Scanner.nu Homepage
Forum Home Forum Home > Scanner.nu > Off Topic
  New Posts New Posts RSS Feed - Dator program fråga....
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Välkommen till vårt nya forum! Vi kommer att ha själva forumsystemet på engelska i fortsättningen för att underlätta kommande uppdateringar av systemet. Alla inlägg och användare finns kvar precis som tidigare. Vi kommer spara ned de övriga sidorna från den gamla sidan och lägga den i ett arkiv.

Dator program fråga....

Post Reply Post Reply
Author
Certifierad
Certifierad

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote IC-R10 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Dator program fråga....
    Posted: 14-November-2017 at 19:41
Hej nu kommer jag med en fråga som inte har men scanner att göra men får se om nån kan hjälpa mig. Jag undrar om någon vet om det finns något datorprogram som om jag tillexempel vill kunna se flera youtub klipp samtidigt på en skärm alltså jag går till youtub klickar på den jag vill se och så hamnar videon i ett av dom fönster som då finns i de program jag söker. och så klickar jag på ett nytt youtub klipp och de hamnar då i nästa ruta osv.? som ett övervaknings program för kamaeror kan man säga. Med vänlig hälsning/Patrik
jag har: IC-R10 , DLS200c. Maycom FR-100 (På jobbet). + 2st Zodiac PMR-446. En Danita 3000. För 27Mhz. och en uniden 785xlt och en 278clt. och en 92xlt. Även en Puxing-777 VHF. Yaesu VR-120D.
Back to Top
scannerman View Drop Down
Certifierad
Certifierad

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote scannerman Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 14-November-2017 at 20:59
Du kan använda VLC

Starta VLC
välj sedan Preferences-Interface Settings
under Playlists and Instances (nedre halvan till vänster)
"Allow only one instance" ska INTE vara markerad

Om du även ser till att "Use only one instance when started from filemanager" är avmarkerad,
så kan du på ett enkelt sätt starta flera "VLC-fönster" genom att använda en bat-fil.

Dom 2 alternativen brukar vara avmarkerade som standard, men kolla när du kör VLC första gången.

Edited by scannerman - 14-November-2017 at 21:13
Back to Top
Dr Doktor View Drop Down
Certifierad
Certifierad

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Dr Doktor Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 14-November-2017 at 22:03
Högerklicka och välj att öppna upp i nytt fönster?
Går också att ställa in någonstans i windows eller browsern att det ska
ske även vid vänsterklick.

/DD
Back to Top
scannerman View Drop Down
Certifierad
Certifierad

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote scannerman Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 14-November-2017 at 23:59
Originally posted by Dr Doktor Dr Doktor wrote:

Högerklicka och välj att öppna upp i nytt fönster?
/DD

Frågan gällde väl att kunna se flera fönster samtidigt ?
Då behövs VLC, eller annan mediaspelare.
Det går ju inte genom att man öppnar flera flikar / fönster i webbrowsern...

Edited by scannerman - 15-November-2017 at 00:01
Back to Top
 Post Reply Post Reply
  Share Topic   

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down