Scanner.nu Homepage
Forum Home Forum Home > Scanner.nu > Frekvenser
  New Posts New Posts RSS Feed - Bilräddningskåren Stockholm
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Välkommen till vårt nya forum! Vi kommer att ha själva forumsystemet på engelska i fortsättningen för att underlätta kommande uppdateringar av systemet. Alla inlägg och användare finns kvar precis som tidigare. Vi kommer spara ned de övriga sidorna från den gamla sidan och lägga den i ett arkiv.

Bilräddningskåren Stockholm

Post Reply Post Reply
Author
Entusiast
Entusiast

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote aor5000 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Bilräddningskåren Stockholm
    Posted: 14-September-2018 at 12:24
Har lämnat Tetra och återfinns nu på sin gamla frekvens 460.975 MHz.

/H

Back to Top
Dr Doktor View Drop Down
Certifierad
Certifierad

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Dr Doktor Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 14-September-2018 at 17:57
Dom körde DMR och bytte tillbaks i måndags, men är det en permanent flytt eller väntar dom på en uppgradering?
Din Bärgare ligger kvar på DMR frekvensen.

BRKs byte till DMR var ju en katastrof. Utan några tester så körde dom igång en måndag morgon med både kryptering och RAS aktiverat
och inga mikrofonnivåer var testade. Klagomål på både räckvidd och dåligt ljud gjorde att krypteringen togs bort, hur det nu kan hjälpa,
på alla bilar utom en och nivåjusteringar av bilarna och ledningscentralen höll på länge och väl.
En mycket dåligt förberett byte av system och undermålig kunskap om vad som krävs i ett digitalt radiosystem.
Det är inte plug&play som leverantören tycks ha trott.

/DD
Back to Top
DX-Kungen View Drop Down
Certifierad
Certifierad

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote DX-Kungen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 15-September-2018 at 08:11
Originally posted by Dr Doktor Dr Doktor wrote:

Dom körde DMR och bytte tillbaks i måndags, men är det en permanent flytt eller väntar dom på en uppgradering?
Din Bärgare ligger kvar på DMR frekvensen.

BRKs byte till DMR var ju en katastrof. Utan några tester så körde dom igång en måndag morgon med både kryptering och RAS aktiverat
och inga mikrofonnivåer var testade. Klagomål på både räckvidd och dåligt ljud gjorde att krypteringen togs bort, hur det nu kan hjälpa,
på alla bilar utom en och nivåjusteringar av bilarna och ledningscentralen höll på länge och väl.
En mycket dåligt förberett byte av system och undermålig kunskap om vad som krävs i ett digitalt radiosystem.
Det är inte plug&play som leverantören tycks ha trott.

/DD

Var det bara en bil som körde okrypterat? Jag tyckte mig höra några olika, men brukar ju ha fel :-)
Dock är jag mycket fundersam över setupen - BRK (ledningscentralen) låg okrypterad sist jag lyssnade i alla fall. Dvs alla jobb ropas ut okrypterat, men bilarnas kvitttens typ "Uppfattat jag åker dit" krypterades. Vad är vitsen undrar man ?

Kul ändå att lyssna analogt nu, spännande att se om de kommer ligga kvar så...
Back to Top
 Post Reply Post Reply
  Share Topic   

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down