Scanner.nu Homepage
Forum Home Forum Home > Scanner.nu > Frekvenser
  New Posts New Posts RSS Feed - länstrafiken växjö???
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Välkommen till vårt nya forum! Vi kommer att ha själva forumsystemet på engelska i fortsättningen för att underlätta kommande uppdateringar av systemet. Alla inlägg och användare finns kvar precis som tidigare. Vi kommer spara ned de övriga sidorna från den gamla sidan och lägga den i ett arkiv.

länstrafiken växjö???

Post Reply Post Reply
Author
Medlem
Medlem

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote mattias_olsson Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: länstrafiken växjö???
    Posted: 02-Januari-2014 at 23:08
1: 167.3125 Sydväst (Grimslöv, Älmhult)...

2: 169.2375 Nordväst (Alvesta, Ljungby, Lammhult)...

3. 169.3125 Nordost (Braås, Åseda, Lenhovda)...

4: 166.6375 Sydväst (Lessebo,Tingsryd)...

5: 170.1875 City (Stadsbussar Växjö)

används domma här frekvenserna ännu?
Back to Top
scannerman View Drop Down
Certifierad
Certifierad

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote scannerman Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 02-Januari-2014 at 23:51
ännu ?
du menar kanske fortfarande...?
det är väl lätt kollat ?
knappa in dom....

Edited by scannerman
Back to Top
uascan View Drop Down
Entusiast
Entusiast

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote uascan Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 03-Januari-2014 at 08:46
Är inte forumet till för den här typen av frågeställningar?
Stationer: Lappland (KOS/FUS), Uppland (KOS/FUS/TES), Blekinge (KOS)
Back to Top
Team S-70M View Drop Down
Entusiast
Entusiast

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Team S-70M Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 03-Januari-2014 at 12:11
Kan säga dej till 90% kör dom med rakel just växjö ligger långt fram på den fronten

Uniden 780XLT för enbart PDW/POGSAG Samt 1st Swissphone DE925 P-sökare för RTJ-Larm ... Kan även utföra programmering/omkodning av swissphone sökare

Back to Top
Hytera View Drop Down
Ny medlem
Ny medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Hytera Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 18-December-2018 at 20:28
Alltid kul att väcka gamla trådar till liv, Kan bekräfta att
"170.1875 City (Stadsbussar Växjö)" Fortfarande är aktiv efter alla dessa år
Back to Top
Certifierad
Certifierad

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote scannerman Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 18-December-2018 at 22:15
Nej, den frekvensen är "död" i Växjö.
Jag har scannat samtliga 5 frekvenser i månader, och har inte hört nåt.

Var det verkligen Länstrafiken Kronoberg du hörde ?
Om dom numera använder Rakel, så kan ju deras gamla frekvens ha blivit tilldelad annan användare...

Edited by scannerman - 18-December-2018 at 23:54
Back to Top
effe View Drop Down
Stamgäst
Stamgäst

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote effe Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 19-December-2018 at 11:55
Det är väl Securitas eller har jag fel? Dem Använder 170Mhz vad jag fattat har hört enstaka gång i Värnamo på sena nätter när det strulat för dem
Back to Top
Hytera View Drop Down
Ny medlem
Ny medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Hytera Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 19-December-2018 at 13:48
Är mer eller mindre helt säker på att det var länstrafiken, anropet berörde nämligen biljettmaskinen i bussen

Securitas har jag hört på sina vanliga kanaler K1-K6
Back to Top
effe View Drop Down
Stamgäst
Stamgäst

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote effe Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 19-December-2018 at 14:22
Sorry men här tycks jag hört dem på den frekvensen
Back to Top
Dr Doktor View Drop Down
Certifierad
Certifierad

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Dr Doktor Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 19-December-2018 at 16:32
Enligt frekvenslista.com så används frekvensen även av Hallandstrafiken och av Securitas i Höör.
Den har även använts i Stockholm och jag har den i mina scannrar som Securitas K7.

Om uppgiften är korrekt ang Hallandstrafiken så är det är bara 8 mil till Halland från Tingsryd
så det kan vara möjligt att höra deras busstrafik vid konditioner.

/DD
Back to Top
Certifierad
Certifierad

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote scannerman Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 19-December-2018 at 18:03
Originally posted by Hytera Hytera wrote:

Är mer eller mindre helt säker på att det var länstrafiken, anropet berörde nämligen biljettmaskinen i bussen.

Länstrafiken Kronoberg använde tidigare frekvensen enbart för stadsbussarna i Växjö.
Länsbussar till Tingsryd låg på 166.6375

Jodå, du kan ha hört nåt om "biljettmaskiner i bussen", men det var nog inte Länstrafiken Kronoberg.
Jag har varit i Växjö i flera månader och det har som sagt varit helt dött på samtliga kanaler.
Back to Top
Hytera View Drop Down
Ny medlem
Ny medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Hytera Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 19-December-2018 at 18:35
Det är absolut fullt möjligt, jag bara antog att det var citybussarna i Växjö när jag hörde detta.
Med min geografiska placering kan jag tyvärr inte bedöma om det kom ifrån Halland eller Växjö så fullt möjligt det är så

Bussarna som går till och från Tingsryd är jag 100% säker på att dom inte använder ovannämnda frekvenser längre, de sitter nämligen ingen radio i dom

Edited by Hytera - 19-December-2018 at 18:39
Back to Top
 Post Reply Post Reply
  Share Topic   

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down