Scanner.nu Homepage
Forum Home Forum Home > Scanner.nu > Förslagslåda
  New Posts New Posts RSS Feed - En massa bots?
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Välkommen till vårt nya forum! Vi kommer att ha själva forumsystemet på engelska i fortsättningen för att underlätta kommande uppdateringar av systemet. Alla inlägg och användare finns kvar precis som tidigare. Vi kommer spara ned de övriga sidorna från den gamla sidan och lägga den i ett arkiv.

En massa bots?

Post Reply Post Reply Page  12>
Author
Entusiast
Entusiast

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote plamek Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: En massa bots?
    Posted: 04-Oktober-2013 at 20:34
Varför är det så många automatgenererade nonsensinlägg i forumet nu?
Back to Top
SolarXray View Drop Down
Entusiast
Entusiast

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote SolarXray Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 05-Oktober-2013 at 07:24
Problemet är en dålig och omotiverad forumadministration
Jag tänker på dig Niclashera, SA7AUZ och Örjan SM7XCO... R.I.P
Back to Top
hinken View Drop Down
Certifierad
Certifierad

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote hinken Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 05-Oktober-2013 at 11:31
Originally posted by SolarXray SolarXray wrote:

Du behöver inte vara här på forumet om du inte trivs.
Sepura - Niros - Uniden - Swissphone - Yaesu - Alphapoc - Wouxun - Icom - Ericsson
Back to Top
Samba View Drop Down
Stamgäst
Stamgäst

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Samba Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 05-Oktober-2013 at 11:36

Originally posted by hinken hinken wrote:

!!

Back to Top
Supertallen View Drop Down
Entusiast
Entusiast

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Supertallen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 06-Oktober-2013 at 06:20
Originally posted by hinken hinken wrote:

Solarxray du kanske skulle starta ett eget forum med bra och motiverad forumadministration där du kan mysa och vara enväldig härskare, lycka till.

Vi kommer att sakna dina hittepåord, helt missvisande information och din fantastiska förmåga att aldrig kunna erkänna att du har fel.

Så sätt igång nu.....

/Tallen
Back to Top
TI106 View Drop Down
Entusiast
Entusiast

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote TI106 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 06-Oktober-2013 at 09:17
SolarXray har haft ett eget forum som gick över styr.
Det var så hårt modererat att ingen ville använda det.
Back to Top
SolarXray View Drop Down
Entusiast
Entusiast

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote SolarXray Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 06-Oktober-2013 at 11:01
Nu får ni ge er.

Problemet rörande spam är att varken admin eller mods sköter sin uppgift och blockerar/bannar boten.

Huruvida jag och SA7AXO Patrik drev Radioforum.nu är ointressant. Visst hade vi cirka 300 medlemmar, men skrivandet var minimalt.

Det som skrev var saker som verkligen var relevanta mot hobbyn och inte en massa onödigt trams.

Ni som skriver i denna tråden har uppenbarligen något emot mig och varsågoda. Finns inget mer patetiskt än en forummob som givit sig fan på att reta upp en viss person.

Oavsett vad beror varken denna eller tidigare forumadministration på det ena eller andra. Utan uppgiften sköts inte kort och gott.

Sen om Radioforum.nu drev med järnhand, oh yes.
Idioter, troll och f**kers var inte välkomna där :P
Back to Top
yupiteru View Drop Down
Administratör
Administratör

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote yupiteru Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 06-Oktober-2013 at 17:57
Så här är det.

Som moderatorer kan vi rensa i trådarna, inaktivera användare och hålla allmän ordning. Vilket vi också gör så fort vi ser något galet. Men att på något sätt kräva att vi ska sitta här 24/7 är ganska magstarkt. Vi har faktiskt ett liv att leva också

Blockera eller banna kan bara Admin göra.

Jag hade tidigare den funktionen, men eftersom jag flera gånger blev hotad av diverse medlemmar för (eller tack vare/på grund av) mitt "arbete" med forumet valde jag att lämna över det formella ansvaret till Thomas Eker (som ju är den som äger forumet)

Det vi kan göra är som sagt att plocka bort inläggen, inaktivera användaren och meddela Thomas (vilket jag också gjort)
"Kunskap - det är det vi har kvar när vi glömt det vi lärt oss"

www.linslusfoto.se
Back to Top
Samba View Drop Down
Stamgäst
Stamgäst

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Samba Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 06-Oktober-2013 at 18:52

Var glad att forumet finns kvar och att någon tar på sig jobbet.

