Scanner.nu Homepage
Forum Home Forum Home > Scanner.nu > Hårdvara
  New Posts New Posts RSS Feed - Bäst på S70..?
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Välkommen till vårt nya forum! Vi kommer att ha själva forumsystemet på engelska i fortsättningen för att underlätta kommande uppdateringar av systemet. Alla inlägg och användare finns kvar precis som tidigare. Vi kommer spara ned de övriga sidorna från den gamla sidan och lägga den i ett arkiv.

Bäst på S70..?

Post Reply Post Reply
Author
Ny medlem
Ny medlem

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote LasseHbg Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Bäst på S70..?
    Posted: 01-Mars-2004 at 01:12
Jag har hört mig för lite om Unidens apparater, men de flesta här inne verkar eniga om att Unidens burkar inte är speciellt bra på blåljusfrekvenserna.

Vilken stationär radio skulle ni kunna rekomendera för att lyssna (mest) på S70-banden..?
Back to Top
Karlsson View Drop Down
Certifierad
Certifierad

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Karlsson Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 01-Mars-2004 at 01:22
Dls 160 då den enbart är till för det ändamålet diskusionen har varit uppe här förut och det var den som "vann" då. Eller självklart yrkesradio är ju kanske det absolut bästa! Jag kör själv Dls200c på blåljus och den är bra mycket bättre än alla bredbandiga scanners jag har testat(på S70 då). Vet även att Icom Pcr1000 ska vara grym rakt av på det mesta!
Dls 200c
Ericsson C602
Ericsson P500
Ericsson Aurora C52
Motorola MT2100
**FALSK POLISLEGITIMATION**

/Karlsson!
Back to Top
yupiteru View Drop Down
Administratör
Administratör

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote yupiteru Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 01-Mars-2004 at 01:53

Helt klart och definitivt utan minsta tveksamhet DLS160 eller en ren yrkesradio.

Jag har förresten en Motorola Staccato till salu om du är intresserad.....

"Kunskap - det är det vi har kvar när vi glömt det vi lärt oss"

www.linslusfoto.se
Back to Top
Karlsson View Drop Down
Certifierad
Certifierad

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Karlsson Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 01-Mars-2004 at 09:33
Dls200c när den bara går på lågbandet så är den lika bra på S70 som dls 160:n tycker jag
Dls 200c
Ericsson C602
Ericsson P500
Ericsson Aurora C52
Motorola MT2100
**FALSK POLISLEGITIMATION**

/Karlsson!
Back to Top
SRAC502 View Drop Down
Entusiast
Entusiast

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote SRAC502 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 01-Mars-2004 at 18:42

DLS 160, 200, Commander 193, 530, Kraco 400 m.m. alla är ju samma och BÄST...

yrkesradion är ju ett alternativ men den krånglar nog mest till det eftersom det inte går att ha öppen passning på mer än typ 10 kanaler...

(har en Commander 193 som jag haft som bas ca. 3 år och jag har aldrig haft en tanke på att byta ut den!)

Ericsson C602 Åkeririks
SRA C602 Vägverket/Åkeririks
SRA C502 AUT Vägverket
SRA C502 AUT Åkeririks
Commander 193
Uniden UBC 92 XLT
Back to Top
 Post Reply Post Reply
  Share Topic   

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down