Scanner.nu Homepage
Forum Home Forum Home > Scanner.nu > Frekvenser
  New Posts New Posts RSS Feed - Adena Pickos
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Välkommen till vårt nya forum! Vi kommer att ha själva forumsystemet på engelska i fortsättningen för att underlätta kommande uppdateringar av systemet. Alla inlägg och användare finns kvar precis som tidigare. Vi kommer spara ned de övriga sidorna från den gamla sidan och lägga den i ett arkiv.

Adena Pickos

Post Reply Post Reply
Author
Stamgäst
Stamgäst

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote starre84 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Adena Pickos
    Posted: 20-Januari-2004 at 00:39

Använder budfirman Adena Pickos något komradiosystem över huvud taget eller kör det bara med mobiler?

Om de använder något komradiosystem, vilken är deras frekvens i Linköping?

Tack på förhand!

Back to Top
erics View Drop Down
Entusiast
Entusiast

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote erics Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 20-Januari-2004 at 02:17

69.8375 har jag Adena Pickos på i min hemstad.Om jag inte minns fel så har de ngn frekvens på 147 MHz oxå.

Titta efter antennerna som ev finns monterade på bilarna och höfta lite vad det gäller längden.Kvartsvåg eller 5/8-ingar brukar vara vanligast.Hittar du en liten spole på sprötet så är det troligen ngt av banden på 400 MHz som är upplåten för landmobiltrafik.Try and error!

Sedan vidtar det roliga - hem och räkna ut lämpliga band och bandscanna!Ett tips:Budfirmorna brukar vara aktiva vid 1500 - 1800.

Back to Top
aanonymm View Drop Down
Certifierad
Certifierad

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote aanonymm Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 20-Januari-2004 at 12:28
Originally posted by erics erics wrote:

Ett tips:Budfirmorna brukar vara aktiva vid 1500 - 1800.

Va 1500 - 1800 ?

Back to Top
micke 74 View Drop Down
Entusiast
Entusiast

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote micke 74 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 20-Januari-2004 at 12:54
Han kanske menade att dom kör bara gsm.(?).
Eller kanske mellan klockan 1500-1800.

Edited by micke 74
Back to Top
B-PD View Drop Down
Entusiast
Entusiast

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote B-PD Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 20-Januari-2004 at 12:57
Originally posted by erics erics wrote:

69.8375 har jag Adena Pickos på i min hemstad.

Och vad kan det vara då tro?

Back to Top
erics View Drop Down
Entusiast
Entusiast

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote erics Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 20-Januari-2004 at 21:25

1. Svar till "aanonymm" som tydligen inte fattar att med "att budfirmorna är aktiva vid 1500 - 1800" så menar jag att de enl min ringa erfarenhet har märkt att deras arbetsbelastning och därmed deras trafik på deras kommunikationsradio ökar i antalet samtal påtagligt mellan klockan 15.00 och 18.00. Kan ju vara en fördel att bandscanna då när man vet att det är intensiv radiotrafik i stället för när ett företag är stängt, till exempel en söndagsmorgon men det var bara ett tips som du skrev själv, du får scanna när du vill!!! Har du gjort "lumpen och tillhörande fem krigsförbandsövningar så borde du annna vad 1500 -1800 står för????QSL frågas? 

2.Till Micke 74: Har inte nämt GSM i mitt inlägg alls, däremot två frekvenser,en exakt och en mer godtycklig vilket jag påpekar.

3.Till B-PD slutligen då: "69.8375 har jag Adena Pickos på i min hemstad" betyder att Adena Pickos sänder på frekvensen 69.8375 MHz då de använder sitt radiosystem och att man kan avlyssna dom där då!

Snacka om bristande fattningsgåvor.Suck!!!!!Har inte träffat på maken efter att ha haft cert. i snart 20 år

Back to Top
Broder Duck View Drop Down
Stamgäst
Stamgäst

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Broder Duck Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 20-Januari-2004 at 21:38

Micke skämtade lite, som tydligen inte uppfattades.

B-PD undrade vilken din huvudstad då var, eftersom du inte har upplyst om den någonstans.

Bristande fattningsgåvor tycks vi ha lite till mans. 

/Broder Duck

Back to Top
Anddersson898 View Drop Down
Entusiast
Entusiast

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Anddersson898 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 20-Januari-2004 at 22:05

Kolla här om du hittar det du söker:

http://hem.passagen.se/midn/llnaw.htm

handic 1600, dls 160,200c, UBC 244 clt, UBC 278clt, UBC 760xlt,Motorola BMD
Back to Top
DualC View Drop Down
Stamgäst
Stamgäst

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote DualC Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 20-Januari-2004 at 22:46
Kan juh då säga att Adena Picos jobbar hela dagarna.. och det vet jag pga att jag jobbat där.. *ler* ... men det kan juh oxo vara sant att det är "mera" drag på eftermiddagrna då dom kanske kör ut, paket til privatkunder på kvällarna.. men frekvensen nere på 69Mhz kan no stämma ganska bra, då jag minns jag lyssnade på Adena i Uppsala.. runt den frekvensen..
Radio: UBC760XLT, snart UBC780XLT
Back to Top
 Post Reply Post Reply
  Share Topic   

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down