![]() |
Välkommen till vårt nya forum! Vi kommer att ha själva forumsystemet på engelska i fortsättningen för att underlätta kommande uppdateringar av systemet. Alla inlägg och användare finns kvar precis som tidigare. Vi kommer spara ned de övriga sidorna från den gamla sidan och lägga den i ett arkiv. |
länstrafiken växjö??? |
Post Reply ![]() |
Author | |
mattias_olsson ![]() Medlem ![]() ![]() Joined: 20-December-2011 Location: Växjö Status: Offline Points: 71 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Posted: 02-Januari-2014 at 23:08 |
1: 167.3125 Sydväst (Grimslöv, Älmhult)...
2: 169.2375 Nordväst (Alvesta, Ljungby, Lammhult)... 3. 169.3125 Nordost (Braås, Åseda, Lenhovda)... 4: 166.6375 Sydväst (Lessebo,Tingsryd)... 5: 170.1875 City (Stadsbussar Växjö) används domma här frekvenserna ännu? ![]() |
|
![]() |
|
scannerman ![]() Certifierad ![]() Joined: 26-November-2004 Location: Skövde Status: Offline Points: 1314 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
ännu ?
du menar kanske fortfarande...? ![]() det är väl lätt kollat ? knappa in dom.... Edited by scannerman |
|
![]() |
|
uascan ![]() Entusiast ![]() ![]() Joined: 08-Maj-2006 Location: Uppsala Status: Offline Points: 584 |
Är inte forumet till för den här typen av frågeställningar?
|
|
Stationer: Lappland (KOS/FUS), Uppland (KOS/FUS/TES), Blekinge (KOS)
|
|
![]() |
|
Team S-70M ![]() Entusiast ![]() ![]() Joined: 02-Maj-2006 Location: Tranås Status: Offline Points: 739 |
Kan säga dej till 90% kör dom med rakel just växjö ligger långt fram på den fronten
|
|
Uniden 780XLT för enbart PDW/POGSAG Samt 1st Swissphone DE925 P-sökare för RTJ-Larm ... Kan även utföra programmering/omkodning av swissphone sökare
|
|
![]() |
|
Hytera ![]() Ny medlem ![]() ![]() Joined: 18-December-2018 Location: Tingsryd Status: Offline Points: 3 |
Alltid kul att väcka gamla trådar till liv, Kan bekräfta att
"170.1875 City (Stadsbussar Växjö)" Fortfarande är aktiv efter alla dessa år ![]() |
|
![]() |
|
scannerman ![]() Certifierad ![]() Joined: 26-November-2004 Location: Skövde Status: Offline Points: 1314 |
Nej, den frekvensen är "död" i Växjö.
Jag har scannat samtliga 5 frekvenser i månader, och har inte hört nåt. Var det verkligen Länstrafiken Kronoberg du hörde ? Om dom numera använder Rakel, så kan ju deras gamla frekvens ha blivit tilldelad annan användare... Edited by scannerman - 18-December-2018 at 23:54 |
|
![]() |
|
effe ![]() Stamgäst ![]() Joined: 10-Oktober-2017 Location: Jönköpings Län Status: Offline Points: 198 |
Det är väl Securitas eller har jag fel? Dem Använder 170Mhz vad jag fattat har hört enstaka gång i Värnamo på sena nätter när det strulat för dem
|
|
![]() |
|
Hytera ![]() Ny medlem ![]() ![]() Joined: 18-December-2018 Location: Tingsryd Status: Offline Points: 3 |
Är mer eller mindre helt säker på att det var länstrafiken, anropet berörde nämligen biljettmaskinen i bussen
![]() Securitas har jag hört på sina vanliga kanaler K1-K6 |
|
![]() |
|
effe ![]() Stamgäst ![]() Joined: 10-Oktober-2017 Location: Jönköpings Län Status: Offline Points: 198 |
Sorry men här tycks jag hört dem på den frekvensen
|
|
![]() |
|
Dr Doktor ![]() Certifierad ![]() ![]() Joined: 18-November-2004 Location: Nacka Status: Offline Points: 7507 |
Enligt frekvenslista.com så används frekvensen även av Hallandstrafiken och av Securitas i Höör.
Den har även använts i Stockholm och jag har den i mina scannrar som Securitas K7. Om uppgiften är korrekt ang Hallandstrafiken så är det är bara 8 mil till Halland från Tingsryd så det kan vara möjligt att höra deras busstrafik vid konditioner. /DD |
|
![]() |
|
Länstrafiken Kronoberg använde tidigare frekvensen enbart för stadsbussarna i Växjö. Länsbussar till Tingsryd låg på 166.6375 Jodå, du kan ha hört nåt om "biljettmaskiner i bussen", men det var nog inte Länstrafiken Kronoberg. Jag har varit i Växjö i flera månader och det har som sagt varit helt dött på samtliga kanaler. |
|
![]() |
|
Det är absolut fullt möjligt, jag bara antog att det var citybussarna i Växjö när jag hörde detta.
Med min geografiska placering kan jag tyvärr inte bedöma om det kom ifrån Halland eller Växjö så fullt möjligt det är så ![]() Bussarna som går till och från Tingsryd är jag 100% säker på att dom inte använder ovannämnda frekvenser längre, de sitter nämligen ingen radio i dom Edited by Hytera - 19-December-2018 at 18:39 |
|
![]() |
Post Reply ![]() |
|
Tweet
|
Forum Jump | Forum Permissions ![]() You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |