Scanner.nu Homepage
Forum Home Forum Home > Scanner.nu > Säljtorg
  New Posts New Posts RSS Feed - Kort antenn för 69 MHz
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Välkommen till vårt nya forum! Vi kommer att ha själva forumsystemet på engelska i fortsättningen för att underlätta kommande uppdateringar av systemet. Alla inlägg och användare finns kvar precis som tidigare. Vi kommer spara ned de övriga sidorna från den gamla sidan och lägga den i ett arkiv.

Kort antenn för 69 MHz

Post Reply Post Reply
Author
Entusiast
Entusiast

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Gummipinnen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Kort antenn för 69 MHz
    Posted: 11-Mars-2019 at 19:25
Hej!
Finns det något intresse för en förkortad antenn avstämd för 69 MHz? Ca 6-7 cm lång. Samma kvalitet och uppbyggnad som S70 stubbantennen som jag sålde här för några år sedan. Skicka PM...!
Icom IC-R20
Bor: EDSBYN
Back to Top
Odin View Drop Down
Stamgäst
Stamgäst

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Odin Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 12-Mars-2019 at 08:01
Det kan väl ändå inte funka?? Jag minns din berömda gummipinne 🙂 måste va över tio årsedan?
Back to Top
DX-Kungen View Drop Down
Certifierad
Certifierad

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote DX-Kungen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 12-Mars-2019 at 17:15
Funkar gör den säkert. Jag kommer ihåg Gummipinnens gummipinne för scanner, bra kvalitet och funkade.
Men nån räckvidd att tala om får man inte med så förkortad antenn. Enligt min definition funkar också en konstlast, bara man har rätt förväntningar 😉
Back to Top
Totto View Drop Down
Entusiast
Entusiast

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Totto Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 14-Mars-2019 at 07:47
Om du gör en längre variant med TNC-anslutning så finns intresse av några stycken. :)
Back to Top
yupiteru View Drop Down
Administratör
Administratör

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote yupiteru Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 14-Mars-2019 at 18:27
Ja absolut
"Kunskap - det är det vi har kvar när vi glömt det vi lärt oss"

www.linslusfoto.se
Back to Top
Agentumsilwer View Drop Down
Medlem
Medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Agentumsilwer Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 15-Mars-2019 at 20:59
Nä bas måste den ju vara och då blir den ju uaf en bit, minst halvvåg säger jag isf.

Väldigt förkortade för handaparater struntar jag i.

Jo Jag läste 8cm :-) tänkte mest vad de ska vara för? Körs 69mhz med handapparater?

Annars finns bättre val där just kortare antenner kan användas, fast även på vhf blir det ju en skogspinne på 40cmnungeför för att cara nåt att ha i min mening, uhf då går det bra med 20cm lätt.

Ok olagligt men varför inte skaffa en Baofeng o köra PMR kanalerna på den? Då gar man ju uaf 3.5 watt nånstans, ärligt vem vet nåt skit om sånt där utom vi?
Och frekvenserna är ju fria sp man kör ju inte ich sabbiterar på amatörband eller liknande, de ör ju avsatta för DMR.

Edited by Agentumsilwer - 15-Mars-2019 at 21:23
Back to Top
Odin View Drop Down
Stamgäst
Stamgäst

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Odin Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 16-Mars-2019 at 08:24
Jag har en boefang på väg tänker ha den på pmr446 med 1w.. Det är tillräckligt nära lagligt 😆
Back to Top
 Post Reply Post Reply
  Share Topic   

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down