Scanner.nu Homepage
Forum Home Forum Home > Scanner.nu > Hårdvara
  New Posts New Posts RSS Feed - AT på Yaesu VR-120D
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Välkommen till vårt nya forum! Vi kommer att ha själva forumsystemet på engelska i fortsättningen för att underlätta kommande uppdateringar av systemet. Alla inlägg och användare finns kvar precis som tidigare. Vi kommer spara ned de övriga sidorna från den gamla sidan och lägga den i ett arkiv.

AT på Yaesu VR-120D

Post Reply Post Reply
Author
Certifierad
Certifierad

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Christer Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: AT på Yaesu VR-120D
    Posted: 09-Maj-2004 at 14:50

Efter en massa knappande på min scanner så har jag på något sätt lyckats få in en symbol i displayen som visar "AT" vilket enligt instruktionsboken ska betyda - Attenuator Activeted.

Jag hittar ingenting i manualen som beskriver vad detta är eller vad man trycker på för att ändra denna inställning.

Vet någon om vad detta är och hur jag kommer tillrätta med problemet, om det nu är något problem...

Back to Top
DX-Kungen View Drop Down
Certifierad
Certifierad

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote DX-Kungen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 09-Maj-2004 at 14:53

Jag kan tyvärr inte svara på hur du gör för att få bort den.

Antenna Attenuator är i alla fall antenndämpnings-satsen. Innebär att signalerna som kommer in från antennen dämpas kanske 40Db, så kan innebära sämre mottagning. Men om man har problem med överstyrning från starka sändare så är det en utmärkt funktion att ha.

Back to Top
wadel View Drop Down
Entusiast
Entusiast

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote wadel Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 09-Maj-2004 at 14:58
håll inne FUNC och tryck på MODE så försvinner ATT.

(det står ATT under MODE med grå text om du tittar ! :-))
Icom R20, Realistic pro-2025, AOR AR-2002, Tecsun S2000.
Back to Top
Christer View Drop Down
Certifierad
Certifierad

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Christer Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 09-Maj-2004 at 15:02

Åh - kalas!
Nu är "AT" borta och nu får man hoppas på att få in ännu starkare frekvenser då.

Tusen tack för hjälpen!

Back to Top
Blarren View Drop Down
Stamgäst
Stamgäst

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Blarren Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 09-Maj-2004 at 16:50

Originally posted by Christer Christer wrote:

Nu är "AT" borta och nu får man hoppas på att få in ännu starkare frekvenser då.

He he he, du menar kanske SVAGARE frekvenser

/Blarren

Back to Top
DX-Kungen View Drop Down
Certifierad
Certifierad

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote DX-Kungen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 09-Maj-2004 at 17:09
Eller kanske får starkare signaler från svagare stationer?
Back to Top
Christer View Drop Down
Certifierad
Certifierad

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Christer Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 09-Maj-2004 at 17:09
Jaa, precis - FLEEER frekvenser! 
Back to Top
Blarren View Drop Down
Stamgäst
Stamgäst

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Blarren Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 09-Maj-2004 at 17:24

Fler frekvenser är alltid angenämt, självfallet. Har du en antenn monterad utomhus? Då får du garanterat ett ännu angenämare lyssnande.

/Blarren

Back to Top
Christer View Drop Down
Certifierad
Certifierad

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Christer Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 09-Maj-2004 at 18:16

Nej, jag har bara en yttre antenn till min gamla blåljusscanner - vilket blev en himla skillnad på hörbarheten på Polisbilarna.

Men än så länge kör jag med standardantennen på Yaesun. Nu börjar det ju bli säsong att sitta och mysa i solen på balkongen också, så emellanåt är den antennen också ute.  

Back to Top
Blarren View Drop Down
Stamgäst
Stamgäst

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Blarren Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 09-Maj-2004 at 19:27

Originally posted by Christer Christer wrote:

Nu börjar det ju bli säsong att sitta och mysa i solen på balkongen också, så emellanåt är den antennen också ute.  

Hmm, harkel host?

Jaja! NU förstår jag! Den var lurig!

/Blarren

Back to Top
 Post Reply Post Reply
  Share Topic   

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down