Scanner.nu Homepage
Forum Home Forum Home > Scanner.nu > Allmänt scannerforum
  New Posts New Posts RSS Feed - Lafayette DC 24 utsändningseffekt?
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Välkommen till vårt nya forum! Vi kommer att ha själva forumsystemet på engelska i fortsättningen för att underlätta kommande uppdateringar av systemet. Alla inlägg och användare finns kvar precis som tidigare. Vi kommer spara ned de övriga sidorna från den gamla sidan och lägga den i ett arkiv.

Lafayette DC 24 utsändningseffekt?

Post Reply Post Reply Page  <1234 7>
Author
Entusiast
Entusiast

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote TI106 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 31-Juli-2019 at 09:41

Lite kul info om utökade kanaler Lafayette dc-24

http://forum.scanner.nu/utkade-kanaler-lafayette-dc24_topic3863.html

Back to Top
Bagon19 View Drop Down
Stamgäst
Stamgäst

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Bagon19 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 31-Juli-2019 at 10:16
Yep! Har redan kollat på den. Det är där jag har fått all information ifrån med kanaler.
Radio enheter: Rtl Sdr, Tecsun Pl 660, Rubicson Pmr radio
Back to Top
Dr Doktor View Drop Down
Certifierad
Certifierad

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Dr Doktor Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 31-Juli-2019 at 10:53
Dom som har haft den radion verkar vara positiva och tycker att den är bra och den har ju både AM och FM.
Naturligtvis kan inte batteriet vara bra efter 30 år men du kan ju driva radion från ett 12v spänningsaggregat.

Det som brukar ske på Tradera är att det bjuds över varandra just de sista sekunderna innan tiden går ut.
Så bjud det du max vill ge redan nu så sköter Tradera budgivningen och bjuder 20kr mer än vad andra bjuder tills det når ditt maxbud.
Värdet verkar vara ung i nivå med det som du ville ge för en PR radio men tänk på att det blir 67kr i frakt.

/DD
Back to Top
Agentumsilwer View Drop Down
Entusiast
Entusiast

Status: Online
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Agentumsilwer Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 31-Juli-2019 at 14:58
Håller med gå inte in i ett budkrig, får du den så får du den.

Inte hela världen.
Back to Top
Bagon19 View Drop Down
Stamgäst
Stamgäst

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Bagon19 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 31-Juli-2019 at 17:13
Yep, tänkte köpa en antenn till den på limmared senare om jag får budet. Jag läger ett maxbud på 333 kr + 67 kr frakt = 400kr
Back to Top
Entusiast
Entusiast

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Agentumsilwer Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 31-Juli-2019 at 17:38
Det verkar svårt att hitta vanliga mobilstationer av samma typ.

En handapparat blir dyrare men lågre effekt och imo jobbig rent allmänt som bas.

Nån måste väl ha en vanlig 24 kanalers AM/FM burk eller en 40 kanalers FM?

Jag menar så killen slipper sånt här som bas.

De ger ju 4w utmatat med.

Var har de tagit vägen?, Jag skulle annonsera på DX radio efter en sån, en Handic eller Kraco, undvik Svera 324, öven Kraco av den slimmade versionen 4024 var skräp.
Det är min tanke i detta, och inga enbart AM stationer de hör hemma på soptippen eller möjlugen hyllan.

De var mycket vanliga.

Jag börjar känna mig skyldig.
Jag tror jag har en Handic 224S, nånstans, kanske hos päronen.
Var just ner i förrådet, inte just bara för detta utan för att lägga in en del där, tyvärr ör där bara gamla taxiburkar som ligger och skräpar.

Edited by Agentumsilwer - 31-Juli-2019 at 18:10
Back to Top
Bagon19 View Drop Down
Stamgäst
Stamgäst

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Bagon19 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 31-Juli-2019 at 18:09
Tack! Inte bara jag. Har haft riktigt otur. Har budat på ca 4 maskiner nu. Men de var am så det var tur iallafall. Jag köpte till och med en på tradera, inget vinnarmejl. 10 minuter senare efter man frågade vart vinnarmejlet var så kommer ” Nah tyvärr, den blev såld på Facebook igår”. Man bara. Hur tänker man? Ta ned den istället för att några personer vill köpa den på tradera om den redan har blivit såld. Men känner likadant som dig. Vill också ha en med am/fm 40 kanaler, räknat ut att om man köper en mobilstation och sedan tillbehören, ca 1775 kr. Men medans om jag skulle buda på den här och vinna den för 400 kr så blir det bara ca 1000 kr totalt. Men faktiskt, vill köpa en från någon. Men ingen finns!