I sinom tid blir inlägg som inte skall finnas borttagna,finns väl inte någon som kan ställa krav på forumledningen det är väl bara att gå ur som medlem om det inte passar.

Även jag tycker naturligtvis att det år tråkigt med dessa inlägg som inte skall förekomma men det är svårt att hindra.

Klaga inte i onödan !

Back to Top
molle View Drop Down
Entusiast
Entusiast

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote molle Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 12-Oktober-2013 at 14:41
En lysande funktion hade ju varit om
nya användare som registerar sej måste bli godkända av moderator innan de kan skriva ett inlägg. Vill man bli medlem på forumet och registrera så kan det ta upp till 3 dagar innan man blir godkänd. Typ som på Flashback.

Då hade man eventuellt sluppit användare "kV3eK6uE6e" som bara skriver kryptoinlägg.

//molle

Edited by molle
Back to Top
Tuzzen View Drop Down
Medlem
Medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Tuzzen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 13-Oktober-2013 at 12:11
Originally posted by molle molle wrote:

En lysande funktion hade ju varit om
nya användare som registerar sej måste bli godkända av moderator innan de kan skriva ett inlägg. Vill man bli medlem på forumet och registrera så kan det ta upp till 3 dagar innan man blir godkänd. Typ som på Flashback.

Då hade man eventuellt sluppit användare "kV3eK6uE6e" som bara skriver kryptoinlägg.

//molle

Eller att man blir en "betrodd" användare innan man kan skriva inlägg. tänkte lite som dem kör på dx-radio att man skickar in sitt namn och början på sitt pr nr sen kollar dem upp dem fyra sisa som man sen får bekräfta.

kollade lite snabbt listan på nya medlemar det var en massa konstiga namn som dyker upp.
en tanke kanske hade varit att inaktivera medlemar som inte varit inloggade på någon månad. ja jag vet vilket jobb det är men återigen kolla medlemslistan nästan alla på första sidan har inte var inloggade sedan 2010.

Edited by Tuzzen
Back to Top
plamek View Drop Down
Entusiast
Entusiast

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote plamek Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 13-Oktober-2013 at 16:30
Har varit i skogen i fyra dagar och loggade nu in, det är fruktansvärt många skräpinlägg. Kan man inte verifiera ett inlägg/användare genom att jämföra och klicka på en bild av tecken eller liknande?
Back to Top
Samba View Drop Down
Stamgäst
Stamgäst

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Samba Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 13-Oktober-2013 at 16:50

Tyvärr har denna typ av forum en bäst före datum på grund av att behovet av scanneradio forum inte fyller så stort behov längre.

Mycket trist men det kastar ingen skugga på forumledningen.

Är väl inte så många som vill ställa upp och hjälpa till längre.

Back to Top
SolarXray View Drop Down
Entusiast
Entusiast

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote SolarXray Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 13-Oktober-2013 at 16:55
Jag rensade boots dagligen som admin på forumet tidigare.
Så ge mig stats igen så håller jag koll på sakerna.
Back to Top
TI106 View Drop Down
Entusiast
Entusiast

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote TI106 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 13-Oktober-2013 at 18:11
Originally posted by Samba Samba wrote:

Tyvärr har denna typ av forum en bäst före datum på grund av att behovet av scanneradio forum inte fyller så stort behov längre.

Mycket trist men det kastar ingen skugga på forumledningen.

Är väl inte så många som vill ställa upp och hjälpa till längre.

Ja, tyvärr ser det nu ut som om Scannerforum håller på att bli historia. Forumet började år 2001 och hade väl sin storhetstid under den analoga tiden strax innan RAKEL-systemets införande.

Back to Top
Supertallen View Drop Down
Entusiast
Entusiast

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Supertallen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 13-Oktober-2013 at 19:22

Jag rensade boots dagligen som admin på forumet tidigare.
Så ge mig stats igen så håller jag koll på sakerna.

Jo nog var det mycket stöveltramp när du höll låda här nog.

Stats igen? Ska vi inte bara lägga ner forat istället?

Edited by Supertallen
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  12>
  Share Topic   

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down