Scanner.nu Homepage
Forum Home Forum Home > Scanner.nu > Köptorg
  New Posts New Posts RSS Feed - Komradio på PR bandet köpes. Med am och fm.
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Välkommen till vårt nya forum! Vi kommer att ha själva forumsystemet på engelska i fortsättningen för att underlätta kommande uppdateringar av systemet. Alla inlägg och användare finns kvar precis som tidigare. Vi kommer spara ned de övriga sidorna från den gamla sidan och lägga den i ett arkiv.

Komradio på PR bandet köpes. Med am och fm.

Post Reply Post Reply
Author
Stamgäst
Stamgäst

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Bagon19 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Komradio på PR bandet köpes. Med am och fm.
    Posted: 27-Juli-2019 at 04:37
Kunde inte så mycket om detta band för några dagar sedan och blev rättad hela tiden på köptorget så nu lägger jag ut en riktig annons. Jag är ute efter en komradio på PR bandet ( 27 MHz) med am/och fm. Spelar ingen roll om det är en mobilstation eller en handhållen en. Pris runt ca 500-700 kr max

Edited by Bagon19 - 27-Juli-2019 at 04:38
Radio enheter: Rtl Sdr, Tecsun Pl 660, Rubicson Pmr radio
Back to Top
PeterK View Drop Down
Certifierad
Certifierad

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote PeterK Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 10-Augusti-2019 at 17:28
Över din satta budget men en riktigt bra radio. Ångrar än i dag att jag sålde min för många år sedan.
https://www.tradera.com/item/302069/360304409/kraco-2255-am-fm-ssb
Back to Top
Agentumsilwer View Drop Down
Entusiast
Entusiast

Status: Online
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Agentumsilwer Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 12-Augusti-2019 at 01:05
Jo de är trevliga, nen kostar ju en slant i bra skick.

Jag hade den modernare svarta RCI 2995 i samna låda som den där Kracon men 26-32mhz, 100w ssb nätdel och allt i en låda, perfekt med de fina analoga mätarna.

Blev tyvärr tvungen att sälja den i våras.

Man får inte mer för dem än Kracon om Kraco 2555afs är pefekt med rackhandtag och oskruvad.
Det beror väl på nostalgi.

För mig var en RCI 2995, Alan 560, Galaxy Saturn Turbo mfl namn men samma maskin oupnåelig när jag började med pr radio, de kostade 8-9 tusen eller nåt.

Så många år senare började jag att leta efter en begagnad och fick till slut tag i en i gott skick, många hade vridit upp FM i dem till 100w och det tålde inte närdelen som då lämnade in.
Jag hade redan gått över till kortvågsmaskiner som kunde öppnas för 27mhz, men RCIn kändes som den mest optimala pr burk som funnits eller af en av dem.

Men som sagt det är inte de pengarna här, och idag om jag hade säg 2000-3000 blev det nog ändå en kortvågsrigg även om det käns som att man fuskar.
Trots alkt ger de 100w och man behöver inte mer stationärt brukar jag säga, ingen idé att ge sig på, jag har klrt med KLV1000 och de gav väl en 500w plus iaf och vad gjorde det? Nån ynka signalenhet kanske.

Nä då är det bättre att försöka höja antennen eller föbättra nåt den vägen då det ju ger mottagning med.

500-700 borde ge honm en AFS burk av äldre snitt typ en Lafayette AFS 870 mobilburk, jag såg tusan en President Lincoln gå för 700kr på Tradera och det är ju allmode 26-30mhz.
Det var den äldre modellen som är bättre än den de kallar 2 idag.
Ok det var lågt och jag vet inte om han hade otur mest.

Iaf köp inget om du verkligen har 700kr som inte har SSB är min rekomendation.
En vanlig burk är Haigain V 2705 eller 2790 mobilburk den sista 120 kanalers 10w FM.

En Superstar 3900 av liknande modell 200 kanaler, det fanns mängder av dem.

Och alla är inte perfekta i skick och då samlas det inte på dem, räcker ju att de fungerar korrekt än att det ör npgra repor på den.

Jag hoppas du lagt en annons på DX radio, där sålde jag alla mina, och en del till folk som ville köpa.

Hade fått mer på tradera men jag ville mest sälja fort och få stålarna då.
27mhz verkar inte vara nåt folk här håller på med, en del ör väl tidigare pr radioter men kagt av och har inga grejor längre iaf inte av den här typen.

En Ranger 3500 har jag alltid velat haft, hittade en i Sverige via just köoes annons, men säljaren ångrade sug sen han tagit fram den ur gömmorna, ich nu lär man aldrig få tag i en i Sverige iaf, fan svpr att hitta i USA.

Edited by Agentumsilwer - 12-Augusti-2019 at 01:16
Back to Top
SM0YYQ View Drop Down
Entusiast
Entusiast

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote SM0YYQ Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 12-Augusti-2019 at 14:52
http://www.dx-radio.se/enskild.php?annonsid=78370

Där har du en, om du lägger till 300 spänn.
Äger: Några RTL donglar.

Bor:   Rimbo / Stockholms Län.
Back to Top
Bagon19 View Drop Down
Stamgäst
Stamgäst

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Bagon19 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 12-Augusti-2019 at 17:41
Det är så här att jag har köpt en gammal lafayette Dc 24 och ska snart skaffa en antenn. Har ej råd med det nu men sedan bör jag har råd. Om den finns kvar absolut få blir det nog den!
Back to Top
Bagon19 View Drop Down
Stamgäst
Stamgäst

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Bagon19 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 14-Augusti-2019 at 13:14
Vad tycks om den här? https://www.tradera.com/item/302070/361143376/maas-dx-5000-powerline-25-30mhz-am-fm-ssb
Back to Top
PeterK View Drop Down
Certifierad
Certifierad

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote PeterK Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 14-Augusti-2019 at 19:43
Har inte haft någon själv men pratat med några som kört med dom burkarna och dom har låtit bra.
Tips. Gör dina länkar klickbara så är det lättare att öppna dom direkt så slipper man klippa och klistra. Högst upp till vänster när du skriver inlägg så finns en jordglob med en kedjelänk på. Klicka på den och klistra in länken mellan [URL=] och [/URL]
Back to Top
Bagon19 View Drop Down
Stamgäst
Stamgäst

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Bagon19 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 14-Augusti-2019 at 21:39
Aaah! Tack då vet jag det! Har blivit så irriterad när man inte kan göra det och trodde att det var ett fel på forumet! Tack för det! Kommer KANSKE lägga ett bud. Om det inte är någon som har gjort det den sista dagen då gör jag nog det! Har tjänat lite pengar genom tradera och när jag har hjälpt till lite i familjen .Har ganska mycket pengar nu, har absolut råd med en antenn och en kabel men ska inte åka till limmared på ett tag.

Edited by Bagon19 - 14-Augusti-2019 at 21:43
Back to Top
PeterK View Drop Down
Certifierad
Certifierad

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote PeterK Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 17-Augusti-2019 at 07:50
Back to Top
Agentumsilwer View Drop Down
Entusiast
Entusiast

Status: Online
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Agentumsilwer Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 17-Augusti-2019 at 12:52
En av mina favoriter fö, en RCI 2950DX med slutsteg undertill, men det kräver ett nätagg med på helst över 20A.

RcI hpller jag högre än President Linncoln, den är vassare i mottagningen, däremot är S mätaren värdelös, typ 7 bluppar på varandra är max, vilket skit, där har Ju Lincoln iaf uppmärkt till 9+20 db har har jag för mig.
Back to Top
 Post Reply Post Reply
  Share Topic   

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down