Kenth
Back to Top
Odur View Drop Down
Stamgäst
Stamgäst

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Odur Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 11-December-2009 at 19:50
Kanske den nya moderatorn som blev framröstad skulle vara ett bra ämne? Krisse hette han väl? Han verkade vara en sansad kille.
SM6ZCU
Back to Top
Gummipinnen View Drop Down
Entusiast
Entusiast

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Gummipinnen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 11-December-2009 at 20:31
Vah...!?! Är det sant!?! Det är fan så man får glädje-tårar...!! :D
Ljuset där i tunneln som länge såg ut att vara ett mötande ång-
lok utan bromsar, är nu bevisligen slutet på tunneln...! TACK för
ett bra agerande Tomas...!!!
///Andreas
Back to Top
Yandersson View Drop Down
Stamgäst
Stamgäst

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Yandersson Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 12-December-2009 at 08:42

Ja det var ett mycket bra och nödvändigt beslut!

Någon skrev att "det var bra förut" om man med "förut" menar ett år tillbaka eller så (det enda jag kan utala mig om) så håller jag inte med men det var ändå mycket mycket bättre än vad det varit under sissta tiden.

Först prisade jag lite ordning och reda på forumet men vart efter tiden gick så steg oron, nått var fel mycket fel!

Lämnar man inte utrymme till att diskutera ett beslut utan säger att ens ord räcker och sen låser tråden går man för långt och det påminner starkt om maktutövning eller rädsla och ingendera har hos en moderator att göra...

Sen var det ju inte bara det utan en hel rad oegentligheter så beslutet var nödvändigt och BRA!

Till sisst vill jag tacka alla för ett trevlig forum och önska er en fridfull Jul och ett Got nytt År!

"Allt" i Ericsson det mesta i Motorola... Kawasaki VN800 Clasic, Monark 670 /SM5IAK
Back to Top
uascan View Drop Down
Entusiast
Entusiast

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote uascan Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 12-December-2009 at 09:08

Har varit borta ett tag, har det hänt nått här?

(obs, kostar på mig ett litet skämt)

Keep up the scanning dudes

Back to Top
anåker View Drop Down
Ny medlem
Ny medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote anåker Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 12-December-2009 at 10:58
håller med odur .krisse verkar vara en bra kille han vore nog bra för forumet
AURORA C-52
CM 360 CM 340
C 602
Back to Top
Rescues.nu View Drop Down
Stamgäst
Stamgäst

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Rescues.nu Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 12-December-2009 at 11:24

Tur att Tomas inte lagt scanner helt bakom ryggen utan tittar till det ibland..

Fanns tuvär inget bättre att göra.. Synd att det tog så lång tid , Yupi och mod se till att få skutan på rätt köl nu. ta bort alla tramsigeter som otto och co. klämt in överallt.. Och kör på som gammla goda tiden. 

www.rescues.nu
Back to Top
krisse View Drop Down
Moderator
Moderator

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote krisse Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 12-December-2009 at 11:43

Originally posted by anåker anåker wrote:

håller med odur .krisse verkar vara en bra kille han vore nog bra för forumet

Jag smyger fortfarande runt i forumtrådarna, sjklart hjälper jag till där jag kan även om jag blivit av med en "stjärna". Får se vad som händer när nya stabben kommit in sig igen, jag har erbjudit mig att forsätta som mod men sjklart bara på medlemmarnas begäran. Nu forsätter jag Lördan med antennprojekt och kabeldraging

Forsatt trevlig helg! /Christian

Edited by krisse
Back to Top
Karlsson View Drop Down
Certifierad
Certifierad

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Karlsson Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 13-December-2009 at 23:59
Kanon att ni fått ordning på det igen, jag har inte varit så aktiv här på länge men är ändå här och läser rätt så ofta. Att se denna "Otto" komma in här och raljera gjorde inte besöken här tätare direkt, människan lyckades ju för fasen nästan rasera hela scanner.nu!

SM7TJC är en kanonkille och att ha honom tillbaks är bra för forumet.

Yupiteru har varit med länge och vi har många gånger haft olika syn på saker och ting men det är en kille som gjort mycket fär forumet.

Så ett stort tack till Thomas för att han tagit sitt förnuft till fånga och sparkat den där *****en Otto i arslet.

Edited by Karlsson
Dls 200c
Ericsson C602
Ericsson P500
Ericsson Aurora C52
Motorola MT2100
**FALSK POLISLEGITIMATION**

/Karlsson!
Back to Top
ad_min View Drop Down
Ny medlem
Ny medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote ad_min Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 14-December-2009 at 00:15
vad är detta för forum det är ju bara massa fjäsk här!!! Nu är jag i o för sig ny här men det jag har läst så är det väldigt mycket fjäsk o lite radiosnack. 
Back to Top
yupiteru View Drop Down
Administratör
Administratör

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote yupiteru Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 14-December-2009 at 07:47
Välkommen hit ad_min

Tråkigt att du tycker det bara är fjäsk här och lite (eller inget) radiosnack. Men det kanske blir så när vi just genomlidit en osannolik diktatur på forumet.
"Kunskap - det är det vi har kvar när vi glömt det vi lärt oss"

www.linslusfoto.se
Back to Top
ingvar View Drop Down
Certifierad
Certifierad

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote ingvar Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 14-December-2009 at 10:22

Originally posted by ad_min ad_min wrote:

vad är detta för forum det är ju bara massa fjäsk här!!! Nu är jag i o för sig ny här men det jag har läst så är det väldigt mycket fjäsk o lite radiosnack. 

Hej!

Jag tycker att det är lite märkligt att man klagar på ett forum direkt på första inlägget efter registreringen.
Varför avvaktar du inte först för att se om du skulle kunna  trivas på forumet?

Back to Top
Elvis View Drop Down
Entusiast
Entusiast

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Elvis Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 14-December-2009 at 13:04
Välkomna tillbaka SM7TJC samt Yupiteru, skönt att skräckväldet är över. Tack också till Admin för att du räddade forumet.
SA0AZS | SE2517 | SCAxxxx
radio.horisont.net
Back to Top
Karlsson View Drop Down
Certifierad
Certifierad

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Karlsson Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 14-December-2009 at 18:29
Originally posted by ingvar ingvar wrote:

Originally posted by ad_min ad_min wrote:

Hej!

Jag tycker att det är lite märkligt att man klagar på ett forum direkt på första inlägget efter registreringen.
Varför avvaktar du inte först för att se om du skulle kunna  trivas på forumet?

Kunde inte sagt det bättre själv faktiskt! -Trollvarning på den nya medlemmen säger jag
Dls 200c
Ericsson C602
Ericsson P500
Ericsson Aurora C52
Motorola MT2100
**FALSK POLISLEGITIMATION**

/Karlsson!
Back to Top
haggus3 View Drop Down
Medlem
Medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote haggus3 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 14-December-2009 at 20:00
Hej alla vad är troll? god jul
Ericsson c602
Ericsson c702 (scanner)
Ericsson c702
Ericsson c704
Ericsson p405
Ericsson p502 (orange)
Ericsson p505
Ericsson c52
Ericsson c54
Ericsson c55
Stp 8000
Swissphone De925

Back to Top
ad_min View Drop Down
Ny medlem
Ny medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote ad_min Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 14-December-2009 at 20:23

Trollvarning på den nya medlemmen säger jag

Tack för det karlsson!! Nu känner jag mig verkligen välkommen.

Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  <1234>
  Share Topic   

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down