Scanner.nu Homepage
Forum Home Forum Home > Scanner.nu > Säljtorg
  New Posts New Posts RSS Feed - Icom och en Gm 340 Motorola
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Välkommen till vårt nya forum! Vi kommer att ha själva forumsystemet på engelska i fortsättningen för att underlätta kommande uppdateringar av systemet. Alla inlägg och användare finns kvar precis som tidigare. Vi kommer spara ned de övriga sidorna från den gamla sidan och lägga den i ett arkiv.

Icom och en Gm 340 Motorola

Post Reply Post Reply
Author
Ny medlem
Ny medlem

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote sarrow Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Icom och en Gm 340 Motorola
    Posted: 08-September-2019 at 21:48

Har dessa radioapparater till salu.

Den stationära finns det antennsladd men ingen antenn till. Mic på spiralsladd. 230v och 12v laddare.

https://celab.se/templates/pixelstore/lib/imageresize.phph=1200&w=1200&src=/media/celab/images/produkter/mobil-radio/GM340.png

Den mobila Icom IC-F61 finns bordsladdare till.

https://www.rcom.nl/portfolio-item/icom-ic-f61/

Kan och vet inte så mycket om dessa radioapparater så hoppas dom kommer till användning. Dom skulle slänga dom på jobbet så jag tog reda på dom.

Pris bud

Edited by sarrow - 09-September-2019 at 00:18
Back to Top
Agentumsilwer View Drop Down
Entusiast
Entusiast

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Agentumsilwer Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 08-September-2019 at 22:00
De ör nog orogrammerade för vissa frekvenser enbart.
Ser ut att ha 12.5khz steg vilket är ute idag.

Men det är ju icom.

Svårt att få bra info, det är yrkesburkar helt enkelt, som nu är gamla.

Icom är mitt favoritmärke men inte fan kan jag programmera en sån där, inga kabkar finns ju?
Synd att man alltid är ensam en hög sånna här kunde man ju annars dela ut bara.

Jag tror de programmeras med kabel till dator med programvara dvs utan det hela är de värdelösa, npn som har nåt annat?

Jag ör fortfarande obegriplg till folk som lägger ner världens tid på yrkesburkar.

Edited by Agentumsilwer - 08-September-2019 at 22:04
Back to Top
sarrow View Drop Down
Ny medlem
Ny medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote sarrow Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 08-September-2019 at 22:55
Bara lägga bland elskrot då
Back to Top
Agentumsilwer View Drop Down
Entusiast
Entusiast

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Agentumsilwer Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 08-September-2019 at 23:08
Nä ta det isigt ett tag, kanske någon kan använda dem, dvs redan kan programmera dem.

Edited by Agentumsilwer - 08-September-2019 at 23:08
Back to Top
Dr Doktor View Drop Down
Certifierad
Certifierad

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Dr Doktor Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 09-September-2019 at 10:50
USB prog kabel finns för någon hundralapp på Ebay till GM340.
Men vilket frekvensband är det? Eftersom Icomen är 400Mhz så är nog även Motorolan det.
Bägge har 12,5Khz och saknar 6,25Khz så funkar till SRBR444 och amatörradio 70cm men det mesta i 400MHz bandet är numera 6,25Khz.

/DD
Back to Top
sarrow View Drop Down
Ny medlem
Ny medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote sarrow Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 09-September-2019 at 13:20
Hur ser jag va det är för mhz?
Back to Top
Dr Doktor View Drop Down
Certifierad
Certifierad

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Dr Doktor Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 09-September-2019 at 14:44
Back to Top
sarrow View Drop Down
Ny medlem
Ny medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote sarrow Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 09-September-2019 at 15:12
UHF 423-470mhz
Back to Top
 Post Reply Post Reply
  Share Topic   

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down