Scanner.nu Homepage
Forum Home Forum Home > Scanner.nu > Köpråd
  New Posts New Posts RSS Feed - Någonstans att köpa Tecsun Pl 660 i Sverige?
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Välkommen till vårt nya forum! Vi kommer att ha själva forumsystemet på engelska i fortsättningen för att underlätta kommande uppdateringar av systemet. Alla inlägg och användare finns kvar precis som tidigare. Vi kommer spara ned de övriga sidorna från den gamla sidan och lägga den i ett arkiv.

Någonstans att köpa Tecsun Pl 660 i Sverige?

Post Reply Post Reply
Author
Stamgäst
Stamgäst

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Bagon19 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Någonstans att köpa Tecsun Pl 660 i Sverige?
    Posted: 21-Maj-2019 at 17:38
Detta kanske är på fel kategori men iallafall. Vart finns det att köpa Tecsun pl 660 i Sverige, och då pratar jag om butiker som inte är limmared.
För på limmared så är den slut.
Back to Top
Dr Doktor View Drop Down
Certifierad
Certifierad

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Dr Doktor Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 21-Maj-2019 at 20:31
Du kanske kan köpa via Tradera? Det är ett utländsk företag som säljer men svenska rättigheter gäller.

https://www.tradera.com/item/170104/343709907/tecsun-pl-660-radio-pll-ssb-vhf-air-band-radio-mottagare

3 års reklamationsrätt
Vid reklamationer gäller Konsumentköplagen vilket innebär att köparen har samma rätt att reklamera som om varan köptes i en vanlig butik. Köparen har 3 års reklamationsrätt och bör reklamera varan inom 2 månader efter att felet upptäcktes.

Åtgärder vid felaktig vara
Om varan är felaktig är det din skyldighet som säljare att åtgärda detta. I de fall varan skickas tillbaka till säljaren är det säljaren som bekostar returfrakten. Tänk på att diskutera alternativen med köparen innan.

/DD
Back to Top
Agentumsilwer View Drop Down
Entusiast
Entusiast

Status: Online
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Agentumsilwer Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 21-Maj-2019 at 21:28
Från Kina ser man på frakttiden, men det var ju inte en dyr apparat.
Back to Top
Bagon19 View Drop Down
Stamgäst
Stamgäst

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Bagon19 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 31-Juli-2019 at 22:21
Blev så att jag skaffade en from amazon i Juni. Jätte nöjd med den. Kommer nog hålla i 3 år till tror jag iallafall. Men den är väldigt känslig! Inte så mycket mer än min gamla 310 et. Men den har med ssb och luft bandet också. Så det var nog värt ca 1300 kr.
Radio enheter: Rtl Sdr, Tecsun Pl 660, Rubicson Pmr radio
Back to Top
Agentumsilwer View Drop Down
Entusiast
Entusiast

Status: Online
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Agentumsilwer Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 31-Juli-2019 at 22:29
Du verkar trots allt ha en hel del radioapparater, är alla utan yttre antenn? Har du nån nytta av dem?
Back to Top
Bagon19 View Drop Down
Stamgäst
Stamgäst

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Bagon19 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 31-Juli-2019 at 22:50
Bor i en lägenhet så det är inte så lätt att sätta upp en antenn. Men det är så att jag brukar köra med en 1,5 meter kabel utanför fönstret. Och då får jag in ganska mycket utan störningar. Ja jag har många radio apparater för mottagning. Inget för sändning utan en Rubicson pmr radio och sedan en gammal 27.145 MHz walkie talkie som troligtvis kom från ett gammalt polis set. ( från en kompis).
Back to Top
Bagon19 View Drop Down
Stamgäst
Stamgäst

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Bagon19 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 31-Juli-2019 at 22:52
Skulle säga att det är hyfsat okej. Visst inget perfekt men det är okej.
Back to Top
 Post Reply Post Reply
  Share Topic   

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down