Scanner.nu Homepage
Forum Home Forum Home > Scanner.nu > Länkar
  New Posts New Posts RSS Feed - Nya moderatorer behövs
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Välkommen till vårt nya forum! Vi kommer att ha själva forumsystemet på engelska i fortsättningen för att underlätta kommande uppdateringar av systemet. Alla inlägg och användare finns kvar precis som tidigare. Vi kommer spara ned de övriga sidorna från den gamla sidan och lägga den i ett arkiv.

Nya moderatorer behövs

Post Reply Post Reply Page  123 4>
Author
Administratör
Administratör

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote administrator Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Nya moderatorer behövs
    Posted: 11-December-2009 at 07:58

Kan meddela att jag idag tagit beslutet att ta bort Ottofunk och de övriga nya moderatorerna.

Jag är övertygad om att de haft de bästa intentionerna, men tyvärr så drog det iväg åt fel håll. Att stänga forumavdelningar och avsätta moderatorer som jag tillsatt utan att först kolla med mig är helt enkelt inte acceptabelt.

Har återinsatt SM7TJC samt Yupiteru som moderatorer.

Nu föreslår jag att vi inte låter detta växa till en stor debatt, utan att alla försöker göra sitt bästa att fortsätta med den positiva och hjälpsamma anda som funnits tidigare.

Men som alla förstår så behöver vi nya moderatorer. skicka förslag till mig via pm.

Back to Top
Collins_nr6 View Drop Down
Ny medlem
Ny medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Collins_nr6 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 11-December-2009 at 08:01
Heeelt unbderbart! Mycket bra gjort Thomas. Jag är mycket glad över ditt agerande.

Det vore väldigt vänligt om du kunde ta bort alla IP blockader och allt vad som finns mot mitt ordinarie konto med namn Collins. Jag stängdes av helt utan anledning av OttoFunk och han kunde inte förklara varför jag blev avstängd heller.

Tack tå hemskt mycket Thomas, du har räddat detta fina radioforum.

Med Vänliga Hälsningar
Collins
Back to Top
Collins_nr6 View Drop Down
Ny medlem
Ny medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Collins_nr6 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 11-December-2009 at 08:04
Nu dubbelpostar jag.

Jag röstar för att SM7TJC samt Yupiteru även ska få administratörsrättigheter. Det behövs inte någon speciell person till denna tjänst. Vad vi på scanner behöver administratörer till är för forumets utseende. T.ex lägga till forumkategorier.

Om endast SM7TJC samt Yupiteru får dessa rättigheter så finns det ingen risk för någon maktkamp heller.
Back to Top
yupiteru View Drop Down
Administratör
Administratör

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote yupiteru Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 11-December-2009 at 08:16
< language=> Jag tackar för förtroendet och lovar att vi inte kommer att stänga konton godtyckligt
"Kunskap - det är det vi har kvar när vi glömt det vi lärt oss"

www.linslusfoto.se
Back to Top
hebbe83 View Drop Down
Entusiast
Entusiast

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote hebbe83 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 11-December-2009 at 09:22
Vilken bra nyhet!
Nu är det som det ska vara igen!

:)

/Christer
Back to Top
Christer5 View Drop Down
Entusiast
Entusiast

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Christer5 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 11-December-2009 at 10:42

Välkommna tillbaka SM7TJC och Yupiteru det känns väldigt bra att ni kommer tillbaka efter allt strul på senare tid.

Nu gäller det för alla forumanvändare att ta sitt ansvar och inte gå tillbaka till ovårdat språk samt diverse påhopp i trådarna.

/Christer5

Back to Top
plamek View Drop Down
Entusiast
Entusiast

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote plamek Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 11-December-2009 at 10:43

Jag var nästan säker på att forumet skulle nå total härdsmälta alldeles snart, men nu ordnar det upp sej, mycket bra!

Historiskt sett gör ändå forumet en liten dykning runt jul/nyår då mycket folk är hemma, lediga, sitter inomhus vid datorn och har mycket tid att slå ihjäl. Då kan det bli lite grinig stämning, men det är ingeting mot vad som nu har varit.

Back to Top
quattro kungen View Drop Down
Stamgäst
Stamgäst

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote quattro kungen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 11-December-2009 at 10:46
Det bästa jag hört på länge!
Back to Top
mrmac73 View Drop Down
Certifierad
Certifierad

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote mrmac73 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 11-December-2009 at 12:33
Originally posted by patrik814 patrik814 wrote:

Det var väl skönt för er.

Det mest skrämmande i sammanhanget är att ni inte ens förstår hur oacceptabelt ert handlande har varit. Försök åtminstone applicera lite självrannsakan så kanske ni också lär er något av detta.

Visst har det tidigare varit lite tjafsigt stundtals, men hellre det och yttrandefrihet, än censur och diktatur av självutnämnda smakpoliser.

/MrMac
Fler burkar än vad som ryms i signaturen...
Back to Top
yupiteru View Drop Down
Administratör
Administratör

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote yupiteru Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 11-December-2009 at 12:36

< language=> Det är lätt att vara kaxig Patrik...

Om vi ska hålla oss sansade så är det så att det folk saknade var rim och reson. Trådar låstes hej vilt, medlemmar blockerades utan anledning och Admin lekte efter eget sinne.

Jag låter ditt inlägg stå kvar oredigerat. Just för att det förhoppningsvis leder till en viss eftertanke

< language=>

Edited by Yupiteru

www.linslusfoto.se
Back to Top
SM7TJC View Drop Down
Moderator
Moderator

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote SM7TJC Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 11-December-2009 at 14:29
Då var det dags för övertagande av stafettpinnen igen. Jag tackar för förtroendet att vara moderator igen. Vi får väl hoppas att pajkastningen kan avslutas nu och forumet kan återgå till "ordinarie verksamhet".

Nu kan åter synpunkter och kritik framföras utan omedelbar censur och trådlåsning.
I och med att Yupiteru blivit tillsatt som administratör så har vi fått en bra ordning, det blir enkelt att nå fram med förslag till förändringar och nya lösningar på forumet.

Beträffande nya moderatorer så tycker jag att man skall utse de som är engagerade i forumet och dessutom kända bland medlemmarna. Med andra ord så bör man nog tillfråga de som är mest aktiva, bidragande och sansade.
Back to Top
SHA512 View Drop Down
Stamgäst
Stamgäst

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote SHA512 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 11-December-2009 at 16:51

TUSEN TACK !!

Nu blir det BRA igen!!!!!

Chris

Aurora C52 Ericsson P502 Ericsson 602 Handic 0016 MK2
Back to Top
Chrille-76 View Drop Down
Entusiast
Entusiast

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Chrille-76 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 11-December-2009 at 17:37

VERKLIGEN en bra nyhet att få såhär en fredagseftermiddag när man satt sig en stund framför datorn! Blev verkligen oroad av den förvandling som var på gång av forumet. Yupiteru och SM7TJC, skönt att "ha er tillbaks"!!! :o)

Back to Top
Piloten View Drop Down
Stamgäst
Stamgäst

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Piloten Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 11-December-2009 at 18:37

Jag kan bara instämma !!

Diktaturen har fallit och vi har åter demokrati.

Jag tror inte att TJC och Yuppen inser hur fantastisk välkommna ni är tillbaka. Mycket gädjande !!

/M

Har haft & har nog med utrustning för att inte behöva rada upp den...:-)
Back to Top
yupiteru View Drop Down
Administratör
Administratör

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote yupiteru Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 11-December-2009 at 18:39
Jag kom på en sak när jag åkte hem idag. Det här riktar sig främst till Patrik

Läs igenom det du själv skrev i den här tråden - och tänk också på att skulle jag agera som Otto hade jag omedelbart låst tråden och ip-blockat dig. Hur tror du det hade känts?

www.linslusfoto.se
Back to Top
Trut View Drop Down
Certifierad
Certifierad

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Trut Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 11-December-2009 at 19:11

Hmm det var ju bra som det var förut. Nu är det SOM det var förut. Inget gnäll förut, men varför gnälla nu?

Nu hoppas vi att det blir ordning på torpet.

Steve

Mycket har man. Det man inte har köper man. Eller bygger som någon sa.
-----------------------------------------------------------------------
www.polis-radio.se
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  123 4>
  Share Topic   

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down