Edited by Bagon19 - 31-Juli-2019 at 18:16
Back to Top
Entusiast
Entusiast

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Agentumsilwer Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 31-Juli-2019 at 18:11
De med 40 kanaler var bara FM, men det använder ju alla om de inte kör SSB, AM är dött.

Hur kan skillnaden bli sådär, medföljer en massa? Annars är det ju samma sak, nätdel, koaxkabel med kntakter och antenn?

Edited by Agentumsilwer - 31-Juli-2019 at 18:13
Back to Top
Bagon19 View Drop Down
Stamgäst
Stamgäst

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Bagon19 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 31-Juli-2019 at 18:17
Då är det inte med en koaxialkabel på 35 meter ( rg58. Om jag ska dra kabeln genom hela lägenheten)
Back to Top
Bagon19 View Drop Down
Stamgäst
Stamgäst

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Bagon19 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 31-Juli-2019 at 18:19
Men du. Kan jag få köpa den av dig om du hittar den?
Edit: läste fel. Synd att du inte hade en, annars kunde jag gärna ha köpt den.

Edited by Bagon19 - 31-Juli-2019 at 18:22
Back to Top
Entusiast
Entusiast

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Agentumsilwer Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 31-Juli-2019 at 19:07
Jo nånstans är den men inte hos mig, utan troligen hos mina föräldrar.

Men det är väl sent påtänkt nu, vad för antenn ska du ha? Och varför 35 m kabel? Vansinne rg58 ska man ha korta bitar av bara, max 10-15m.
Sen använde de flesta rg213, inte ens jag har haft 35m kabel, ska antennen vara på ett annat hus eller?
Back to Top
Bagon19 View Drop Down
Stamgäst
Stamgäst

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Bagon19 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 31-Juli-2019 at 19:08
Men iallafall, det här är vad jag tänkte köpa när jag åker till limmared. Vad tycks vara bäst? För räckvidd och sändning. http://imgur.com/a/NxmQiiT
Namnet på albumet berättar alternativen
Back to Top
Bagon19 View Drop Down
Stamgäst
Stamgäst

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Bagon19 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 31-Juli-2019 at 19:10
Det är så här att vi bor i en stor lägenhet med en lång hall. Och jag ville först dra kabeln på golvet så fint som möjligt och visade min farsa hur. Men nej han ville ha det fint. Han ville ha det på listen längst upp på varje vägg. Och vårat vardagsrum är så konstigt format. Så om jag bara skulle drar en kabel så fint som möjligt på golvet så skulle det vara ca 22 meter. Medans om man ska dra på listen längst upp på väggen så är det 35 meter kabel totalt.
Back to Top
Bagon19 View Drop Down
Stamgäst
Stamgäst

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Bagon19 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 31-Juli-2019 at 19:12
Den antennen som jag tänkte ha ute är en mobilantenn. Och den tänkte jag ha på balkongen. Det här är antennen. http://butik.limmared.nu/sv/mobilantenner/957-mobilantenn-11m.html
Back to Top
Bagon19 View Drop Down
Stamgäst
Stamgäst

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Bagon19 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 31-Juli-2019 at 19:15
Jag har mätt med en lasermätare och lagt ihop alla mått
Back to Top
Entusiast
Entusiast

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Agentumsilwer Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 31-Juli-2019 at 19:23
Ok typ en kvartsvågare, men 35m rg58 är för mycket, kan du inte dra kabeln utomhus?

Jag menar vad gör det, ni bor på 4de våningen.

Det kan ju knappst ha med hur vackert det ser ut att göra så högt upp.
Nej du måste kapa avståndet så mycket du kan, allt för atg slippa brus, det blir bortkastat med 35m även om du satte upp en halvvågare.

Sen hur gammal ör den där jäkla kabeln?
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  <1234 7>
  Share Topic   

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down