Scanner.nu Homepage
Forum Home Forum Home > Scanner.nu > Allmänt scannerforum
  New Posts New Posts RSS Feed - Lite Vemodig.
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Välkommen till vårt nya forum! Vi kommer att ha själva forumsystemet på engelska i fortsättningen för att underlätta kommande uppdateringar av systemet. Alla inlägg och användare finns kvar precis som tidigare. Vi kommer spara ned de övriga sidorna från den gamla sidan och lägga den i ett arkiv.

Lite Vemodig.

Post Reply Post Reply
Author
Stamgäst
Stamgäst

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Janne-2017 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Lite Vemodig.
    Posted: 02-Juni-2018 at 21:34
I morgon är det dags att sälja den sista helt analoga scannern Uniden Bct-15X.Lite vemodigt är det allt efter alla år och just med special intresse för Uniden scanners.Men nu är det andra stationer/scanners som gäller här hemma med både analogt och digitalt trafiksätt.

Edited by Janne-2017 - 05-Juni-2018 at 04:59
AR-DV1.
AR-DV10.
Inrico TM-7 Network Mobile Radio.
WHISTLER TRX-1.
WHISTLER TRX-2.
Back to Top
Dr Doktor View Drop Down
Certifierad
Certifierad

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Dr Doktor Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 02-Juni-2018 at 23:17
Var kommer den att bjudas ut till försäljning?

/DD
Back to Top
Janne-2017 View Drop Down
Stamgäst
Stamgäst

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Janne-2017 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 03-Juni-2018 at 05:47
Hejsan DD.Den är på Tradera just nu.Auktionen slutar ikväll.
AR-DV1.
AR-DV10.
WHISTLER TRX-1.
WHISTLER TRX-2.
Back to Top
MrVips View Drop Down
Entusiast
Entusiast

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote MrVips Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 06-Augusti-2018 at 19:24
Halloj Janne-2017,

Hur är DV1 och DV10 att använda?
//tobbe

SRTmottagare, Icommottagare, Perseus, BCT15X, Yaesu, RTL-SDR och andra SDR bland annat.
Back to Top
Stamgäst
Stamgäst

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Janne-2017 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 07-Augusti-2018 at 05:45
Hejsan jag tycker att bägge stationerna är toppen.Det som jag fick göra på den bärbara var att byta ut antennen,så utöver det så betyget på dessa två stationerna "Väldigt bra".
AR-DV1.
AR-DV10.
WHISTLER TRX-1.
WHISTLER TRX-2.
Back to Top
MrVips View Drop Down
Entusiast
Entusiast

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote MrVips Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 07-Augusti-2018 at 06:07
Härligt att höra! Jag ska nog börja titta lite närmare på någon av dem. Skulle vara kul att höra okrypterad tetra och dmr på ett lite lättare sätt.
Tack!
//tobbe

SRTmottagare, Icommottagare, Perseus, BCT15X, Yaesu, RTL-SDR och andra SDR bland annat.
Back to Top
Stamgäst
Stamgäst

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Janne-2017 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 07-Augusti-2018 at 12:15
Hur tycker du att det funka med okrypterad tetra via "RTL-SDR" ?.För det funkar ju med en sådan också,även om jag aldrig haft tålamod eller ork att pröva den sortens mottagare.
AR-DV1.
AR-DV10.
WHISTLER TRX-1.
WHISTLER TRX-2.
Back to Top
MrVips View Drop Down
Entusiast
Entusiast

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote MrVips Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 08-Augusti-2018 at 10:01
Det funkat rätt bra att använda en RTL-SDR och en Linuxvariant. Kanske en aningens meckigt att komma igång eftersom mina Linuxkunskaper inte är på topp. Har laddat ner Linux och har det på en sticka och den tillsammans med sdr:en har jag i en liten usb-hubb som jag anslutit till en laptop och jag startar Linux direkt och kör. Nu har jag en liten fusklapp vilka fönster jag ska öppna i vilken ordning, men då det är igång så går det bra. Hyfsat bra ljudkvalitet.
//tobbe

Back to Top
 Post Reply Post Reply
  Share Topic   

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down