Scanner.nu Homepage
Forum Home Forum Home > Scanner.nu > Hårdvara
  New Posts New Posts RSS Feed - konvertera simoco mic till sepura lur
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Välkommen till vårt nya forum! Vi kommer att ha själva forumsystemet på engelska i fortsättningen för att underlätta kommande uppdateringar av systemet. Alla inlägg och användare finns kvar precis som tidigare. Vi kommer spara ned de övriga sidorna från den gamla sidan och lägga den i ett arkiv.

konvertera simoco mic till sepura lur

Post Reply Post Reply
Author
Ny medlem
Ny medlem

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote hampepe Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: konvertera simoco mic till sepura lur
    Posted: 19-Januari-2020 at 13:33
Hallåj! behöver hjälp med min srm9030plus så jag kan konvertera mikrofonen och köra med sepura lur istället! Vilka sladdar ska paras ihop med vilka är frågan?! Någon som har ett schema för mikrofon kontakten? Jag hittar ingenstans tyvärr! Tack för svar
Back to Top
plamek View Drop Down
Entusiast
Entusiast

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote plamek Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 19-Januari-2020 at 18:39
Back to Top
plamek View Drop Down
Entusiast
Entusiast

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote plamek Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 19-Januari-2020 at 18:42
Varsågod, kul med någon som vill labba lite! Simocon verkar ha en dynamisk mikrofon, jag vet inte om Sepura-luren (som är en Peiker?) har en dynamisk eller electret?
Back to Top
hampepe View Drop Down
Ny medlem
Ny medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote hampepe Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 19-Januari-2020 at 20:02
Tackar så jätte mycket! ja det är en peiker lur precis, jag vet inte riktigt det heller änn, men jag tänkte eftersom allting ändå är så pass likt, i kontakter osv så borde den vara dynamisk, om någon vet bättre får dom gärna komma med råd
Back to Top
plamek View Drop Down
Entusiast
Entusiast

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote plamek Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 19-Januari-2020 at 20:21
Om det är den här luren så verkar den ha electretmic, jag vet inte om det finns olika utföranden på dessa?

PeiTel
Back to Top
hampepe View Drop Down
Ny medlem
Ny medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote hampepe Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 20-Januari-2020 at 18:49
Originally posted by plamek plamek wrote:

Om det är den här luren så verkar den ha electretmic, jag vet inte om det finns olika utföranden på dessa?

<a href="https://www.peitel.de/typo3conf/ext/bra_products_peitel/Resources/Public/product_data_sheets/ha8-ptt-handset.pdf" rel="nofollow">PeiTel</a>

Tack så mycket, mycket riktigt är det den. går det inte att göra som jag tänkt på? eller måste jag koppla på något annat sätt?
Back to Top
plamek View Drop Down
Entusiast
Entusiast

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote plamek Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 20-Januari-2020 at 22:33
Electretmicken behöver en spänningsmatning också, 12VDC står det i specen.

Du får nog mecka isär Sepuraluren för att se närmare exakt vad som sitter i den, lurarna kanske finns med dynamisk eller electret beroende på vilken radio de är tänkta att användas till.

Edited by plamek - 20-Januari-2020 at 22:56
Back to Top
 Post Reply Post Reply
  Share Topic   

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down