Scanner.nu Homepage
Forum Home Forum Home > Scanner.nu > Hårdvara
  New Posts New Posts RSS Feed - Hjälp med programering 8008
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Välkommen till vårt nya forum! Vi kommer att ha själva forumsystemet på engelska i fortsättningen för att underlätta kommande uppdateringar av systemet. Alla inlägg och användare finns kvar precis som tidigare. Vi kommer spara ned de övriga sidorna från den gamla sidan och lägga den i ett arkiv.

Hjälp med programering 8008

Post Reply Post Reply
Author
Stamgäst
Stamgäst

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote UBC220XLT Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Hjälp med programering 8008
    Posted: 11-April-2019 at 21:48
Nu kommer det mer frågor om 8008 programering.

Jag kan skicka en CCIRanrop till sökaren och den piper.

Men jag kan inte "tala i den" och den verkar inte spela in heller. Någon som vet vad jag gör för fel?
Back to Top
Team S-70M View Drop Down
Entusiast
Entusiast

Post Options Post Options   Thanks (1) Thanks(1)   Quote Team S-70M Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 12-April-2019 at 03:17
Låter som du har tonpassning på ??!!
Ser du vem har sökt då??
Du kan både ton passa samt bärvågspass på den

Tror du ska ha den på bärvågspassning om du ska höra tal Har jag för mig om ..men kan ha fel
är ett jädra bra tag sen man höll på med dom där nu:)
Uniden 780XLT för enbart PDW/POGSAG Samt 1st Swissphone DE925 P-sökare för RTJ-Larm ... Kan även utföra programmering/omkodning av swissphone sökare

1st Baofeng UV-5R
Back to Top
UBC220XLT View Drop Down
Stamgäst
Stamgäst

Post Options Post Options   Thanks (1) Thanks(1)   Quote UBC220XLT Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 15-April-2019 at 20:59
Du råkar möjligtvis inte veta vart man hittar dom inställningar?
Back to Top
Entusiast
Entusiast

Post Options Post Options   Thanks (1) Thanks(1)   Quote Team S-70M Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 15-April-2019 at 22:25
JA du ...tror du sköter det med den blå eller gröna knappen ovan på sökaren nån av dom så kommer du in i menyn

Du får prova dej fram eller så får du ta å ringa maxicom å kolla om dom kan hjälpa dej eller till kommunikations teknik ab

Ha bara en snabb manual här kvar

Som sagt är nog 15 år över det som jag höll på med dom

Men testa som sagt med den blå och grön knappen
Uniden 780XLT för enbart PDW/POGSAG Samt 1st Swissphone DE925 P-sökare för RTJ-Larm ... Kan även utföra programmering/omkodning av swissphone sökare

1st Baofeng UV-5R
Back to Top
UBC220XLT View Drop Down
Stamgäst
Stamgäst

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote UBC220XLT Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 17-April-2019 at 12:52
Var nog otydlig i min fråga. Jag menade var man hittar dom inställningarna i programmeringsprogrammet.
Back to Top
Entusiast
Entusiast

Post Options Post Options   Thanks (1) Thanks(1)   Quote Team S-70M Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 17-April-2019 at 13:31
Okej ..ja du som sagt det är över 15 år sen jag pysslade med dom...så jag kommer ej ihåg det tyvärr du

Då måste jag se det ..i så fall

du får testa dej fram eller ring kalle på Maxicom å fråga tror han jobbar kvar

1st Baofeng UV-5R
Back to Top
Entusiast
Entusiast

Post Options Post Options   Thanks (1) Thanks(1)   Quote Team S-70M Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 17-April-2019 at 13:33
Så du bor i gävle då har du kommunikations teknik ab

Dom köpte jag mina sökare av eller ring teleteknik i sjöbo dom pysslar med dom med

1st Baofeng UV-5R
Back to Top
 Post Reply Post Reply
  Share Topic   

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down