Scanner.nu Homepage
Forum Home Forum Home > Scanner.nu > Mjukvara
  New Posts New Posts RSS Feed - Freescan har slutat logga subton
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Välkommen till vårt nya forum! Vi kommer att ha själva forumsystemet på engelska i fortsättningen för att underlätta kommande uppdateringar av systemet. Alla inlägg och användare finns kvar precis som tidigare. Vi kommer spara ned de övriga sidorna från den gamla sidan och lägga den i ett arkiv.

Freescan har slutat logga subton

 Post Reply Post Reply
Author
Message
Afiag View Drop Down
Entusiast
Entusiast
Avatar

Joined: 20-Maj-2007
Location: Ludvika
Status: Offline
Points: 368
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Afiag Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Freescan har slutat logga subton
    Posted: 21-Oktober-2017 at 18:45
Mitt freescan har slutat logga subtoner. Scannern hittar subtonerna men programmet loggar dom inte, det kan ha slutat i samband med att jag testade att fjärrstyra scannern med ARC15 men jag är inte säker.
Är det någon inställning i programmet som blitt knäppt?
Back to Top
TI106 View Drop Down
Entusiast
Entusiast


Joined: 13-Augusti-2012
Status: Offline
Points: 444
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote TI106 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 21-Oktober-2017 at 20:57
Pröva med att först avinstallera
och sedan ominstallera FreeSCAN.
Back to Top
scannerman View Drop Down
Certifierad
Certifierad


Joined: 26-November-2004
Location: Skövde
Status: Offline
Points: 1228
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote scannerman Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 21-Oktober-2017 at 22:43
Det låter ju som att ARC15 ställt till med nåt, och inte FreeSCAN...
Nollställ scannern genom att låta FreeSCAN ladda upp din senaste programmeringsfil till scannern.
Det borde väl återställa ordningen...?
Back to Top
Dr Doktor View Drop Down
Certifierad
Certifierad
Avatar

Joined: 18-November-2004
Location: Nacka
Status: Offline
Points: 7041
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Dr Doktor Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 21-Oktober-2017 at 23:34
Kanalen behöver stå inställd på search CTCSS/DCS.
Tryck på hold och sen på ratten så att F tänds och vrid fram rätt grupp
och tryck bort F och bläddra till den eller de kanaler du tror inte visar
subtoner och tryck E. Bläddra fram till Set CTCSS/DCS och tryck på ratten och ställ in Search.

Men som sagt, du kanske har en en fil klar med den inställningen på alla kanaler som du kan ladda in.

Annars är den enkelt med ARC15 läsa scannern att markera det fältet på
alla kanaler i en grupp med två musklick och ändra alla samtidigt och sen ladda in.

/DD
Back to Top
TI106 View Drop Down
Entusiast
Entusiast


Joined: 13-Augusti-2012
Status: Offline
Points: 444
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote TI106 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 22-Oktober-2017 at 09:50
Originally posted by scannerman scannerman wrote:

Det låter ju som att ARC15 ställt till med nåt, och inte FreeSCAN...
Nollställ scannern genom att låta FreeSCAN ladda upp din senaste programmeringsfil till scannern.
Det borde väl återställa ordningen...?


Det Scannermannen försöker säga är att du skall:
"Pröva med att först avinstallera
och sedan ominstallera FreeSCAN"
Back to Top
Afiag View Drop Down
Entusiast
Entusiast
Avatar

Joined: 20-Maj-2007
Location: Ludvika
Status: Offline
Points: 368
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Afiag Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 22-Oktober-2017 at 15:04
Ja, scannern är inställd på att söka efter toner, vilket den även gör och hittar tonerna. Man ser till och med tonerna i Freescan's remote-fönster men inga toner loggas.
Back to Top
scannerman View Drop Down
Certifierad
Certifierad


Joined: 26-November-2004
Location: Skövde
Status: Offline
Points: 1228
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote scannerman Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 22-Oktober-2017 at 17:16
Originally posted by TI106 TI106 wrote:

Originally posted by scannerman scannerman wrote:

Det låter ju som att ARC15 ställt till med nåt, och inte FreeSCAN...
Nollställ scannern genom att låta FreeSCAN ladda upp din senaste programmeringsfil till scannern.
Det borde väl återställa ordningen...?


Det Scannermannen försöker säga är att du skall:
"Pröva med att först avinstallera
och sedan ominstallera FreeSCAN"


Nej, det sade jag INTE.
Lägg inte ord i min mun.

Problemet är scannern, inte FreeSCAN.
Läs vad doktorn skrev ovan...
Det var det jag tänkte när jag läste första posten ovan.

Om allt fungerade före ARC15, så är det väl rätt uppenbart att det programmet ställt till det genom att ändra programmeringen i scannern, eller hur...?

Hursomhelst så kostar det ju inget att prova med att återställa scannern....
Back to Top
Afiag View Drop Down
Entusiast
Entusiast
Avatar

Joined: 20-Maj-2007
Location: Ludvika
Status: Offline
Points: 368
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Afiag Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 30-Oktober-2017 at 18:46
Testade att installera om, men då slutade den logga duration också haha :D
Back to Top
TI106 View Drop Down
Entusiast
Entusiast


Joined: 13-Augusti-2012
Status: Offline
Points: 444
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote TI106 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 31-Oktober-2017 at 09:58
Har du prövat bcTool isället?
http://www.bctool.org/

Scannermannen har som förväntat säkert en annan åsikt ...



Back to Top
 Post Reply Post Reply
  Share Topic   

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down