Scanner.nu Homepage
Forum Home Forum Home > Scanner.nu > Hårdvara
  New Posts New Posts RSS Feed - Motorola Advisor 161.4375MHz
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Välkommen till vårt nya forum! Vi kommer att ha själva forumsystemet på engelska i fortsättningen för att underlätta kommande uppdateringar av systemet. Alla inlägg och användare finns kvar precis som tidigare. Vi kommer spara ned de övriga sidorna från den gamla sidan och lägga den i ett arkiv.

Motorola Advisor 161.4375MHz

Post Reply Post Reply
Author
Ny medlem
Ny medlem

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote ambwille Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Motorola Advisor 161.4375MHz
    Posted: 04-Januari-2006 at 15:34

Finns det någon som kan hjälpa mig att programera min motorola advisor sökare i detta land?? helst brand, E-Län / Norrköping helst, annars kvittar det bara det är E-län så att jag får igång min sökare. eller om någon/nån har programerings kabeln till salu, är det svårt att programera denna sökare själv om man får tag i kabeln?? mvh jonas.

ambjonte@hotmail.com   tel:nr 070-5903874

Back to Top
Nike View Drop Down
Entusiast
Entusiast

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Nike Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 06-Januari-2006 at 20:45

Här kan du ladda ner ritning för att bygga en egen programmerar.

http://mitglied.lycos.de/wielange/melder/html/advisor.html

Mvh: Niklas.

Edited by Nike
Back to Top
bodd View Drop Down
Entusiast
Entusiast

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote bodd Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 11-Januari-2006 at 19:23

Jag byggde en programmerare försökte progga min motorola advisor med software från nätet utan resultat ..

Får bara tre eller fyra tonstötar efter den försökt läsa sökaren ..

sen kommer rutan upp med communication error på softwaren och i sökaren ett brev ?

Någon som har tips och ideer .. ??

Edited by bodd
Back to Top
Nike View Drop Down
Entusiast
Entusiast

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Nike Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 11-Januari-2006 at 22:15

Jag har tyvärr inte testat att bygga någon egen så jag kan inte hjälpa dig.

// Niklas.

Back to Top
HogWarts2 View Drop Down
Entusiast
Entusiast

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote HogWarts2 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 12-Januari-2006 at 01:38

Lösningen på dom flesta com-problem med äldre motorola grejjer är långsam dosdator.
Väldigt långsam dosdator!

Gammla hederliga 286:or är kanonbra på att progga radio med!

Icom IC-E92D
Back to Top
bodd View Drop Down
Entusiast
Entusiast

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote bodd Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 12-Januari-2006 at 07:48
Originally posted by HogWarts2 HogWarts2 wrote:

Lösningen på dom flesta com-problem med äldre motorola grejjer är långsam dosdator.
Väldigt långsam dosdator!

Gammla hederliga 286:or är kanonbra på att progga radio med!

Oki .. Men jag proggar motorola scriptor Lx2 utan problem på samma dator .. ?   Men den vill inte alltid läsa sökaren så man får läsa ett par ggr ,  men den funkar iallfall .. hmm very strange ..

Varför vill den inte läsa advisorn .. och varför piper advisorn 4 ggr och visar maildrop (meddelande) efter läsförsöken .. hmm

/Bodd

Edited by bodd
Back to Top
Perra View Drop Down
Entusiast
Entusiast

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Perra Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 12-Januari-2006 at 09:36

känner igen problemet när jag proggade min sökaren, problemet som jag kom fram till är när jag kör med kontakterna på utsidan är det svårt att få 100% kontakt, men när jag öppnade sökaren och satte fast krokodilklämmor på stiften så blev det kanon!!!

så vill du inte öppna sökaren så är det bara att försöka om och om igen tillslut så får man 100% kontakt, för mig kanske det handlade om en tio försök..

sedan gjorde jag en klassiker också då jag hade ställt in fel comport..........

73 de SM6WZH /Per
Back to Top
bodd View Drop Down
Entusiast
Entusiast

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote bodd Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 12-Januari-2006 at 21:17
Originally posted by Perra Perra wrote:

känner igen problemet när jag proggade min sökaren, problemet som jag kom fram till är när jag kör med kontakterna på utsidan är det svårt att få 100% kontakt, men när jag öppnade sökaren och satte fast krokodilklämmor på stiften så blev det kanon!!!

så vill du inte öppna sökaren så är det bara att försöka om och om igen tillslut så får man 100% kontakt, för mig kanske det handlade om en tio försök..

sedan gjorde jag en klassiker också då jag hade ställt in fel comport..........

Oki  .. Då kanske det finns hopp .. ? 

Vilken programvara kör/körde du Perra ? 

Brukar det vara password på dom ? ..

/Bodd

Back to Top
Perra View Drop Down
Entusiast
Entusiast

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Perra Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 13-Januari-2006 at 00:53

programmet hittar du här http://www.gadgettech.org/pager/mot.html

det brukar väl inte vara password men det kan ju vara det men det har inget med att du inte får kontakt!

/Per

73 de SM6WZH /Per
Back to Top
bodd View Drop Down
Entusiast
Entusiast

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote bodd Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 14-Januari-2006 at 00:01
Originally posted by Perra Perra wrote:

programmet hittar du här http://www.gadgettech.org/pager/mot.html

det brukar väl inte vara password men det kan ju vara det men det har inget med att du inte får kontakt!

/Per

Ok ! Då ska jag få någon typ av respons från programmet då om sökaren är lösenords-skyddad eller det märks bara om man försöker progga den ?

/Bodd

Back to Top
SM7KOJ View Drop Down
Entusiast
Entusiast

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote SM7KOJ Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 25-Oktober-2008 at 13:08
Någon som har fungerande länk till fungerande software att programmera en Advisor med?
Fritidsfotograf
NV Skåne
http://www.je-photo.se
Back to Top
Olof 17 View Drop Down
Entusiast
Entusiast

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Olof 17 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 25-Oktober-2008 at 13:50
Originally posted by SM7KOJ SM7KOJ wrote:

Någon som har fungerande länk till fungerande software att programmera en Advisor med?

You have mail....
Back to Top
Gummipinnen View Drop Down
Entusiast
Entusiast

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Gummipinnen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 19-April-2019 at 08:31
Jag söker också efter samma länk...
Back to Top
Olof 17 View Drop Down
Entusiast
Entusiast

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Olof 17 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 19-April-2019 at 09:06
Sorry, den försvann i en hårddiskkrasch :-(
Back to Top
 Post Reply Post Reply
  Share Topic   

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down