Scanner.nu Homepage
Forum Home Forum Home > Scanner.nu > Köptorg
  New Posts New Posts RSS Feed - Komradio vilken som helst under 300kr.
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Välkommen till vårt nya forum! Vi kommer att ha själva forumsystemet på engelska i fortsättningen för att underlätta kommande uppdateringar av systemet. Alla inlägg och användare finns kvar precis som tidigare. Vi kommer spara ned de övriga sidorna från den gamla sidan och lägga den i ett arkiv.

Komradio vilken som helst under 300kr.

Post Reply Post Reply
Author
Stamgäst
Stamgäst

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Bagon19 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Komradio vilken som helst under 300kr.
    Posted: 21-Juli-2019 at 18:50
Som sagt, vilken komradio som helst. Helst PR bandet. Spelar ingen roll om det är en basstation eller en handhållen en. Helst så hög watt som möjligt. Hoppas att det finns någon!

Edited by Bagon19 - 21-Juli-2019 at 18:51
Radio enheter: Rtl Sdr, Tecsun Pl 660, Rubicson Pmr radio
Back to Top
Odin View Drop Down
Entusiast
Entusiast

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Odin Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 23-Juli-2019 at 04:27
Boefang uv5r på wish
4w
Back to Top
Agentumsilwer View Drop Down
Entusiast
Entusiast

Status: Online
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Agentumsilwer Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 23-Juli-2019 at 13:00
Kort sagt 300 ger inte mycket tyvärr, en vanlig 24 eller 40 kanalare på 4 w vilket var max effekt, exportmaskinerna inbringar ännu ett värde, de äldre som samlarmaskiner de nyare kanske tom för användning då de alla har SSB och mer frekvensomfång.

Men har du tur så.

Ett tag gav jag nån hundring styck för allmodes or burkar, på nmarknader, sen splde jag dem många år senare.

Men idag hittar man inte sånt nästan alla kör Tradera numera, och jag har bara en defekt bas kvar som börjar glida i frekvens när den blir varm, har aldrig lyckats hitta exakt komponent sim är fel trots kylsprej.

http://www.rigpix.com/dragon/dragon_ss797.htm

En sån här.

Edited by Agentumsilwer - 23-Juli-2019 at 13:10
Back to Top
Johan66h View Drop Down
Medlem
Medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Johan66h Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 23-Juli-2019 at 15:22
silwer om du ska sälja den så hör av dej!
Back to Top
Entusiast
Entusiast

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Agentumsilwer Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 23-Juli-2019 at 16:27
Ok, den är inte som det står, den ser exakt ut så men täcjer typ 26mhz till 30mhz gar jag för mig och 10w FM och 20-25w SSB.

Hittade bara inte exakt, den heter just Dragon Ss nåt och ser exakt ut så, så jag inte lurar dig ned att den tar 7 mhz.

Den är i kartong och allt.

Tror de är tyska Albrecht med coolare namn bara hehe.
http://www.rigpix.com/cbfreeband/dragon_ss497.htm

Här ör den rätta.

Edited by Agentumsilwer - 23-Juli-2019 at 16:29
Back to Top
Dr Doktor View Drop Down
Certifierad
Certifierad

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Dr Doktor Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 23-Juli-2019 at 22:23
Vilken cool PR radio!

Kolla spänningen på C248 att den är stabil, annars kan det vara den som läcker. Du har schema m.m. på den här länken.
http://www.normsweb.com/tektips/albrecht.shtml

/DD
Back to Top
Entusiast
Entusiast

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Agentumsilwer Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 24-Juli-2019 at 12:26
Tja, varför inte, så fort en del jag hittat området var i framkant blir varm börjar den glida väg i frekvens.

Man kunde ju tro att med kylsprej borde jag hitta rätt, men minsta pust så är det tvärstopp, därför gav jag upp det då.

Kanske dags att titta på den igen, tackar för infon.

Edited by Agentumsilwer - 24-Juli-2019 at 12:26
Back to Top
Bagon19 View Drop Down
Stamgäst
Stamgäst

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Bagon19 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 25-Juli-2019 at 11:41
Ok, fattat nu att det inte går med 300kr. Men om någon har en! Absolut! Då kan jag nog köpa ( är 13 år gammal så jag har inte en licens). Lagt ut en ny där det finns en bättre topic.

Edited by Bagon19 - 25-Juli-2019 at 11:45
Radio enheter: Rtl Sdr, Tecsun Pl 660, Rubicson Pmr radio
Back to Top
 Post Reply Post Reply
  Share Topic   

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down