Scanner.nu Homepage
Forum Home Forum Home > Scanner.nu > Frekvenser
  New Posts New Posts RSS Feed - Hur ska jag göra?
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Välkommen till vårt nya forum! Vi kommer att ha själva forumsystemet på engelska i fortsättningen för att underlätta kommande uppdateringar av systemet. Alla inlägg och användare finns kvar precis som tidigare. Vi kommer spara ned de övriga sidorna från den gamla sidan och lägga den i ett arkiv.

Hur ska jag göra?

Post Reply Post Reply Page  <12
Author
Entusiast
Entusiast

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Cloaken Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 05-Januari-2004 at 17:10
Fasen du hann före :) .
Uniden BC 60 XLT-1, Icom R2, UBC 780, UBC 92 XLT.

"Can't it wait until I'm dead?"
Back to Top
yupiteru View Drop Down
Administratör
Administratör

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote yupiteru Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 05-Januari-2004 at 17:42

Nä, vilken kanalplats du sparar kanalen (=Frekvensen) på spelar ingen roll......

http://www.uniden.com/pdf/BC120XLTom.pdf

"Kunskap - det är det vi har kvar när vi glömt det vi lärt oss"

www.linslusfoto.se
Back to Top
Ducky View Drop Down
Medlem
Medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Ducky Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 05-Januari-2004 at 17:53

Skoputsaren skrev:
Det spelar ingen roll vilket kanal nummer jag lägger frekvenser på?? Om jag nu vill lägga in 79.5875 på kanal 1 och 78.9875 på kanal 2

Jag vet inte hur många kanalplatser som UBC220 har, men försök att lägga frekvenserna så att de motsvarar SOS kanalnumrering, alltså att du lägger 79.5875 på minne 46. Då är det lätt att hitta rätt när de säger: "Gå till K62" eller "Använd skadeplats kanal 51". Du bara trycker M 46 E eller M 51 E, om jag inte tar helt miste på Unidens handhavande. Men du kanske först får göra search mellan 78-80MHz så att du hittar de kanaler som används i ditt grannskap, om inte någon redan gjort det åt dig och kan ge dig facit.

Finns det gott om minne så kan du programmera in alla 80 kanaler på 78 och 79Mhz och göra lock-out på de som normalt inte används, så kan du ändå välja de du kopplat bort via manuellt kanalval. Är det minnesbrist i 220:an så lägger du dit andra frekvenser på de SOS kanaler som aldrig används. T.ex. kan du programmera Åkeri riks 85.9375 på K21 platsen om den SOS frekvensen inte är aktiv hos dig.

/Broder Duck

Back to Top
gugge View Drop Down
Stamgäst
Stamgäst

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote gugge Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 05-Januari-2004 at 17:54
Det finns 200 kanaler i den.

Edited by gugge
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  <12
  Share Topic   

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down