Scanner.nu Homepage
Forum Home Forum Home > Scanner.nu > Frekvenser
  New Posts New Posts RSS Feed - Fro/frg frekvenser
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Välkommen till vårt nya forum! Vi kommer att ha själva forumsystemet på engelska i fortsättningen för att underlätta kommande uppdateringar av systemet. Alla inlägg och användare finns kvar precis som tidigare. Vi kommer spara ned de övriga sidorna från den gamla sidan och lägga den i ett arkiv.

Fro/frg frekvenser

Post Reply Post Reply
Author
Entusiast
Entusiast

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Team S-70M Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Fro/frg frekvenser
    Posted: 16-Maj-2019 at 22:29
Hej jag söker efter Fro/frg frekvenser i Norra småland/östergötland Bor i Tranås

Vet ej om det är analoga eller digitala??

Hoppas nån kan hjälpa mig med detta

Edited by Team S-70M - 16-Maj-2019 at 22:30
Uniden 780XLT för enbart PDW/POGSAG Samt 1st Swissphone DE925 P-sökare för RTJ-Larm ... Kan även utföra programmering/omkodning av swissphone sökare

1st Baofeng UV-5R
Back to Top
Agentumsilwer View Drop Down
Stamgäst
Stamgäst

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Agentumsilwer Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 17-Maj-2019 at 09:03
De är både och, det var nån cykeltävling i mina trakter och de hade hand om sambandet i stort och det var enbart analogt.

Men riks där det mest är upprop och ingen ordning är DMR.

Titta i frekvenslista.se på ditt område.

Hör har de sen gammalt ett antal kanaler i Stockholm som är analoga de kan om de vill växla mellan, de körde även ut repeatrar med bilar och monterade, de har väl master står med antenner, man mste ju inte höra alla bara man hör hvudkanalen eller kanalerna själv.

Edited by Agentumsilwer - 17-Maj-2019 at 09:07
Back to Top
Team S-70M View Drop Down
Entusiast
Entusiast

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Team S-70M Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 17-Maj-2019 at 10:38
Frekvenslistan har jag bojkottat för längesen så inaktuell så det skriker om ett ju.
Va det beträffar av dom frekvenserna som ligger där för jönköpings län är det väl 5-6 st som gäller idag samt finns ej nåt med fro militär där

Men tack för rådet

hoppas nån vet mer
Uniden 780XLT för enbart PDW/POGSAG Samt 1st Swissphone DE925 P-sökare för RTJ-Larm ... Kan även utföra programmering/omkodning av swissphone sökare

1st Baofeng UV-5R
Back to Top
joakim95 View Drop Down
Stamgäst
Stamgäst

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote joakim95 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 17-Maj-2019 at 11:34
Originally posted by Team S-70M Team S-70M wrote:

Frekvenslistan har jag bojkottat för längesen så inaktuell så det skriker om ett ju.
Beror på vilket län du tittar i, Västmanland och Stockholm vet jag är aktuella.

Glöm inte att det är vi användare som gör frekvenslistorna aktuella, den uppdaterar inte sig självt.
Uniden UBC125XLT
Wouxun KG-UV6D
Wouxun KG-UV9D Plus
Baofeng UV-5R
Back to Top
Stamgäst
Stamgäst

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Agentumsilwer Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 17-Maj-2019 at 11:49
Sant, FRO verkar dock kört i sina spår sen länge, så jag hade lagt in de fåtal det kan röra sig om, och isf sen ta bort dem bara om inget nånsin hörs.

Tyvärr bor jag inte i nörheten och givetvus används inte samma reoeatear där.
Back to Top
Entusiast
Entusiast

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Team S-70M Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 17-Maj-2019 at 14:41
Stämmer:) men är själv ej medlem där tyvärr.

1st Baofeng UV-5R
Back to Top
Stamgäst
Stamgäst

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Agentumsilwer Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 9 hours 17 minutes ago at 14:25
Det blir att scanna av 420-423mhz och 460-464mhz i 6.5 steg så får du se vad som dyker upp.

Här gäller det gamla VHF har marinradio och flyg idag och en del längre ner, aktivitet på 162-174mhz det kkassiska bandområdet för allt möjligt är övergivet i princip helt här, troligen när utrustning bytts eller nya företags startats har det ratats, några få finns där i mitt område knappt värt att avlyssna.

Det kan även blivit så i särskilt Sverige söderöver.

Man kan nästan placera företagen efter de kommut gång, de med udda frekvenser säg 440mhz, är Securitas, troligen gammla frekvenser på uhf då de ligger helt annorlunda än nåt annat.

De har även ett par 170mhz frekvenser i Uppsala, och Uppsala stadsbussar har tre frekvenser kring 166mhz och en på 168mhz, jag har dem inte inlagda då det är helt ountressant alltihop.
Men de har som sagt haft de frekvenserna sen 90talet och aldrig ändrat, Securitas har i stället slutat nästan helt iaf med repeateranvändning på 90tal och in på 2000talet var det full fart.
Många andra företag fanns där med, samtluga döda idag då eller bytt system, tydlugen inget avlyssningsbart alls.

Nån form av vakmästare el. Dyligt för kandstingsfastigheter hörs ibland sparsamt dock analogt uhf.
Så man kan liksom få en stad som är död iaf om man sitter några mil ifrån, lokalt utan repeaters kan ju förekomma.

Så 98% är Stockholm norrort och en del starkare centralt Stockholm, läget har ändrats sig väldigt på 15 år bara.

Edited by Agentumsilwer - 9 hours 5 minutes ago at 14:37
Back to Top
Entusiast
Entusiast

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Team S-70M Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 6 hours 26 minutes ago at 17:16
Men hålla??!!
VEt ej va ditt sista inlägg handla om!!!

DET jag söker Fro/Frg frekvens för norra småland/österland inget annat!!

VI Ska kanske hållas oss till det jag söker!!

Vad som händer på andra ställen å frekvens bry jag med ej om.

1st Baofeng UV-5R
Back to Top
Stamgäst
Stamgäst

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Agentumsilwer Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 5 hours 43 minutes ago at 17:59
Läs första meningen räcker, sorry för resten.

Och använd inte farsans konto.

Edited by Agentumsilwer - 4 hours 49 minutes ago at 18:53
Back to Top
 Post Reply Post Reply
  Share Topic   

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down